0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Cea mai buna strategie SEO

calendar2

 

strategie-seo

Stim cu totii ca de la un domeniu la altul strategiile SEO difera, asa ca nu exista o strategie care sa se potriveasca pentru toti. Cu toate acestea, sunt lucruri comune pe care le voi dezbate in acest articol si care sper sa va ajute si pe voi.

In primul rand, ai nevoie de STABILIREA OBIECTIVELOR, pentru ca altfel nu stii incotro te indrepti, asa cum reiese si din citatul urmator. Care este tinta ta?

Drumul spre un obiectiv nu este separat de destinatie; este o parte esentiala din el.

Charles DeLint

Apoi ai nevoie de o ANALIZA. In cadrul acestui pas, ia in calcul ceea ce face concurenta ta, pentru ca trebuie sa te raportezi cat mai mult la strategia lor. Ca si in vietile noastre de zi cu zi, in care nu trebuie sa abuzam de anumite lucruri, asa este si in SEO, nu trebuie sa abuzam de obtinerea de linkuri sau de optimizarea on-page, deoarece multi experti SEO au declarat de-a lungul timpului ca motoarele de cautare au unele pattern-uri prin care detecteaza site-urile care obtin masiv link-uri in comparatie cu competitorii lor. Verifica sursele lor de linkuri, care sunt partenerii lor. Din punct de vedere social media, poti folosi tool-ul celor de la HootSuite, Klout, etc

In functie de acestea treci la urmatorul pas, respectiv PLANIFICARE. Fara o planificare totul va fi un haos, nu o sa mai stii cine si ce are de facut, ce linkuri si de unde sa le obtii, ce trebuie sa faci din punct de vedere al optimizarii site-ului, linkurilor, sociale media, etc si cand trebuie sa faci aceste lucruri. Cel putin la noi in agentie lucrurile sunt foarte clare si fiecare dintre noi stie ce, cum, cat si cand are de facut.

IMPLEMENTARE. Well, acum incepi sa executi ceea ce ai planificat. Daca ai planificat corect, iti va fi mult mai usor. Acest proces dureaza pentru ca in general pana ajungi sa iti indeplinesti obiectivele  motoarele de cautare au nevoie de timp pentru a lua in calcul toate acele linkuri, mentiuni, voturi sociale si celelalte semnale necesare. Practic trebuie sa optimizezi site-ul corect, sa contactezi prin email diferiti webmasteri pentru a obtine linkuri din site-urile lor, sa iti incurajezi audienta sa distribuie continut din site-ul tau in motoarele de cautare, etc.

Deasemenea, nu uita de MASURARE SI MONITORIZARE. Verifica in permanenta in ce stadiu esti, cum au evoluat lucrurile si ce mai poti face ca sa imbunatatesti rezultatele. Verifica pozitiile site-ului zilnic. Noi oferim clientilor nostri rapoarte cu evolutia site-urilor lor, astfel ca au un control absolut asupra evolutiei pozitiilor.

Cele mai bune sfaturi SEO pe care le puteti primi avand in vedere evolutiile motoarelor de cautare sunt:

  • Creati doar continut relevant si de calitate pentru vizitatorii site-ului dumneavoastra;
  • Evitati continutul duplicat in site;
  • Evitati canibalizarea titlurilor, metadescrierilor si linkurilor;
  • Evitati textele ascunse, cloaking-ul, keyword stuffing-ul si alte tehnici SEO invechite;
  • Pregatiti-va site-ul si pentru mobil (versiune speciala pentru accesarea de pe telefonul mobil, design responsive);
  • Prezenta sociala trebuie sa faca parte din strategia SEO;
  • Deveniti o autoritate in domeniul dumneavoastra;
  • Fiti corecti cu vizitatorii si clientii dumneavoastra, incercati sa atrageti recenzii pozitive si sa ii faceti pe acestia sa va devina fideli;
  • Nu neglijati arhitectura link-urilor din site;
  • Folositi texte bogate in informatii;
  • Creati continut cat se poate de des;
  • Mai mult ca oricând, trebuie sa alocati o atentie deosebita vitezei de incarcare a paginilor;
  • Evitati inscrierile abuzive in directoare web, site-uri social bookmarking, directoare de articole, guest post, forumuri si alte site-uri de tip spam. Google penalizeaza toate aceste forme de link building.
  • Folositi o structura simpla si curata a URL-urilor;
  • Diversificati-va sursele de trafic;

Monitorizati-va periodic rezultatele si continuati sa munciti. Motivul pentru care trebuie sa faceti acest lucru este ca motoarele de cautare va vor recompensa cu trafic gratuit. Nu uitati ca numarul utilizatorilor care folosesc motoarele de cautare creste, iar traficul acesta gratuit, desi poate putin azi, peste cativa ani poate insemna enorm.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.