0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Top 3 factori de ranking in Google: Linkuri, Continut, RankBrain

calendar2
to 3 factori

to-3-factori

Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist la Google a dezvaluit recent ca link-urile si continutul sunt cei mai importanti 2 factori de pozitionare in Google, iar anul trecut am aflat ca RankBrain este al 3-lea cel mai important factor de pozitionare.

Declaratia lui a fost ca primii 2 cei mai importanti factori de pozitionare sunt link-urile si continutul.

RankBrain

RankBrain este un algoritm bazat pe inteligenta artificiala si care ajuta Google sa inteleaga diferite cautari pe care utilizatorii le efectueaza in casuta de cautare. Practic aceast algoritm este algoritmul care incerca sa interpreteze cat mai bine comportamentul uman, iar datele colectate sunt folosite la filtrarea rezultatelor.

Daca sunteti la curent cu schimbarile din lumea SEO sigur ati auzit despre algoritmul Hummingbird, care a fost lansat de Google in 2013. Practic RankBrain este parte a Hummingbird.

De asemenea, RankBrain este algoritmul care face posibila interpretarea cautarilor care sunt formate din mai multe cuvinte.

Este RankBrain un algoritm de cautare nou?

Deocamdata nu, pentru ca Google foloseste inteligenta artificiala din 2013 odata cu lansarea Hummingbird, iar aceasta tehnologie a fost updatata treptat in 2015.

Intr-un interviu acordat publicatiei Bloomberg, Grec Corrado, Senior Research Scientist Google a declarat:

Rank Brain este doar unul dintre sutele de semnale folosite in algoritmul care determina ce rezultate apar intr-o pagina din Google, si in ce ordine. In cele cateva luni in care a fost lansat, RankBrain a devenit al trei-lea cel mai important semnal care contribuie la rezultatele unei cautari.

In conceptia noastra, partea cea mai buna si pe care noi o apreciem la acest algorim este ca spam-ul SEO va fi redus drastic si ca practicile Black Hat SEO vor muri. In sfarsit 🙂

In cadrul agentiei TargetWeb realizam permanent diferite teste SEO si analizam rezultatele, iar in urma lansarii Hummingbird am realizat unele teste care nu erau prea convingatoare pentru rezultatele in limba romana, pe semne algoritmul a fost lansat mai mult pentru rezultatele in limba engleza. Ce vreau sa punctez este ca am studiat in luna ianuarie a acestui an un test pe care l-am realizat atunci si am comparat rezultatele. Testul a fost pe o cautare “alimente fara gluten” iar analiza in urma reluarii pozitiilor acestei cautari este ca site-urile din prima pagina din Google sunt acum mult mai relevante cautarii, desi elementele SEO specifice ( cum ar fi prezenta cuvantului cheie in title ) unei pagini de aceasta data nu mai exista. Concluzia noastra este ca algoritmul RankBrain a determinat intr-o mare masura aceasta schimbare, prin analizarea comportamentului utilizatorilor care in timp au accesat mai des informatiile relevante de si de calitate, in detrimentul site-urilor cu continut mai putin relevant.

Totul se leaga, nu degeaba unul dintre primii 2 factori de pozitionare este continutul de calitate.

 

Articolul anterior:

Cea mai buna strategie SEO

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.