0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Top 10 cărți de marketing online și SEO care m-au ajutat sa conduc o agenție SEO de top

calendar2
carti marketing si SEO

În ultimii 16 ani, pe lângă experienta practică în SEO, multe cunoștințe, lecții sau exemple le-am găsit în publicații de specialitate, urmărind experți și citing cărți de marketing online și SEO. Acestea te vor ajuta să conduci o afacere, să dezvolți un brand, să scrii un blog, sa conduci o agenție SEO oferind servicii de calitate, informații relevante și sfaturi practice.

carti marketing si SEO

În digital marketing și SEO există numeroase surse și internetul este sufocat de informație. Mai mult de atât, suntem expuși la informații din toate părțile și uneori e dificil să filtrăm și să găsim surse de informare corecte și potrivite pentru ceea ce avem nevoie.

De aceea am creat o listă cu top 10 cărți de marketing online și SEO care m-au inspirat.

  1. The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola
  2. Marketing in the Age of Google – Vanessa Fox
  3. Call To Action: Secret Formulas to Improve Online Results – Bryan Eisenberg, Jeffrey Eisenberg
  4. Don’t Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability – Steve Krug
  5. Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions – Tim Ash, Maura Ginty, Rich Page
  6. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya
  7. Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success – Sonja Jefferson, Sharon Tanton
  8. Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content – Ann Handley
  9. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die – Chip Heath si Dan Heath
  10. Principiile Marketingului – Philip Kotler

 

1. The Art of SEO: Mastering Search Engine Optimization – Eric Enge, Stephan Spencer, Jessie Stricchiola

The art of SEO

Cartea este scrisă de 3 experți în domeniu: Eric Enge CEO fondator Stone Temple Consulting, Stephan Spencer fondator Netconcepts și dezvoltatorul platformei GravityStream, Jessie Stricchiola fondatoare Alchemist Media.

Conține ghiduri și tehnici inovative pentru toți cei care îți doresc să construiască o strategie SEO.

Indiferent dacă ești începător sau specialist cu vechime, în această carte vei găsi tactici de bază, dar și strategii avansate modelate de experiența autorilor, evoluția motoarelor de căutare și modul în care SEO funcționează.

2. Marketing in the Age of Google – Vanessa Fox

Marketing in the age of Google

Această carte oferă o explicație în profunzime a modului în care funcționează motoarele de căutare, pozițiile cuvintelor cheie, oferă strategii de optimizare pentru motoarele de căutare pentru toți marketerii și administratorii de afaceri online și nu numai.

Pe lângă sfaturile practice conform experienței, autoarea cărții recomandă tool-uri, explicații despre algoritmi, modul în care Google se schimbă și oferă statistici concrete.

Chiar dacă motoarele de căutare sunt într-o continuă schimbare, “Marketing in the age of Google” notează recomandări practice, explică pe înțelesul tuturor modul de funcționare a motoarelor de căutare și are conținut evergreen cu informații care încă sunt de actualitate.

3. Call To Action: Secret Formulas to Improve Online Results – Bryan Eisenberg, Jeffrey Eisenberg, Lisa T. Davis

Call To Action - Secret Formulas to Improve Online Results

“Call to Action” este o carte care a trecut testul timpului și este de actualitate și în zilele noastre. Bryan și Jeffrey Eisenberg au un portofoliu impresionant și sunt cei mai bine vânduți autori de New York Times. Bryan este unul dintre mentorii mei.

15078545 10211298012468510 8036989538346254302 n

 

Cartea își propune să își conducă cititorii prin cele 5 faze are creării unui site: începând cu prima fază, de planificare, apoi dezvoltarea structurii, a impulsului și comunicării și până la sublinierea valorii.

Vei găsi în carte o serie de sfaturi și recomandări de care fiecare afacere are nevoie pentru a avea un site performant, care să aducă rezultate relevante pornind de la un simplu call to action.

Dacă tot vorbim despre site-uri perfomante, următoarea carte se adresează tuturor celor care au și lucrează cu un site.

4. Don’t Make Me Think: A Common Sense Approach to Web Usability – Steve Krug

Don't make me think

Cartea lui Steve Krug, “Don’t make me think” este despre usability, web design și te învață cum să construiești un site user-friendly.

Cartea conține concepte despre crearea unui site ușor de parcurs și înțeles de către toți utilizatorii, ceea ce este extrem de important în zilele noastre. Conceptul cărții are legătură indirectă cu SEO.

Dacă este să ne raportăm la era în care trăim, un business nu poate trăi fără un site. Iar un site trebuie creat astfel încât utilizatorul să găsească informația de care are nevoie rapid, fără a fi nevoie “să gândească prea mult.”

Dacă un potențial client petrece prea mult timp ca să găsească ce are nevoie pe un site, cel mai probabil va renunța și nu va mai intra pe site-ul respectiv prea curând.

Cartea prezintă concepte de usability și user experience foarte simplu de parcurs prin intermediul ilustrațiilor și exemplelor numeroase.
Ilustrația de mai jos este un exemplu din carte despre ce gândesc utilizatorilor atunci când intră pe un site:

ilustratie- ce gandesc oamenii cand intra pe un site

Krug dezbate conceptul “claritatea depășește consistența” ceea ce presupune ca un web designer poate să exploreze creativitatea pentru crearea unui site dar nu ar trebuie să influențeze negativ experiența userului și modul în care acesta este obișnuit să navigheze pe un site.

Design-ul ar trebui să complimenteze site-ul, nu să-l îngreuneze.

