Google March 2019 Core Update (Florida 2.0) | Ce e și ce poți face dacă ai fost afectat

Google a lansat o nouă actualizare de algoritm (Update). E mare tam-tam în social media. Mulți sunt curioși să afle cum trebuie să procedeze pentru a nu fi afectați de acest algoritm sau cum să scape de probleme în cazul în care au fost deja afectați.

Treci direct la subiect:
Ce țintește această actualizare?
Ce poți să faci dacă ai fost afectat?

Actualizarea a fost anunțată în mod oficial, deci nu este doar o speculație:

Traducere: În această săptămână am lansat o actualizare a algoritmului de bază, așa cum face de câteva ori pe an. Sfaturile noastre despre aceste tipuri de actualizări râmân aceleași. Pentru mai multe detalii despre asta te rugăm să citești aceste Tweet-uri.

Totuși, actualizarea nu a venit chiar ca o surpriză sau șoc. Majoritatea experților SEO au observat fluctuații, atât pe tool-uri cât și în website-uri.

Utilizând tool-ul CognitiveSEO signals, care monitorizează volatilitatea pozițiilor din motoarele de căutare, putem observa că și în România au avut loc fluctuații majore. Filtrul utilizat vizează cele mai bune rezultate care au suferit modificări de peste 10 poziții (pozitive sau negative) în ultima lună.

google update 2019 romania cognitiveSEO Signals

Deși în România fluctuațiile au fost multiple pe durata anului trecut, aceste fluctuații recente s-au sincronizat cu anunțul oficial al actualizării de algoritm. Au început pe data de 12 Martie 2019 și pare că s-au potolit undeva pe data de 16 Martie.

Acestea au putut fi observate și în situații specifice, de exemplu, pentru un website din domeniul financiar:

website din domeniul financiar actualizare google 2019 fluctuatii CognitiveSEO Rank Tracker | Fluctuații site domeniu financiar

După cum se poate observa mai sus, deși majoritatea termenilor au rămas stabili, cei care au suferit modificări au suferit modificările concomitent cu data actualizării. Ce se poate menționa este că termenii ce au suferit fluctuații sunt termeni generali, în timp ce termenii stabili sunt locali (mult mai relevanți și mai specifici).

Dar, alte website-uri, de exemplu, în domeniul ‘activități sportive & recreative’, nu au avut fluctuații:

website fluctuatii actualizare update google martie 2019 CognitiveSEO Rank Tracker | Fluctuații site domeniul activități sportive și recreative

fluctuatii site activitati sportive recreative CognitiveSEO Rank Tracker | Fluctuații site domeniul activități sportive și recreative

De ce a fost denumit Update-ul Florida 2? Ei bine… nu a fost denumit așa ci, mai degrabă, poreclit. Google a denumit această actualizare “March 2019 Core Update” (Actualizare de Bază Martie 2019).

Update-ul Florida a fost o actualizare foarte importantă de la începutul anilor 2000. A fost denumită așa deoarece a coincis ca dată cu o conferință SEO (PubCon) ce a avut loc în Florida. Același lucru s-a întâmplat și în acest an, așa că Brett Tabke (fondatorul PubCon) a poreclit și această actualizare Florida.

Brett a fost anunțat despre această actualizare înainte să fie publică, spunândui-se că va fi una dintre cele mai mari din ultimii ani.

Și pe grupurile de specialitate din rețelele de socializare au fost nenumărate discuții legate de această actualizare de algoritm. Deși la momentul de față nu putem trage concluzii reale și decisive, avem câteva sfaturi legate de această actualizare și îți recomandăm să citești acest articol până la capăt.

Veți observa că nu îl menționăm pe Brett doar din cauza poreclei update-ului, ci și pentru că are un rol cheie în majoritatea speculațiilor despre acest update.

Ce țintește această actualizare?

In analizele agentiei noastre, am observat cateva corelari foarte interesante pe care suntem happy sa le impartasim cu voi, si ce am observat este ca acest update este strans legat de:

  1. reputatie brand onsite si offsite ( numar de review-uri, scor generat de total review-uri, sentimentul fata de brand )
  2. folosirea excesiva a tehnicilor de over-optimization
  3. corelarea intre backlink-uri ( DA, relevanta, velocitate, ancore, naturalete ) si alte semnale ( mentiuni fara link, voturi sociale, cautari dupa brand, etc )
  4. CTR
  5. relevanta paginilor
  6. canibalizarea url-urilor
  7. continut duplicat
  8. Lipsa date de contact sau alte elemente de trusting

Multă lume speculează că această actualizare ar afecta site-uri de specialitate cum ar fi cele medicale (la fel ca actualizarea din August 2018). Google nu a confirmat în schimb acest lucru.

