Totul despre continut duplicat si cum il poti evita

 

Ce inseamna duplicate content la un site?

Raspund azi la o intrebare din partea lui Marian Dragomir, care suna asa: Ce inseamna duplicate content la un site ?

Primesc destul de des aceasta intrebare, si la majoritatea site-urilor pe care le optimizam intalnim aceasta problema foarte grava. Trebuie sa precizez ca duplicate content exista si intre mai multe site-uri. In jur de 30 % din continutul existent pe internet in acest moment este continut duplicat. Si e perfect normal sa fie asa, ganditi-va la cate site-uri de stiri de exemplu preiau aceeasi stire de la o anumita sursa, sau cate site-uri contin acelasi produs.

Dar ce inseamna domnule duplicate content la un site?

Duplicate content se refera la continut identic care se repeta in mai multe pagini.

Problema aceasta apare in mai multe locuri:

  1. Poate aparea in tot site-ul, si aici sunt cazurile in care site-ul poate avea mai multe versiuni, gen site cu www si fara www, site cu https dar si cu http in acelasi timp. De asemenea, la homepage poate fi un continut duplicat intre versiunea cu sau fara index.php . Pentru aceasta, cea mai simpla solutie este sa folositi redirectionari la versiunile corecte, daca platforma nu va permite setarea versiunii corecte direct din admin.
  2.   Unde mai poate exista duplicate content? la paginile de produse care au descrierea identica. ce puteti face in acest caz ? in principiu sunt multe de facut, dar cea mai simpla optiune este de a modifica descrierea astfel incat aceasta sa fie unica.
  3. Cea mai grava problema de continut duplicat la magazinele online este la categorii, unde anumite versiuni precum sortari, ordonari, filtre, etc apar cu continut identic. Ce se poate face in acest caz ? Pai cel mai simplu este sa instalati o solutie de tip canonical, care sa ii indice motorului de cautare versiunea corecta.
  4.  Un alt issue pe care l-am intalnit a fost continutul duplicat intre versiunea mobile si desktop.
  5. La punctul 5 as putea include amai multe forme de continut duplicat mai arare, pe care probabil nu le-ati sesizat, iar cateva dintre acestea sunt paginile cu review-uri, paginile de tip printer-friendly, paginile de tip sesiune la care puteti folosi noindex nofollow.

In principiu continutul duplicat joaca un rol destul de important atunci cand discutam de clasificarea in Google si iti recomand sa rezolvi cat mai repede aceste deficiente pentru ca prin rezolvarea lor iti pot imbunatati vizibilitatea in Google.

Ma bucur ca ai fost alaturi de mine, te astept la urmatorul episod. Si nu uita, daca ai o intrebare legata de SEO, trimite un email la atelieruldeseo@targetweb.ro si iti voi raspunde.

 

Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 13 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online. Este un expert SEO care cu pasiune și responsabilitate se focusează pe creșterea gradului de satisfacție al utilizatorilor, optimizarea conținutului, implementarea din punct de vedere tehnic a celor mai noi trenduri în SEO dar și câștigarea de link-uri naturale spre site-urile clienților pentru a-i ajuta să obțină cele mai bune poziții în motoarele de căutare. Este managerul agenției SEO Target Web, o agenție SEO care și-a consolidat poziția în piată datorită inovării, a respectării standardelor SEO dar și a angajamentelor fată de clienți. Iulian este speaker la evenimente premium precum Business Days sau Meet Magento

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.

Mai multe de pe blog

Vezi toate postarile