TOP 7 cele mai importante setari SEO On-page pe care le poti realiza usor

Atunci când vrei să te apuci de SEO, Internetul îți stă la dispoziție. Din nefericire, asta nu este întotdeauna un lucru bun! Ești bombardat cu zeci, sute, chiar mii de informații, de multe ori contradictorii.

Cel mai mare risc este poți ajunge să ignori complet lucrurile de bază. Dacă faci acest lucru, vei pierde o gramadă de timp și cel mai probabil nu vei obține rezultate. O soluție simplă este să te apuci să rezolvi partea de SEO OnPage. Repet, nu vorbim de optimizări tehnice avansate și fel de fel de șmecherii, ci despre lucrurile de bază.

Optimizarea On Page este la îndemână deoarece, spre deosebire de optimizarea Off Page, ai control total asupra ei. Poți face modificările oricând, fără nicio barieră.

Iata TOP 7 setari SEO pe care le poti realiza foarte usor, fara cunostinte de programare sau de SEO:

1. Titlul paginii:

Titlul este un element HTML înconjurat de etichetele <title> și </title> și este de departe cel mai important element din pagină. Google îi acordă extrem de multă importanță atunci când poziționează paginile în clasament. Tocmai din acest motiv, titlul este chiar textul care apare în rezultatele Google, cu albastru.

Titlu seo modificat de Google.

Nu multă lume știe, dar Google mai are obiceiul de a schimba chiar și titlul. Cel mai des am observat acest lucru la brand-uri și pagini principale, dar s-ar putea întâmpla pe orice pagină:

Eticheta title in codul sursa a unei pagini web.

Folosind CTRL + U putem vedea sursa paginii și afla titlul real. După cum se poate observa mai sus, titlul este “Agentie SEO Ecommerce | Optimizare SEO Magazine Online – TargetWeb” dar Google afișează “TargetWeb: Agentie SEO Ecommerce | Optimizare SEO Magazine Online”. Acest lucru este valabil și pentru cuvintele cheie fără brand (cel puțin în momentul scrierii acestui articol).

Un titlu bun pentru SEO ține cont de câteva criterii:

  • Conține cuvintele cheie principale
  • Este atractiv
  • Nu este nici prea lung, nici prea scurt

Regulile par simple, dar crearea unui titlu cu adevărat bun necesită multă experiență. Hai să detaliem puțin fiecare aspect, ca să le poți înțelege mai bine.

Cuvinte cheie: Dacă nu ai fraza cheie pe care o caută pe Google potențialii tăi clienți în titlu, ai scris titlul degeaba. E bine să pui fraza cea mai importantă cât mai aproape de început. După cum vezi, cuvântul cheie SEO OnPage este destul de aproape de începutul titlului acestui articol.

Poți ulterior crea și câteva variații, pentru a te poziționa pe mai multe cuvinte cheie. E bine ca acestea să fie în ordine. De exemplu, am putea spune că acest titlu este optimizat și pentru fraza “seo onpage site” și poate chiar și pentru “cum adaugi seo onpage pe site” (e doar un exemplu, probabil nu cauta nimeni așa ceva). Pentru a identifica cele mai bune fraze pentru titlul tău, trebuie să faci o analiză de cuvinte cheie.

Atractivitate: Ca să faci un titlu atractiv poti folosi câteva trucuri. De exemplu poți utiliza cuvinte precum ‘fantastic’ sau ‘incredibil’. De asemenea, cititorilor le plac numerele. Titlurile de genul ‘7 metode pentru a…’ funcționează foarte bine.

Cu toate acestea, este destul de greu să creem un titlu atractiv care să conțină și toate cuvintele cheie importante. Pentru motoarele de căutare, cuvintele cheie sunt mai importante. Atractivitatea se manifestă mai bine în social media.

Citește în continuare și îți voi arăta cum să pui un titlu pentru Google, dar alt titlu pentru Facebook.

Dimensiune: E foarte important ca un titlu să nu fie prea scurt sau prea lung. Dacă e prea scurt, irosești spațiu. Dacă e prea lung, titlul nu va apărea complet și va fi urmat de trei puncte.

Imagine care prezintă un titlu seo de dimensiuni potrivite si unul prea lung, care a fost scurtat.

2. Meta descriere:

Descrierea meta nu este considerată un factor de poziționare. Cu toate acestea, ea afectează indirect optimizarea. De ce? Deoarece influențează decizia utilizatorilor.

Vezi tu, descrierea meta este acel text care apare după titlul din Google. Așadar, aceasta influențează utilizatorul dacă să dea sau nu click pe website. Dacă utilizatorii dau mai multe click-uri și apoi petrec suficient timp pe website, interacționând cu acesta, Google va considera acel site un rezultat relevant și îl va promova. Dacă descrierea nu este suficient de atractivă, utilizatorii nu vor da niciodată click.

