0745.63.65.76
office@targetweb.ro

12 sfaturi despre optimizarea titlurilor categoriilor si produselor la magazinele virtuale

calendar2

meta-title-tag-magazine-online

Daca ai un magazin online si te-ai intrebat daca schimbarea titlurilor are vreo importanta in pozitionarea site-urilor in motoarele de cautare, in acest articol vei gasi toate raspunsurile pe care le cauti.

Titlul paginii se mai numeste si title tag, este scris in codul paginii si acesta nu apare vizibil in continutul site-ului. Este un element care apare intre elementele <head> si </head> ale paginii. Tag-ul title apare in bara browserului in partea stanga, chiar sus de tot. Daca privesti browserul in acest moment ar trebui sa ai in bara din browser title tag-ul “12 sfaturi despre optimizarea categoriilor si produselor la magazinele virtuale – TargetWeb“ . Daca un vizitator iti adauga o pagina la favorite, atunci pagina se va adauga cu titlul paginii tale.

Atunci cand sunt realizate cautari in motoarele de cautare sunt afisate de obicei 3 elemente ale unui site, printre care si title tag ( cu albastru ) , asa cum puteti observa in imaginea urmatoare:

12sfaturi

In codul sursa, titlul ( title tag)  arata astfel:

<title>12 sfaturi despre optimizarea titlurilor categoriilor si produselor la magazinele virtuale </title>

Motoarele de cautare acorda o importanta foarte mare titlului paginii deoarece in cateva cuvinte este descris tot rezumatul paginii.

Pentru site-urile de comert electronic am intocmit o lista cu sfaturi SEO care iti pot aduce o pozitie mai buna in motoarele de cautare:

1. Fii atent la lungime

In motorul de cautare Google titlurile sunt afisate in limita a 70 de caractere, deci in principiu daca vei avea un title tag care sa se incadreze in aceasta limita de caractere ar trebui sa fie afisat tot titlul, altfel daca vei depasi limita aceasta titlul paginii va fi trunchiat. Numar maxim de 70 de caractere contine si spatiile.

2. Intotdeauna introdu in titlurile paginilor magazinului tau numele de brand

Vei avea astfel titluri care sa ii sugereze motorului de cautare ca acestea apartin unui brand, acesta fiind un semnal important. Adauga la sfarsit numele astfel :

<title>Nume Pagina – Brand</title>

3. Adauga cuvintele importante intotdeauna primele

Cu cat adaugi cuvintele importante mai aproape de inceputul titlului, cu atat ai sanse sa ai o pozitie mai buna in Google

Daca vinzi televizoare, poti avea un title tag astfel:

<title>Televizoare, Oferte si Preturi Mici la TV – Brand</title>

4. Adauga in titlu cuvinte relevante

Incearca sa adaugi mai multe cuvinte in titlu, nu doar numele de categorie. Daca vinzi telefoane, poti avea urmatorul title :

<title>Oferte Telefoane – Brand</title>

5. Evita repetarea cuvintelor

Multi webmasteri cred ca repetarea cuvintelor in titlu le va aduce efecte pozitive din punct de vedere SEO, insa aceasta le poate aduce penalizari sau pozitii inferioare in Google.

keywords-stuffing

Nu adauga in titlu orice insiruire de cuvinte doar de dragul SEO.

Daca spre exemplu vinzi bilete pentru concerte, in nici un caz titlul NU ar trebui sa fie asa:

<title>Bilet Concert, Bilete Concerte, Bilet Concert Andre Rieu, Bilet Concert Muzica, Bilet Concert Muzica Clasica, Bilet Concert Johann Strauss, Bilet Concert Orchestra, Bilet Concert Bucuresti<title>

6. Evita repetarea titlului in aceeasi pagina

Am intalnit la unele site-uri optimizate de catre noi situatii in care title tag-ul era dublat, respectiv intre <head> si </head> exista titlul dublat astfel:

<title>Exemplu titlul pagina</title>
<meta name=”title” content=”Exemplu titlul pagina”>

Pentru o mai buna indexare, prima linie este suficienta, a 2-a este inutila.

