Cum faci minim 500 euro pe luna din blogul tau? Blogging-ul iti poate aduce bani?

Ai început să scrii din pasiune, ai talent și deții expertiză într-un anumit domeniu. Așa a început povestea blogului tău.

Pentru a trece testul timpului este nevoie de dedicare constantă și conținut de calitate.

Informația pe care o livrezi trebuie să fie de ajutor pentru a reuși să construiești un blog profitabil și pentru a face minim 500 euro pe lună din blogul tău.

Pentru că da, blogging-ul îți poate aduce bani. Este necesar să urmărești câteva sfaturi, totuși.

Cum faci minim 500 euro pe luna din blogul tau

Este nevoie de muncă, dedicare și câteva sfaturi pe care le poți urmări cu iscusință. Iar digitalizarea și multitudinea de instrumente disponibile îți vin în ajutor.

Ai fost întrebat deseori cum faci din blog? Am pregătit pentru tine o serie de sugestii.

  1. Advertoriale și review-uri sponsorizate
  2. Anunțuri afișate prin AdSense
  3. Programe de marketing afiliat
  4. Backlinkuri și promovare în articole/ postări pe blog
  5. Servicii de consultanță și freelancing contra cost
  6. Vânzarea “spațiului” pe blog
  7. Guest blogging de la entități media

1. Advertoriale și review-uri sponsorizate

Dacă ai un site cunoscut, un brand personal puternic și îți cunoști foarte bine audiența, poți să începi să scrii advertoriale sau review-uri sponsorizate.

Pentru a reuși să atragi atenția și să-ți menții audiența activă este necesar să scrii advertoriale pentru branduri și produse relevante specificului blogului tău.

De exemplu, dacă ai un blog culinar, nu poți să scrii despre mașini de tuns iarba. Vei risca să-ți pierzi o parte din audiență și să-ți fie mai greu să-i câștigi înapoi. Încrederea este foarte importantă.

În astfel de situații, utilizatorii își pot da seama imediat că articolul este plătit. Alege branduri și produse care răspund specificului blogului.

Review-urile sponsorizate sunt foarte populare în rândul companiilor. Vor să profite de notorietatea ta de blogger pentru a-și extinde audiența sau a promova produsele mult mai nișat.

În funcție de dimensiunea articolului, linkuri incluse și alte cerințe poți să creezi pachete și costuri variate pentru un review sponsorizat.

Cele mai bune platforme de advertoriale in Romania, pe care poti sa te inscrii daca vrei sa aplici la diferite joburi si sa faci bani sunt: Whitepress (pe aceasta platforma esti ales de catre advertiseri in functie de pretul tau) si www.advertoriale.eu ( pe aceasta platforma tu alegi pentru cati/despre ce advertiseri sa scrii in functie de pretul oferit de catre ei ) , dar poti participa si la concursuri pentru bloggeri prin intermediul Super-blog.eu

 

2. Anunțuri afișate prin AdSense

Google AdSense oferă o modalitate eficientă prin care editorii, bloggerii pot câștiga bani din conținutul blogului.

Atunci când blogul tău se bucură de un volum de trafic destul de mare, advertiserii (companii, branduri etc) vor fi dispuse să plătească anunțuri pentru fi afișați pe blog.

Ei se vor bucura de audiența ta și tu vei primi un comision pentru fiecare utilizator care va da click pe reclama de pe blogul tău.

 

cum sa faci bani din blogul tau cu AdSense

Este o situație de tipul win-win care vine cu avantaje atât pentru advertiseri, ca ajung la o audiență mai vastă, cât și pentru blogger care poate face bani ușor prin intermediul blogului.

Acest tip de promovare plătită este o modalitate foarte răspândită și ușoară de pus în aplicare.

Totul este digitalizat și tu va trebui să-ți faci cont și să urmezi pașii din platformă. Nimic mai simplu!

În pagina articolului tău se va integra o reclamă folosind AdSense. Va trebui să setezi dimensiunile anunțului și serviciul de la Google va afișa conținutul reclamei.

 

3. Programe de marketing afiliat

O altă modalitate de a face bani din blogul tău o reprezintă afilierea.

Atunci când construiești un blog popular cu o audiență bine definită poți să profiți de o serie de parteneriate și colaborări de business.

Prin intermediul unui program de afiliere poți folosi blogul tău pentru a recomanda produse, servicii, evenimente și branduri care sunt relevante pentru audiența ta.

