Google Penguin 4.0 este live! Iata ce schimbari importante aduce noul update

penguin40
Google Penguin este unul dintre update-urile cele mai populare in randul administratorilor de site-uri si unul dintre cele mai severe update-uri lansate vreodata de catre gigantul Google. De multa vreme circulau pe internet zvonuri conform carora Google va lansa o noua actualizare Penguin care va rula in timp real in primele luni ale lui 2016. Aceste zvonuri insa s-au transformat in realitate, Google lansand aceasta actualizare incepand din aceasta luna.

Primul update Google Penguin a fost lansat in 24 aprilie 2012, update care a avut consecinte devastatoare asupra a milioane de site-uri din intreaga lume. In aceasta zi, foarte multe site-uri care erau initial pe primele pozitii au fost penalizate. Acest tip de update a creat mare forfota in lumea SEO dat fiind faptul ca odata penalizat un site, procesul de revenire devenea unul extrem de complex. Inlaturarea link-urilor se facea prin cereri de dezavuare,  iar acest lucru inseamna foarte mult timp pierdut, deoarece am analizat fiecare link, fiecare ancora. In plus, era necesar sa asteptam o confirmare a inlaturarii acestor link-uri, sa anuntam Google despre acest lucru, dar si sa asteptam un nou update care de cele mai multe ori intarzia sa apara daca privim atent la intervalul de tip in care sunt lansate aceste update-uri.

Acest lucru nu pare sa mai fie o problema insa odata cu lansarea lui Penguin 4.0 care face ca totul sa se petreaca in timp real. Aceasta inseamna ca de indata ce un link este inlaturat sau dezavuat, dupa caz, Google va procesa aceasta informatie in timp real, astfel ca un site penalizat are posibilitatea de a-si recapata pozitia mult mai rapid. Google Penguin 4.0 este cel mai nou update lansat de catre Google si care aduce o serie de schimbari importante fata de update-urile precedente. Iata cele mai importante lucruri pe care le stim pana in momentul de fata despre noul update.

  • Penguin devine mult mai granular. In trecut, Penguin penaliza intregul site in situatia in care se gaseau diverse nereguli in ceea ce priveste calitatea unor link-uri sau ancorele comerciale utilizate in exces. Noul Penguin 4.0 pare sa fii devenit mult mai specific, penalizarea afectand doar rank-ul unei pagini sau al unei sectiuni din site si nu a intregului site asa cum se intampla initial.
  • Penguin este acum real-time. Ce inseamna acest lucru este faptul ca filtrul utilizat de catre update va actualiza datele in timp real, si nu periodic asa cum se intampla pana acum. In aceste conditii, indiferent daca un webmaster isi imbunatatea considerabil site-ul si pozitia in Google, schimbarile in ceea ce priveste penalizarea nu apareau decat periodic. Datorita faptului ca prin intermediul Pengiun 4.0, datele sunt actualizate in timp real, acest lucru inseamna ca toate schimbarile se vor produce mult mai rapid, chiar daca nu vor fi instante avand in vedere ca este totusi necesar sa asteptam pana in momentul in care Google reindexeaza paginile.
  • Google nu va mai confirma in viitor niciun update Penguin. Acest aspect este oarecum lesne de inteles avand in vedere ca Penguin 4.0 este un proces care are loc constant, astfel confirmarea unui alt update nu mai este un strict necesar. Update-urile Panda spre exemplu nu mai sunt anuntate de Google inca de anul trecut.
  • Penguin este doar unul dintre factorii importanti de pozitionare. Google a subliniat in nenumarate postari faptul ca pentru pozitionarea unui site sunt luati in calcul un numar de peste 200 de factori, insa acestia au mentionat in urma lansarii acestui update faptul ca Penguin este doar unul dintre acesti factori care contribuie la pozitionarea unui site.
    Algoritmul va fi implementat intr-un timp foarte scurt. Oficialii Google au mentionat faptul ca acest algoritm va fi implementat in toate limbile in care Google ofera rezultate intr-un timp foarte scurt, adaugand in acelasi timp faptul ca procesul este deja in curs de implementare.
      

Link-urile slabe calitativ si Penguin

Una dintre particularitatile de baza ale lui Penguin in ceea ce priveste penalizarea unui site se datoreaza in principal calitatii slabe a link-urilor dar si spam-ului. In acest sens, va fi necesar sa alcatuim o lista cu toate aceste link-uri, urmand ca mai apoi sa decidem daca link-urile pe care le-am obtinut sunt naturale sau daca acestea provin de la site-uri slabe calitativ. Acestea sunt doua dintre situatiile cele mai frecvente in care un site risca sa fie penalizat de catre un update de tip Penguin. Pentru a evita o astfel de penalizare va fi necesar sa se inlature toate link-urile slabe calitativ, fie prin lansarea unei solicitari in acest sens catre administratorul site-ului unde se afla link-ul, fie prin utilizarea tool-ului Disavow.

Datorita faptului ca Penguin este acum o parte integrata a algoritmului principal, eliminarea unui link slab calitativ ar trebui sa il instiinteze pe Google despre acest aspect intr-un timp relativ scurt. Acest lucru poate insemna o pozitionare mult mai avantajoasa pentru site-ul tau intr-un timp foarte scurt. Inaintea implementarii noului update Penguin, site-urile penalizate de catre acest update s-au vazut nevoite sa astepte aproape 2 ani de zile pana Google a actualizat ranking-ul, chiar daca link-urile au fost inlaturate mult mai devreme de catre administratorii site-urilor. Faptul ca Penguin a devenit acum un filtru real-time, nu poate insemna decat un lucru benefic atat pentru comunitatea SEO, precum si pentru administratorii de site-uri.

    Penguin inseamna mai mult decat link-uri

Chiar daca exista tendinta de a asocia update-ul Penguin cu penalizarea site-urilor pentru link-uri slabe calitativ, este totodata important de retinut faptul ca scopul principal al algoritmului Penguin este acela de a descuraja spam-ul de orice fel. In acest sens, recomandarea pentru  campanii de link building este aceea de a obtine link-uri cat mai naturale, fara a abuza de diverse tactici de spam precum utilizarea excesiva a cuvintelor cheie in interiorul unei ancore. Chiar daca revenirea dintr-o penalizare de tip Penguin este mult mai facila acum dupa lansarea versiunii Penguin 4.0, acest lucru inseamna totodata ca si penalizarile vor fi mult mai numeroase si cu un impact mult mai mare, motiv pentru care este necesar sa se acorde o atentie sporita procesului de obtinere a link-urilor calitative, dar in acelasi timp sa se evite SEO spam-ul.

Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 12 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online. Este un expert SEO care cu pasiune și responsabilitate se focusează pe creșterea gradului de satisfacție al utilizatorilor, optimizarea conținutului, implementarea din punct de vedere tehnic a celor mai noi trenduri în SEO dar și câștigarea de link-uri naturale spre site-urile clienților pentru a-i ajuta să obțină cele mai bune poziții în motoarele de căutare. Este managerul agenției SEO Target Web, o agenție SEO care și-a consolidat poziția în piată datorită inovării, a respectării standardelor SEO dar și a angajamentelor fată de clienți.

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care isi ajuta clientii sa obtina cele mai bune pozitii in motoarele de cautare, trafic de calitate si vanzari mai mari din diferite surse online, sa aiba o popularitate cat mai mare in blogosfera, presa online, social media si o reputatie excelenta online.

Vrei sa primesti stiri si noutati SEO prin email ? Inscrie-te la Newsletter!

Completeaza campurile cu * necesar

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Mai multe de pe blog

Vezi toate postarile