Ce inseamna canibalizare SEO sau canibalizarea cuvintelor cheie ?

Salut,

Azi veti afla ce este canibalizarea din punct de vedere SEO, pentru ca acesta provoaca mari batai de cap celor care detin un website si care nu prea au notiuni tehnice de SEO.

Voi raspunde azi la intrebarea primita de la Alin Atanasoaie de la PhoneGuard.ro  care a intrebat: Ce inseamna canibalizare SEO ?

Canibalizarea din punct de vedere SEO se refera la keyword cannibalization, care este numita asa datorita faptului ca intr-un site exista mai multe pagini care rankeaza pentru acelasi cuvant cheie. Atunci cand faci acest lucru exista probabilitatea foarte mare ca Google sa fie confuz, sa nu stie care dintre multiplele pagini canibalizate sa le afiseze la o cautare, si asta iti va diminua in primul rand pozitia corecta in Google, si implicit aceasta iti va afecta rata de conversie, numarul de conversii, traficul pe site, si asa mai departe.

Unii oameni cred ca daca intr-un site se introduc cuvintele cheie in mai multe pagini asta ii va ajuta sa obtiona pozitii mai bune in Google. Nimic mai fals. Efectul este invers, rezultatul va fi chiar diluarea autoritatii acelor pagini din punct de vedere al pozitionarii in Google.

Imi aduc aminte ca in urma cu 3 ani, un colaborator de-al nostru a urcat pe prima pagina din Google direct de pe pagina 8, la o cautare destul de competitiva imediat dupa ce l-am ajutat sa rezolve aceasta problema.

Deci efectul poate fi WOW.

Si acum ca ati ramas sa urmariti video-ul inseamna ca probabil sunteti intr-o situatie asemanatoare, si ca sa nu platiti o agentie cu mii de euro o sa va ofer cateva sfaturi gratuit:

  1. Cel mai bun sfat este sa optimizezi o singura pagina pentru o expresie de cautare
  2. Daca ai un magazin online in care ai adrese care contin mai multe foldere mama, iti propun sa simplifici si sa renunti la a avea foldere intermediare in url.
  3. Foloseste pluginuri de tip canonical, care odata cu rezolvarea unor probleme de duplicate content, te vor ajuta intr-o oarecare masura sa rezolvi si probleme cu canibalizarea cuvinelor cheie.
  4. Nu canibaliza titlurile paginilor. Am intalnit cazuri in care cuvantul targetat se gasea si in title, si in denumirea mai multor categorii, subcategorii sau in denumirea produselor. Nu fa greseala asta.
  5. Gaseste rapid paginile cu probleme cautand cu programul Screaming Frog eventuale pagini cu acelasi titlu.
  6. Fii foarte atent la metadescriere, incearca sa nu folosesti in mai mult de o pagina cuvintele cheie targetate.
  7. Folosesti tag-uri la un magazin online ? De cele mai multe ori in acest caz am identificat probleme de canibalizare.

Sunt Iulian Ghisoiu, managerul agentiei SEO TargetWeb si te astept la urmatorul video de pe Atelierul de SEO.

Ne vedem in top.

Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 13 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online. Este un expert SEO care cu pasiune și responsabilitate se focusează pe creșterea gradului de satisfacție al utilizatorilor, optimizarea conținutului, implementarea din punct de vedere tehnic a celor mai noi trenduri în SEO dar și câștigarea de link-uri naturale spre site-urile clienților pentru a-i ajuta să obțină cele mai bune poziții în motoarele de căutare. Este managerul agenției SEO Target Web, o agenție SEO care și-a consolidat poziția în piată datorită inovării, a respectării standardelor SEO dar și a angajamentelor fată de clienți. Iulian este speaker la evenimente premium precum Business Days sau Meet Magento

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.

Mai multe de pe blog

Vezi toate postarile