Ține cont și de următoarele aspecte:

Cuvinte cheie: Ține cont și de cuvinte cheie. Chiar dacă nu afectează direct SEO, Google are obiceiul de a afișa o descriere ce conține cuvântul cheie căutat. Nu vrei ca Google să aleagă un text la întâmplare de pe website-ul tău, așa că adaugă acele cuvinte cheie în descriere. Nu abuza. Descrierea trebuie să fie simplă și corect scrisă gramatical. Poți observa în imaginea de mai sus că în bold apar cuvintele “ortoped”, “bun” și “București”. Fraza căutată a fost “cel mai bun ortoped bucuresti”.

CTA (call to action): Utilizatorilor le place să li se spuna exact ce să facă. Le e mai ușor. Un simplu “Click aici” la finalul descrierii ar putea mări rata de conversie.

Meta keywords:  Meta keywords este o etichetă HTML în care se enumerau cuvintele cheie importante utilizate în articol. Această etichetă a fost abandonat de Google dar mai este încă folosit de alte motoare de căutare, precum Yandex. Dacă tot traficul tău vine din Google, te poți lipsi de această etichetă. Ține cont că pe unele platforme poate fi utilizat pentru funcția de căutare.

3. Headings (subtitlurile):

Heading-urile sunt etichete HTML ce conțin titluri sau, mai bine spus, subtitluri. Acestea sunt ordonate după importanță și, de cele mai multe ori, dimensiunea font-ului respectă ordinea. Așadar, H1 este cel mai mare ca dimensiune, apoi urmează H2, H3 și tot așa.

H1: Deși <title> este cel mai important și <h1> este extrem de important. De obicei acestea sunt foarte similare și pot fi chiar identice. E important ca în H1 să fie adăugate cuvintele cheie și este de asemenea important să existe un singur H1 pe website. Deși Google spune că e în regulă să existe mai multe, folosing doar unul ne putem asigura că Google ia în considerare cele mai importante cuvinte cheie doar din acel heading.

H2,H3,H4: Heading-urile secundare pot contine cuvinte cheie de o importanță mai scăzută. Ideal este să fie structurate într-o manieră ierarhică. Așadar, putem avea un H2 care conține cinci H3, apoi alt H2 care conține trei H3, iar fiecare H3 poate conține câteva H4.

Important: Este extrem de important să facem diferența dintre titlu și heading. De cele mai multe ori, pe platformele de CMS (Content Management System) precum WordPress, acestea sunt cam același lucru. Atunci când creezi o pagină sau o postare, WordPress, de exemplu, creează titlul și H1 identice.

Totuși, utilizâd un plugin de SEO precum Yoast, poți scrie ceva diferit în titlu. “Titlul” din WordPress va fi considerat H1, iar titlul din Yoast SEO va fi încojurat de etichetele <title></title> și va apărea în Google.

Astfel, vei putea crea un titlu orientat spre cuvinte cheie pentru motoarele de căutare și un titlu mai atractiv pentru website-ul tău.

4. URL-uri:

Vom evita să discutăm prea în amănunt despre URL-uri deoarece este un subiect care poate deveni usor unul tehnic și complex. URL-urile creează și structura întregului website și de cele mai multe ori sunt responsabile pentru probleme grave de deindex, atunci când sunt modificate.

Regula de aur pentru URL-uri este “Odată indexat, acesta NU trebuie schimbat.” URL-urile sunt unice. Asta înseamnă că dacă vei încerca să publici un articol cu un URL deja existent, vei întâmpina ori o eroare, ori platforma va adăuga automat “-2” sau ceva similar la finalul acestuia.

Google le acordă de asemenea atenție sporită. Iată tot ce trebuie să știi pentru a avea URL-uri optimizate:

Să conțină cuvântul cheie: Google acordă atenție și cuvintelor cheie din URL. Adaugă-le pe cele mai importante acolo.

Să fie cât mai scurte: Mai multe studii și analize au arătat că URL-urile mai scurte au tendința de a se poziționa mai sus. Poate fi doar o corelație, dar fiind mai scurte sunt de asemenea mai ușor de citit și reținut și inspiră mai multă încredere.

Să fie ușor de citit: Scrie URL-urile fără coduri ciudate în el. Multe platforme folosesc URL-uri dinamice sau numere și coduri pe post de identificatori, pentru a se asigura că nu creează URL-uri duplicate. E de preferat ca URL-urile să fie statice și eventual să utilizeze parametri. Dacă este necesar un identificator, se poate adăuga la final sub forma unui cod scurt. URL-ul trebuie să fie ușor de citit sau, cum spune Google, ‘prietenos cu utilizatorii’.

5. Conținut:

Conținutul este vital într-o pagină. Datorită sau din cauza acestuia utilizatorul va rămâne pe pagină sau o va părăsi. În cele din urmă, toate elementele menționate în acest articol formează conținutul. Pentru a avea un conținut bine optimizat, ține cont de următoarele aspecte.