Contează foarte mult produsele și brandurile pentru care dorești să pornești un program afiliere, pentru că ele trebuie să aibă o legătură cu specificul blogului tău, și să răspundă nevoilor cititorilor tăi.

În caz contrar, nu vei reuși să faci bani și este posibil să le pierzi interesul pe termen lung.

Sunt numeroase platforme care te pot ajuta să câștigi bani din afiliere. Profitshare, 2Performant, VIVnetworks, Webgains sunt doar câteva exemple.

4. Backlinkuri și promovare în articole sau postări pe blog

Backlink-urile și mențiunile plătite sunt o altă sursă de venituri cu ajutorul blogului tău.

Este foarte simplu să adaugi link-uri către anumite branduri atunci când vorbești despre un anumit subiect care are legătură.

Te poți folosi de această modalitate în numeroase moduri: link-uri de informare, awareness, promovare, conversie și generare lead-uri sau chiar achiziții.

Atunci când utilizatorul dă click pe acel link și finalizează o comandă sau urmează un anumit proces de conversie, tu poți primi un anumit comision.

Pentru a avea conversii și a monetiza activitatea ta este recomandat să folosești link-uri de tracking.

 

5. Servicii de consultanță și freelancing contra cost

Nu doar blogul tău se poate bucura de conversie monetară, ci și cunoștințele tale.

Experiența ta poate fi valorificată și astfel poți să oferi servicii de consultanță sau freelancing contra cost.

Acest lucru se întâmplă când devii o autoritate.

Un blog începe să aibă autoritate atunci când bloggerul este o persoană care deține autoritate și expertiză într-un domeniu, oferind informații relevante publicului țintă.

Nu există unul fără altul.

În cazul în care bloggerul este o persoană foarte influentă, apreciată și urmărită de multe branduri și companii, începe să devină un brand personal.

Audiența te urmărește pe tine, ceea ce spui și ceea ce faci. Experiența ta poate deveni monedă de schimb.

Poți să ții cursuri, să oferi consultanță, să participi ca speaker la evenimente, să organizezi workshopuri; iar lista poate continua în funcție de creativitatea și capacitatea ta de a valorifica fiecare oportunitate.

oferirea de servicii de consultanta si freelancing

 

6. Vânzarea “spațiului” pe blog

O altă modalitate prin care poți face bani prin intermediul blogului este să oferi spațiu pe blogul tău și prin intermediul blogului tău pentru a promova alte branduri.

De exemplu, poți oferi o secțiune în newsletter pentru anumite companii care doresc să promoveze anumite produse, evenimente sau servicii care au legătură cu tematica newsletterului și cu ceea ce comunici pe blogul tău.

Poți crea o anumită secțiune sau categorie în blog prin care poți promova alte branduri. De exemplu, interviuri cu start-up-uri, sau recomandări, review-uri ș.a.m.d. Și toate acestea contra cost.

La un moment dat poți vinde blogul tău în totalitate, dacă simți nevoia să faci o schimbare radicală.

Cu timpul, blogul nu mai este doar un spațiu unde îți scrii experiențele, ci și un instrument de marketing, poate și un business în toată puterea cuvântului. Iar acest lucru îi crește și valoarea.

 

7. Guest blogging de la entități media

În anumite cazuri specialiști PR de la diferite entități media îți pot propune, sau le poți propune tu, scrierea de articole sau mențiuni pe blogul tău despre anumite evenimente sau diferite informații pentru promovare.

Aceasta este o modalitate simplă de a face bani din blogul tău. Mai ales dacă informațiile sunt de interes pentru publicul țintă.

În cazul promovării unor evenimente, colaborarea cu bloggeri este extrem de întâlnită și apreciată.

În final, fie că apelezi la programe de afiliere, oferi backlinkuri sau review-uri sponsorizate, sau chiar te gândești să vinzi blogul cu totul, toate aceste modalități te ajută să faci bani din blogul tău.

Este important să alegi metoda cea mai potrivită audienței tale, specificului blogului tău și bugetului pe care ți-l dorești.

Spor la scris și la monetizarea conținutului!

Andreea Sauciuc are experienta in content writing si SEO de peste 5 ani. In prezent isi pune condeiul la treaba pentru idei si strategii noi in cadrul unei agentii de marketing, implinindu-si un vis de mult inradacinat. In timpul liber o gasesti plimbandu-se cu rolele, citind o noua carte sau explorand drumuri si locuri noi.

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.