0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Long Tail Keywords | Care sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru SEO?

calendar2
long tail keywords

Pe internet, totul începe cu o căutare. Orice căutare are la bază câteva cuvinte cheie. Motoarele de căutare se folosesc de aceste fraze pentru a determina ordinea în care să afișeze website-urile. Pentru a indica motoarelor de cautare că paginile noastre sunt relevante anumitor căutări, trebuie să folosim cuvintele cheie în titluri și conținut. Dar… cam toată lumea care are un website știe asta.

Ce nu știe  însă toată lumea este care sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru website-ul lor și cum să le găsească. În acest articol vom vorbi despre Long Tail Keywords, (sau “Cuvinte cheie cu coadă lungă“) și despre cum acestea ne pot ajuta, în special in zona de eCommerce / Magazine Online.

Citește până la final și îți vom arăta cum să găsești cuvinte cheie potrivite pentru website-ul tău, ce te vor ajuta să îți mărești rata de conversie.

Ce sunt Long Tail Keywords?

Ei bine… dacă am folosi traducerea mot-a-mot în română, s-ar înțelege destul de clar că frazele și cuvintele cheie sunt cele care au coada lungă. În engleză, în schimb, ar fi trebuit să fie Long Tailed Keywords, pentru că fără acel “ed” se poate înțelege că aceste fraze provin dintr-o coadă lungă, ceea ce chiar e adevărat. Cele mai multe definiții de pe internet spun că Long Tail Keywords sunt acele fraze cheie care conțin cel puțin 3 sau 4 cuvinte, adică sunt lungi.

În realitate, long tail keywords sunt acele interogări care au un număr extrem de mic de căutări la nivel individual, dar un număr enorm de căutări atunci când sunt cumulate într-un grup. Acea “coadă lungă” provine din curbura cererii de căutari, prezentată în graficul de mai jos.

 

grafic cerere cautari online

 

Acest grafic este valabil atât în general, cât și pentru fiecare nișă în parte. El prezintă procentajul tuturor termenilor de pe internet, distribuit după volumul de căutări. În stânga avem termenii cu cele mai multe căutări, care reprezintă aproape 30% din tot traficul, iar în dreapta avem frazele cu cele mai putine căutări, ce ocupă generează tot restul traficului.

Ca fapt divers, dacă ai avea primele poziții în Google pentru cei mai căutați 1000 de termeni de pe internet, tot ai rata aproape 90% din tot restul traficului. Oricum, probabil nu ți-ar păsa, pentru că ai fi oricum milionar.

Cum spuneam, multe persoane cred că Long Tail Keywords sunt definite după numărul de cuvinte din frază. Neînțelegerea e justificabilă, deoarece exista o corelație destul de strânsă între aceste căutări și numărul de cuvinte. Cuvintele long tail sunt în general căutări mult mai specifice. Acestea sunt de asemenea mai greu de identificat, deci competiția nu va fi la fel de strânsă.

Am totuși un exemplu foarte bun prin care pot demonstra că o frază formată din două cuvinte poate face parte din ambele categorii (long tail sau head). Am căutat mult sursa acestui exemplu, deoarece nu este o idee originală.

 

comparatie cuvinte cheie longtail

 

Mai am un exemplu care demonstrează că uneori frazele cu un număr mai mare de cuvinte pot avea mai multe căutări.

 

exemplu cuvinte cheie seo

 

Termenul “optimizare seo”, deși este un fel de pleonasm, obține mai multe căutări în Google decât varianta prescurtată, SEO.

Iată și un al treilea exemplu, din zona eCommerce:

 

cuvinte cheie relevante

 

De fapt, un studiu arată că frazele cu trei cuvinte obțin cele mai multe căutări pe internet. Cele formate din două cuvinte sau dintr-un singur cuvânt obțin mult mai puține. Graficul real ar trebui să arate atunci astfel:

 

grafic long tail real

 

Dacă am pune mereu filtre după numărul de cuvinte (minim 3-4) în programele noastre de analiză, am putea pierde multe oportunități. Totuși, corelația va fi întotdeauna destul de strânsă, iar frazele foarte lungi vor fi mereu mult mai specifice.

Sunt cuvintele long tail cele mai bune pentru SEO?

Adresez această întrebare deoarece Brian Dean de la Backlinko, unul dintre cei mai buni SEO din lume, spune că nu. Întreaga lui strategie este bazată pe cuvinte “short tail”sau, mai bine spus, cuvinte cu un număr de căutări foarte mare. Din păcate, nu toți ne naștem experți SEO.

Strategia lui Dean este bazată pe alte criterii. De asemenea, articolele lui sunt exclusiv informaționale, lucru ce îi permite să le facă foarte lungi. El postează aceste articole foarte rar, deoarece durează extrem de mult să le creeze, dar le promovează foarte bine.

Problema principală în această strategie este bugetul. Chiar dacă nu pare, crearea acestor articole și promovarea lor necesită un buget extins, de care Dean a dispus încă de la început.

