0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Care sunt cei mai importanti factori SEO in 2017

calendar2

Inceputul fiecarui an reprezinta momentul perfect pentru slefuirea, sau daca vrei, adaptarea strategiilor SEO care au dat rezultate bune pana acum, la noile trenduri in SEO despre care am scris aici . Asadar, anul 2017 se anunta a fi unul marcat de numeroase schimbari, mai ales in ceea ce priveste SEO. Search Metrics a realizat la sfarsitul anului trecut o analiza in urma careia sunt dezvaluite care sunt trendurile noi privind pozitionarea in cadrul motorului de cautare Google.

Anul 2016 a adus numeroase schimbari din punct de vedere SEO, update-ul Penguin 4.0 lansat in 23 septembrie fiind fara indoiala una dintre cele mai importante schimbari. In 2017 multi factori de pozitionare par sa isi piarda din relevanta conform celor de la Search Metrics. Iata asadar care sunt cei mai importanti factori de pozitionare de care trebuie sa tinem cont in 2017.

1. Adaptarea la intentiile utilizatorului.

Conform analizei realizate de catre Search Metrics, pentru ca un site sa isi pastreze sau sa isi imbunatateasca pozitiile, acesta trebuie sa contina cele mai concrete raspunsuri la cautarile utilizatorilor. Spre exemplu, daca un utilizator cauta imagini martisoare argint, asteptarile acestuia in relatia cautare → rezultat se vor afla probabil in sectiunea imagini, acestea fiind mult mai relevante decat un text descriptiv al decoratiunilor. In acelasi timp, daca un utilizator este interesat de oferte martisoare argint, atunci, in situatia data, utilizatorul va fi captat de relevanta site-urilor din cautarile web, imaginile trecand astfel intr-un plan secundar. Practic, adaptarea continutului la asteptarile utilizatorului va contribui la o experienta mai buna pe care o are utilizatorul. La Target Web tinem cont de   CTR, dwell-time, long-click, si alte elemente care conteaza.  Quality-Content

2. Crearea continutului de calitate.

Asa cum am scris si mai sus, continutul joaca un rol fundamental in ceea ce priveste pozitionarea in motoarele de cautare, iar pentru rezultate cat mai bune este important de specificat faptul ca informatia trebuie sa respecte regula celor 4C. Practic informatia trebuie sa fie:

    • CONCRETA

    • CALITATIVA

    • CONCISA

    • CONTEMPORANA

relevanta-continut

In 2017, continutul relevant presupune mai mult decat textul propriu-zis, si anume acesta merita sa contina in plus imagini, precum si video-uri sau alte elemente multimedia. In anumite situatii, Google ofera cel mai concret raspuns la o cautare specifica, aceasta situatie fiind considerata ideala pentru experienta unui utilizator.

3. Semnalele utilizatorilor.

Un alt factor de pozitionare important este reprezentat de semnalele utilizatorilor. Acestea survin in urma comportamentului pe care il adopta utilizatorii atunci cand navigheaza pe o pagina web. Acest factor este compus din mai multe elemente, dar ne vom opri atentia la 3 elemente importante si anume:

  • Click Through Rate (CTR)

  • Bounce Rate

  • Time on Site

Importanta acestor elemente este data de faptul ca motorul de cautare Google percepe aceste comportamente ale utilizator ca pe un feedback direct. In alta ordine de idei, prin intermediul acestor semnale, motoarele de cautare au posibilitatea de a determina daca o anumita pagina web a reusit sa satisfaca cerintele utilizatorului sau nu.

Analiza indica faptul ca site-urile care ocupa pozitiile 1 – 3 au o rata de click de aproximativ 36%. In acelasi timp, site-urile care se situate pe prima pagina, conform aceleasi analize, au un Bounce Rate de aproximativ 46%. Nu in ultimul rand insa, pentru site-urile afisate pe prima pagina din Google, timpul mediu petrecut de un utilizator pe un astfel de site este de aproximativ 3 minute si 10 secunde.

4. Factorii tehnici

    • HTTPS: Google a anuntat inca din august 2014 faptul ca HTTPS este un factor de pozitionare. Recent au mentionat faptul ca orice site web care este accesat din Crome si care nu are implementat un certificat de securitate, va fi etichetat ca si nesigur.

      blog-image-2

Mai mult decat atat, Google a specificat ca certificatele de securitate vor deveni din ce in ce mai importante in ceea ce priveste pozitionarea in cadrul motorului de cautare. In urma analizei realizate de Search Metrics, 45 % din totalul site-urile de pe prima pagina din Google folosesc certificate de securitate.

https

  • Site Speed: In ceea ce priveste viteza de incarcare a site-ului, in urma analizei realizate de catre Search Metrics, rezultatele mobile sunt cu aproximativ o secunda mai rapide decat cele de pe varianta desktop.

53% din vizitatori abandoneaza un site mobile daca acesta se incarca in mai mult de 3 secunde” – Google

site-speed

  • Domeniile .com: In prezent, prin prisma analizei specialistilor de la Search Metrics, domeniile .com tind sa fie mult mai bine evaluate si mai mult decat atat, acestea par sa castige din ce in ce mai mult teren in cadrul motoarelor de cautare.

5. Optimizarea pentru dispozitivele mobile

In mai 2015, Google a anuntat faptul ca a inregistrat o crestere marcanta a cautarilor de pe dispozitivele mobile, acestea depasind vizibil numarul cautarilor realizate de pe un desktop. In urma analizei SearchMetrics se poate observa ca tot mai multe site-uri au si o versiune pentru telefoanele mobile.

mobile

6. Semnale Sociale

Corelarea dintre semnalele sociale si respectiv pozitionarea in cadrul motoarelor de cautare ramane in continuare un factor important.

  • Facebook

facebook-social

  • Google+

google-social

  • Twitter

tweets-social

  • Pinterest

pinterest-social

Un aspect important de observat la acest capitol este faptul ca paginile care ocupa pozitii de top in cadrul motorului de cautare au un numar de semnale sociale considerabil mai mare spre deosebire de paginile web care nu se afla in pozitiile fruntase.

7. Link-urile

Link-urile au reprezentat vreme indelungata unul dintre principalii factori de pozitionare in cadrul motoarelor de cautare. Conform analizei realizate, link-urile continua sa fie un factor extrem de important, desi in ultima perioada par sa isi piarda putin din importanta in detrimentul relatiei dintre continutul unui site si modul in care utilizatorul se conecteaza cu informatia de pe site.

linkuri

Dupa parerea noastra, in acest an va creste importanta relatiei dintre calitatea continutului si perceptia utilizatorului in timpul in care acesta navigheaza pe site, va creste importanta factorilor tehnici SEO, dar si importanta factorilor de branding. Din punct de vedere SEO in viitor va fi esentiala focusarea pe crearea de continut calitativ si relevant, care sa merite sa fie share-uit in retelele sociale. De asemenea, pentru a fi cat mai captivant, continutul merita sa fie imbogatit cu elemente interactive precum imagini si videoclipuri.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.