0745.63.65.76
office@targetweb.ro

De ce noul SEO este foarte periculos

calendar2

CTR-Click-Through-Rate

In ultima perioada, multi oameni din industria SEO si nu numai, observ ca abordeaza un subiect pe cat de interesant pe atat de periculos. Este vorba despre impactul CTR asupra motoarelor de cautare.

“For the uninitiated, the CTR (Click-through rate) SEO is a ratio that measures the effectiveness of a result on Google search results page (SERP). It is the division of the time that a result is clicked between occurrences (impressions). This percentage can easily be consulted in the report “search analysis” of Search Console (formerly Google Webmaster Tools) “

Am observat ca sunt 2 tipuri de abordari :

1. Cei care spun ca Google nu considera CTR un factor de pozitionare
2. Cei care spun ca au testat si ca motorul de cautare Google poate fi manipulat.

Sa intram in detaliu deci, pentru fiecare dintre cei care sustin ideile ideile de mai sus. Adevarul o sa il aflati citind in continuare acest articol. Un SEO bun intelege cum functioneaza motoarele de cautare si cum semnalele de la utilizatori pot avea o influenta in ceea ce priveste pozitionarea. In cadrul agentiei noastre am testat cu mult timp in urma acestea, si deci stim cum sta treaba.

Google are nevoie de CTR

CTR impreuna cu alte semnale transmise de utilizatori sunt ceea ce Google si alte motoare de cautare folosesc pentru a imbunatati rezultatele ( este un proces continuu de invatare, testare, imbunatatire )

Acestea sunt semnale pe care motoarele de cautare le iau in considerare pentru a oferi utilizatorilor rezultatele pe care acestia le asteapta.

La un moment dat, Richado Baeza (Yahoo) a mentionat ca rata de click este un semnal mult mai bun decat Page Rank pentru determinarea calitatii unui rezultat. Yahoo are un patent prin care este inlocuit PR-ul cu comportamentul utilizatorilor. Google are de asemenea un patent asemenator, aceasta a fost confirmata de catre Garry Illies (Google) la SMX, insa ca in unele cazuri rezultatele nu sunt foarte bune.

ctr-google-ranking

Manipularea artificiala a CTR pot spune de pe acum ca este o absoluta pierdere de timp. Cei care creeaza boti care sa manipuleze nu au nici un habar despre cum functioneaza motoarele de cautare.

De ce sa nu incerci sa manipulezi CTR:

1. CTR nu este binar : primirea unui click nu este intotdeauna ceva bun / sa nu primesti click nu inseamna ca este ceva rau. Nu poti replica un anumit comportament, fie ca acestea sunt realizate de catre un om sau bot, deci nu poti calcula care este ingredientul secret ( deoarece sunt luate in calcul si alte elemente cum ar fi: istoricul cautarilor, bounce rate pe pagina cu rezultate, timp-ul petrecut pe pagina cu cautari, click-uri pe alte rezultate, etc )

2. CTR este influentabil : depinde de pozitie, interfata, device-ul folosit, rezultatele pot varia. Sunt  rezultate pe care un algoritm foarte complex le corecteaza in permanenta, iar aceeasta nu poate fi anticipata de catre nici un om sau robot.

3. Profilul utilizatorului. In momentul in care spui unui grup de utilizatori a unei retele private sa dea click pe un rezultat, rezultatele se vor intoarce impotriva ta atunci cand acestia nu o vor mai face.

4. Timpul petrecut pe rezultat. Motoarele de cautare stiu daca un rezultat este interesant, inainte de a se da click. Cum sti tu sau robot sa manipulezi asta ?

5. Detectarea CTR-ului fraudulos. Fiti siguri ca Google are o experienta extinsa in ceea ce priveste acest tip de SPAM. Daca iti place sa te joci cu focul, atunci continua cu aceasta practica si vei disparea din Google in viitorul apropiat, asa cum au disparul zeci de site-uri atunci cand webmasterii au abuzat de anumite proceduri SEO ( vezi update-urile Penguin & Panda ). Crearea de query-uri automate este o practica pe care Google o penalizeaza de multa vreme.

Pentru curiosi, Google are pregatit “de doar 12 ani” un patent pentru cei interesati de manipularea rezultatelor prin CTR.

6. Google este o masina care invata in continuu. CTR si alte semnale sociale sunt interpretate de catre motoarele de cautare in procesul de pozitionare. In acest moment, nu intotdeauna un rezultat poate fi influentat de CTR. Sunt pagini cu autoritate atat de mare ( ex wikipedia ) incat pozitionarea acestora nu pot fi influentate de CTR.

Deci dupa cum v-ati dat seama, CTR nu poate fi influentat artificial, insa aceasta nu inseamna ca nu poate fi inbunatatit natural. Sa fii stupid sa nu incerci asta, deoarece ai doar beneficii. Cum poti face asta, tine doar de tine si de valoarea pe care o oferi utilizatorilor prin serviciile sau produsele  tale:

– Intentie
– Recunoasterea Brandului
– Cuvintele din title tag, metadescriere si url
– Snippet inbunatatit : rating, breadcrum, price, stoc, etc
– Sitelinks
– Persuasiunea snipettului sau call to action

Concluzie

Asa cum am spus intotdeauna, nu iti irosi timpul fraierind motoarele de cautare, ci incearca sa le intelegi. Este mult mai productiv. Studiaza cum functioneaza motoarele de cautare si incearca sa te folosesti de ele, nu sa lucrezi impotriva lor. Cel putin asta ar face o agentie SEO buna.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.