Topic: Asigură-te că oferi informații utile și interesante. Încearcă să scrii despre lucruri de actualitate și abordează subiecte pe care competitorii nu le-au abordat.

Dimensiune: Google are tendința de a poziționa mai sus articolele mai lungi. Așadar, dacă articolele competitorilor au 800 de cuvinte, încearcă să scrii mai mult de atât. În general, e bine să ai articole de peste 1000 de cuvinte. Știu, știu… oamenii nu prea citesc articole lungi… dar asta este valabil doar atunci când citesc lucruri de pe Facebook. Dacă cineva chiar caută anumite informații, e bine ca articolul tău să conțină tot. Altfel, aceștia vor părăsi website-ul tău pentru a căuta informația în altă parte.

Structura: Structurează conținutul în așa fel încât să fie ușor de citit. De exemplu, dacă tu ești interesat doar de partea de conținut din acest articol despre SEO On Page, îți este destul de ușor să identifici secțiunea cu pricina. Poți de asemenea adăuga link-uri către alte articole din website-ul tău pentru a păstra utilizatorii pe site.

Calitate: Aici nu se pot da detalii prea ușor, deoarece acestea difera de la nișă la nișă. Totușie, asigură-te că informațiile sunt corecte și scrie corect gramatical.

Audiența & maniera de adresare: Ia în considerare audiența ta țintă. Dacă scrii articolul pentru persoane mai în vârstă va trebui să te adresezi puțin diferit față de felul în care te-ai adresa tinerilor. În general, noi preferăm să utilizăm persoana a 2-a, deoarece creează o legătură între scriitor și cititor și duce cu gândul la o conversație.

Densitate de cuvinte cheie: Utilizează cuvintele cheie principale prin articol. Cele mai importante ar trebui repetate de mai multe ori. Nu forța nota, totuși. O densitate bună de cuvinte cheie este cam 1-3%, de preferat 1%. O densitate de 1% ar insemna că pentru fiecare 100 de cuvinte scrise, fraza cheie principală ar trebui să apară o singură dată. Dacă scrii 1000 de cuvinte, fraza cheie trebuie să apară cam de 10 ori. Poți utiliza acest tool pentru conținut de la CognitiveSEO pentru a identifica cele mai importante cuvinte cheie care trebuiesc adăugate în text.

6. Alt tag imagini

Deși este denumit foarte des ‘alt tag’, acest element este de fapt un atribut al unui tag (etichetă). Atributul alt conține informații text despre o imagine. Google nu poate încă să înțeleagă perfect ce se află într-o imagine dar învață. Așadar, poți utiliza atributul alt pentru a explica în cuvinte ce se întâmplă într-o imagine.

Cu atributul alt poți de asemenea optimiza un articol pentru mai multe cuvinte cheie. Google se va uita în acel text, așa că adaugă acolo cuvinte cheie secundare, care nu au încăput în titlu sau în heading. Acestea ar trebui totuși să rămână relevante imaginii.

Atributul alt mai are un scop destul de interesant. Acesta ajută utilizatorii cu dizabilități vizuale să înțeleagă o imagine. Dacă utilizatorii folosesc programe care citesc informațiile de pe website, vor putea înțelege și imaginile. Tocmai din acest motiv este bine ca descrierea imaginii să fie ușor de înțeles și nu doar “seo onpage, on page seo, optimizare on page”. Nici noi nu le scriem întotdeauna sub formă de propoziții, dar ideea este să se înțeleagă despre ce e vorba în imagine.

7. Etichete Meta & Imagini pt. Social Media:

Atunci când distribui articolele pe Social Media este posibil ca imaginea reprezentativă și titlul să nu se potrivească. Pe social media nu mai este la fel de important să avem cuvintele cheie în titlu, ci să convingem utilizatorul să dea click.

Poți face acest lucru cu extensia pentru WordPress Yoast SEO. La baza articolului, poți alege tab-ul de social iar acolo poți completa câmpurile necesare pentru Facebook sau Twitter.

social media yoast onpage

Există extensii similare și pentru alte platforme. Le găsești pe Google cu “SEO plugin/extension/module” + platforma utilizată. După ce faci modificările, Facebook sau Twitter vor ști exact ce titluri, ce descrieri și ce imagini să preia.

Concluzie

Ei bine, acum știi care sunt cele mai importante 7 elemente SEO On Page. Ține cont de ele atunci când te apuci de SEO. Începe cu ele și lasă link building-ul și strategiile mai avansate pentru mai târziu. Rezolvă problemele de bază.

Dacă nu stai bine cu timpul și ai nevoie de servicii SEO On Page profesionale pentru magazinul tău online poți oricând să contactezi echipa noastră de specialiști!

Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.

Mai multe de pe blog

Vezi toate postarile