Acest algoritm nu tinteste un anumit set de website-uri în particular, ci mai mult sau mai puțin întreg spectrul de website-uri și rezultate.

Broad vine de la “larg” sau “pe scara larga” iar Core vine de la “de bază” sau “la bază”. Așadar, această actualizare este o actualizare de ansamblu sau generală a algoritmului de bază, nu doar a unor criterii extrem de specifice.

De exemplu, una dintre actualizările generale de bază din trecut a implicat introducerea “corespondenței neurale” (Neural Matching). Corespondența neuronală nu a vizat nimic în special. A fost pur și simplu o modalitate de a îmbunătăți relevanța paginilor web în rezultatele căutării pentru interogările efectuate, în general, pe întreg spectrul de rezultate.

Când a fost întrebat ce crede despre ultima actualizare, Brett Tabke a declarat următoarele:

“Cred că s-ar putea să fim martorii unei versiuni mai vechi ale algoritmului.”

Ok… deci noua actualizare ar putea fi o versiune mai veche a algoritmului. De ce?

Un set de analize și studii realizate de Sistrix, prezintă mai bine de ce acest lucru ar fi posibil.

După ce au analizat mai multe website-uri din UK, s-a observat că multe website-uri care au fost penalizate în trecut și-au recuperat pozițiile în urma aceste actualizări.

Ce-i drept aceste statistici nu sunt realizate la nivel global, dar pot explica de ce acest update pare a fi o versiune anterioară a algoritmului.

Datele de la Sistrix arată că 75% dintre website-urile care au câștigat teren în urma aceste actualizări recente sunt website-uri care în trecut au fost penalizate în 2018. Din cauză că așa mulți ‘penalizați’ par acum a fi ‘recompensați’, ne dă împresia că Google a rulat o versiune mai veche a algoritmului.

De asemenea, deși Google a declarat că actualizarea este una dintre cele mai majore din acest an, aceasta nu pare a fi atât de mare.

Datele de la Sistrix arată că majoritatea paginilor afectate nu erau pagini esențiale pentru site ci, mai degrabă, pagini care ținteau cuvinte cheie de tip “long tail”.

Acest lucru ne poate duce cu gândul că nu este o actualizare chiar atât de majoră pe cât s-a anunțat.

Reamintim și exemplul mai sus menționat în cazul website-ului din domeniul financiar, în care doar câteva poziții au fost afectate.

Ce poate fi totuși acest Update?

În ultimul an, tehnologia de gestionare a informațiilor a avansat foarte mult. Google a publicat recent o lucrare de cercetare intitulată “Non-delusional Q-learning and value-iteration” (învățare de tip Q nedilusorie și iterație de valoare). Da. Știm. Sună simplu de înțeles.

Această lucrare prezintă erori în acest tip de programare dinamică ce pot duce la sub sau supra-estimări, rezultate părtinitoare, instabilități și chiar divergențe.

Ce poți să faci dacă ai fost afectat?

În primul rând trebuie să știi dacă ai fost afectat sau nu și în ce manieră. Poate e motiv de sărbătoare, nu de doliu 🙂

Verifică-ți contul de Google Analytics. Este foarte important să îți monitorizezi traficul, iar dacă nu o faci, poți pierde multe. În cazul în care nu faci asta deja, îți recomandăm să instalezi chiar acum instrumente de monitorizare pe website-ul tău.

Danny Sullivan (oficial Google) a dat în trecut instrucțiuni privind aceste actualizări de bază:

“Nu se poate face nimic pentru a ‘repara’ paginile afectate în afară de a crea în continuare conținut de calitate. În timp, este posibil ca acest conținut să crească în raport cu alte pagini. ”

O să rămânem și noi la ideea că lucrurile de bază sunt cele mai importante. Desigur, e bine să știi și cel mai ‘nou secret seo’ sau cele mai noi ‘șmecherii seo’ sau cum vrei tu să le spui și e bine să și profiți de ele dar acestea nu trebuie să te devieze de la a face lucrurile de bază bine, serios și consistent.

Verifică-ți website-ul din toate punctele de vedere. Analizează-ți link-urile, vezi cum poți îmbunătăți conținutul și rezolvă orice probleme tehnice.

La fel ca și cu alte actualizări majore ale algoritmului din trecut, ne putem aștepta ca Google să revizuiască modificările pentru a atenua puțin eventuale schimbări majore.

Am realizat un screenshot cu evolutia site-ului unui client TargetWeb, nisa medical:

Dacă website-ul tău a fost grav afectat de această actualizare, ia legătura cu o echipa de experți SEO care te poate ajuta să îți recuperezi pozițiile. Echipa TargetWeb este mereu pregătită și dornică să te ajute. Ne poți contacta oricând.

Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.

Mai multe de pe blog

Vezi toate postarile