 

5. Landing Page Optimization: The Definitive Guide to Testing and Tuning for Conversions – Tim Ash, Maura Ginty, Rich Page

Landing Page Optimization

Atunci cand vorbim de SEO, vorbim despre optimizarea website-ului pentru motoarele de căutare.

“Landing page optimization” oferă informații concrete pentru a-ți optimiza landing page-urile, articolele, homepage-ul, paginile de produs, practic orice pagina din site-ului tău pentru a-ți maximiza vizibilitatea în search și rata de conversie.

Dacă vrei sa ai un site sau un blog profitabil, îți recomand să citești această carte. Un ghid complet cu studii de caz, rezultate și experimente înainte-după, o serie de soluții pentru o multitudine de tipuri de conținut.

6. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital – Philip Kotler, Hermawan Kartajaya

Marketing 4.0 - Moving from Traditional to Digital

O serie de experți în domeniu au scris această carte care se adresează tuturor specialiștilor, celor care dețin un brand pentru a ajunge în mod eficient la clienții lor, într-o era în care este din ce în ce mai greu ca un brand să se conecteze cu audiența, având atât de multe variante și opțiuni la tot pasul.

Un punct esențial din carte, pe lângă multe alte informații și exemple, îl reprezintă definiția pe care o are pentru un nou customer journey, ce cuprinde 5 pași:

  1. Conștientizare (aware) – clienții sunt expuși la o listă lungă de branduri.
  2. Atracție (appeal) – în momentul în care clienții devin conștienți de brandul care le comunică, memoria de scurtă durată se amplifică și se transformă în memorie de lungă durată pentru a crea o situație astfel încât clientul să fie atras spre brand.
  3. Cunoaștere (ask) – după ce au trecut de etapa de atracție, clientul va cere mai multe informații de la prieteni, familie, media pentru a cunoaște brandul. Această etapă combină atât metodele tradiționale cât și cele digitale.
  4. Acțiunea (act) – după ce au primit răspunsurile pe care și le doreau, clienții vor putea fi pregătiți să acționeze. Există o multitudine de acțiuni pe care aceștia le pot face, pe lângă achiziția în sine, astfel încât să demonstreze intenția lor.
  5. Susținere (advocate) – după acest proces, clienții pot deveni loiali și pot dezvolta o apreciere față de brand pe termen lung.

customer journey

7. Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success – Sonja Jefferson, Sharon Tanton

Valuable Content Marketing: How to Make Quality Content Your Key to Success

Așa cum spune și titlu, cartea oferă un ghid complex și plin de date concrete pentru a scrie conținut relevant, de calitate, care să influențeze cititorul în pasurile finale, spre conversie.

Un site, un business o afacere are nevoie de un site cu un conținut relevant, pentru a fi atât pe placul motoarelor de căutare cât și a utilizatorilor.

ce este continutul de calitate

Conține o serie de ilustrații și exemple cu exerciții care vor face din tine un scriitor de excepție. Se adresează tuturor marketerilor, bloggerilor, content writerilor, copywriterilor si oricui are o afacere și își dorește un site performant.

O particularitate și un bun take-away a fost harta creată care poate fi aplicată pentru orice tip de conținut, urmărind un journey pentru utilizatorii care ajung să citească blogul/site-ul tau.

Harta de continut

8. Everybody Writes: Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content – Ann Handley

Everybody Writes - Your Go-To Guide to Creating Ridiculously Good Content

Este foarte important ca un brand să știe să comunice cu audiența sa, să aibă tonul vocii stabilit, să aibă reguli, imagini unitare și strategia de comunicare să fie bine gândită și implementată.

Ann Handley, numită cea mai influentă femeie în Social Media și numita una din top 20 femei bloggere de ForbesWoman, a scris această carte care nu trebuie să lipsească din biblioteca nimănui cd lucrează în domeniul marketingului sau are o afacere.

Scrisă într-un mod simplu și cuprinzător, Ann prezintă strategia de creare de content, producție și publishing, potriviă pentru orice tip de format și comunicare online: landing pages, homepage, bloguri, email, oferte de marketing pe Facebook, Twitter, LinkedIn, și alte platforme de social media și nu numai.

9. Made to Stick: Why Some Ideas Survive and Others Die – Chip Heath si Dan Heath

Made to stick: Why Some Ideas Survive and Others Die

Pe lângă aspectul important al comunicării, discutat anterior, mai este important și atracția audienței. Cum menții audiența activă și interesată de brandul tău? Cum menții vizitatorii tăi mai mult timp pe site? Cum îi faci să viziteze mai multe pagini și eventual să convertează (să se aboneze, să completeze un formular, să interacționeze cu site-ul tău).

“Make to stick” este secretul care te va ajuta să afli răspunsul la acele întrebări. Autorii explică cum să vii cu idei și concepte de marketing memorabile și interesante.

Trecând printr-o serie de eșecuri și reușite, cartea te va cuceri și îți va oferi informațiile necesare pentru a veni cu idei pentru audiența ta.

10. Principiile Marketingului – Philip Kotler

Principiile marketingului

Principiile marketingului este o carte clasică pe care trebuie să o citești, printre primele recomandate atunci când intri în domeniul marketingului.

Profesor de marketing internațional, Philip Kotler a scris o serie de cărți despre marketing, fiind o autoritate în domeniu.

Principiile marketingului prezintă o serie de concepte: cum să te conectezi cu clienții, furnizarea valorii la un nivel superior și menținerea satisfacției clienților, marketingul relațional, marketingul global, etica de marketing, ecologismul și responsabilitatea socială, gasirea, păstrarea și cultivarea unor clienți profitabili, plus multe altele.

Spor la citit și luat notițe!

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.