În colțul opus l-am putea pune pe Spencer Haws de la NichePursuits. Acesta își bazează întreaga strategie de optimizare pe cuvinte long tail și a creat până și un software de analiză de cuvinte cheie, denumit LongTail Pro (nu îl mai deține în prezent). Spencer a folosit aceste cuvinte cheie pentru a genera ușor trafic pentru mai multe site-uri mici pe care le avea. Acestea, adunate, i-au adus profituri de ordinul zecilor de mii de dolari.

Au fost necesare foarte multe pagini optimizate pentru cuvinte cheie long tail, dar unde-s multe, puterea crește! Tocmai în asta constă și secretul. Avantajul optimizării pentru cuvinte mai specifice este că acestea conțin de obicei și cuvintele cu volum mai mare în ele. E un fel de Inception al cuvintelor cheie. De asemenea, de multe ori, competiția poate fi mult mai slabă pentru aceste fraze cheie.

 

inception cuvinte cheie

 

Dacă am optimiza doar pentru “cum să slăbești”, nu am fi prea bine optimizati pentru “cum să slăbești rapid și ușor”. Este posibil, dar e ceva mai greu. Invers, în schimb, n-ar fi nicio problemă.

Long tail keywords în eCommerce SEO

Zona de eCommerce / Magazine online poate profita cel mai bine pe urma acestor cuvinte cheie. Cuvintele longtail, fiind mult mai specifice, tind să aibă rate de conversie mai mari, atât în click-uri cât și în vânzări.

De exemplu, dacă cineva caută pe internet “papuci”, nu poți fi sigur dacă vrea sau nu să cumpere ceva. Poate vrea doar să vadă niște poze. Dar atunci când cineva caută “papuci ieftini online” sau “papuci de vânzare”, stii deja că vrea să cumpere.

Când o căutare este mai specifică, ai ocazia să îi arăți utilizatorului exact ce își dorește. Chiar dacă nu cumpără din prima, poți apoi folosi campaniile de promovare online prin retargeting (Google Adwords sau Facebook Pixel) pentru a îi arăta doar lui reclame exact cu produsul pe care l-a vizitat. Dacă ar fi intrat pe pagina principală, ai fi putut să îi arăți doar reclame cu magazinul tău online, sau cu papuci la întâmplare, care probabil nu-i plac.

Cum alegi corect cuvintele cheie specifice?

Înainte de a începe procesul de optimizare SEO, trebuie stabilită o strategie de cuvinte cheie. Aceasta poate determina succesul sau eșecul întregii campanii SEO.

Alegerea cuvintelor cheie potrivite nu este foarte dificilă. Pentru a găsi cuvinte cheie mai specifice, cu un număr de căutări mai redus și o competiție mai ușoară, putem folosi chiar Keyword Planner-ul de la Google Adwords.

Introdu primele cuvinte cheie care îți vin în cap în tabel. Nu uita să selectezi din zona de Targeting țara și limba. Apasă apoi butonul albastru de jos, iar Keyword Planner-ul îți va genera o listă.

 

cum sa gasesti cuvinte cheie potrivite

 

Poți sorta lista de cuvinte cheie generată direct în Planner-ul de la Google Adwords, sau poți folosi butonul download din dreapta pentru a genera un fișier CSV. Acest fișier îl poți apoi încărca în Microsoft Excel sau Google Sheets.

Sortează frazele după volumul de căutări, în ordine crescătoare. Alege cuvintele cheie relevante website-ului tău și notează-le.

Pentru a vedea câți competitori avem pentru acele cuvinte cheie, putem căuta frazele în Google între ghilimele.

 

numar competitori cuvinte cheie

 

Când dezvolți strategia de cuvinte cheie, e bine să ai în vedere și următoarele lucruri:

Optimizarea site-ului pentru mai mult de un cuvânt cheie: Optimizarea conținutului se poate face pentru mai multe cuvinte cheie. Cuvintele cheie principale vor fi mereu în titlu și H1. Introdu alte fraze secundare în descrierile alternative la imagini și în altea heading-uri (H2,H3,H4). Pune alte fraze importante în bold. Motoarelor de căutare le va fi mai ușor să înțeleagă că aceste fraze sunt mai importante. Nu exagera! Dacă te apuci să pui totul în bold, Google va lua probabil în considerare doar ce ai lasat normal.

Canibalism între pagini: acesta are loc atunci când prea multe pagini sunt optimizate pentru aceleași cuvinte cheie. E bine să te rezumi la o singură tematică pentru fiecare pagină, dar nu exagera. De exemplu, poți avea două pagini, una optimizată pentru “încălțăminte sport pentru femei” și alta pentru “încălțăminte sport pentru bărbați”. Poate chiar și a treia variantă, pentru copii. O idee nu prea bună ar fi să ai pagini separate și pentru toate culorile.

Cuvintele cheie cu caracter specific te pot ajuta să obții mai mult trafic organic. Implementează-le în campaniile tale SEO pentru a putea beneficia de avantajele acestora. Nu uita că poți oricând să ne contactezi dacă ai nevoie de o campanie SEO specializată. Îți vom dezvolta chiar noi strategia de conținut și vom optimiza paginile pentru cuvintele cheie care îți vor aduce cele mai mari profituri.

Photo of author
Adrian Cojocariu
Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.