7. Alege cuvintele cu mare grija

Stii si tu ca este foarte importanta pozitionarea la cautarea unor cuvinte, dar cum le alegem pe cele mai bune? Un sfat ar fi sa cautati in Google Keyword Planner care sunt cele mai cautate cuvinte din nisa ta si sa alegi astfel cele mai cautate cuvinte.

Spre exemplu exista unele magazine online cu produse pentru copii care contin categoria cu numele  Rotobil, produsele din aceasta categorie fiind de fapt premergatoare. Cuvantul premergatoare are de 7 ori mai multe cautari in Google decat cuvantul rotobil, deci in acest caz recomandarea noastra este de a avea un titlu care sa contina cuvantul Premergatoare, si nu rotobil.

8. Google iti va rescrie titlurile, nu te ingrijora.

In unele cazuri Google prefera ca atunci cand sunt cautate unele cuvinte legate de brand-ul tau sa afiseze  informatii care sunt diferite fata de titlul sau metadescrierea pe care site-ul tau le are setate. Google poate prelua informatii despre site-ul tau din diferite surse pe care le regaseste relevante brand-ului tau, cum ar fi directorul web Open Directory Project (DMOZ). In cazul in care nu vrei ca Google sa afiseze un snippet preluat din DMOZ este obligatoriu sa introduci in site-ul tau urmatoarea linie: <meta name=”robots” content=”NOODP”> . O agentie SEO foarte buna poate sa analizeze daca aceasta poate avea implicatii pozitive sau negative si sa actioneze in consecinta. Google poate prefera sa afiseze titluri diferite din alte site-uri in care este citat brand-ul tau, sau poate chiar si din site-ul tau, caz in care sunt preluate informatii din metadescrierea paginii, din H1, etc.

9. Nu scrie titluri CAPITALIZATE

Este acceptata folosirea unor cuvinte CAPITALIZATE in unele titluri, aceasta poate dealtfel sa te ajute la o cresterea ratei de click.

Daca te gandesti insa sa folosesti tot titlul cu cuvinte capitalizate atunci trebuie sa stii ca aceasta este o idee proasta. Mai mult decat atat este probabil ca Google sa aiba in cadrul algoritmului Panda un filtru pentru aceasta implementare prin care multi webmasteri incearca sa forteze o crestere a CTR-ului.

10. Foloseste titluri unice si evita titluri duplicate

Daca un site are 2 pagini diferite cu acelasi titlu, pentru Google este destul de dificil sa decida care dintre cele 2 pagini se potriveste cel mai bine cu ceea ce cauta utilizatorul. In acest caz de canibalizare SEO a titlului, este foarte important de stiut ca Google poate prefera sa afiseze una dintre pagini in pozitia cea mai slaba dintre cele 2 pagini. Aceasta informatie nu apare afisata nicaieri insa am intalnit-o la unul dintre clientii TargetWeb.

11. Adauga in title la produse numele produselor

Orice produse vei avea de vanzare vor fi vizitatori care vor cauta in Google dupa numele produselor tale. Poate pentru a gasi informatii pe mai multe site-uri despre acel produs, poate pentru a compara preturi, etc. De aceea titletag-ul fiecarui produs va contine numele produsului astfel:
<title>Nume produs – Brand</title>

Poti folosi in title informatii suplimentare despre produs, daca crezi ca aceasta il ajuta pe utilizator. Aceste informatii pot fi: codul produsului, anumite caracteristici, etc.

12. Adauga in titletag-ul categoriilor chiar numele acelor categorii

Numele categoriilor trebuie sa se regaseasca in title tag, dar nu trebuie sa fie intotdeauna identic cu H1, care este destinat descrierii scurte a paginii. De asemenea, nu trebuie sa fie exact numele categoriei, iar daca vei considera ca trebuie sa adaugi alte cuvinte foloseste-ti imaginatia.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.