Cum sa faci o inregistrare de domeniu web care sa te ajute la SEO

Alegerea unui nume de domeniu web nu este o treabă ușoară.

Necesită cercetare, context, insight-uri, SEO și puțină creativitate pentru a capta atenția utilizatorilor, de a-l face memorabil și ușor de ținut minte.

Un nume ales greșit poate aduce cu sine o serie de neplăceri, iar un nume potrivit poate da startul unei afaceri profitabile și de success.

De altfel, este important și pentru optimizarea pentru motoarele de căutare.

Nume domeniu SEO-friendly

Fiindcă vechimea domeniului este un factor important pentru SEO și schimbare lui nu este recomandată, este important să înțelegem cum să facem alegerea cea mai potrivită.

Fie că este un business la început de drum care are nevoie de un site, sau o companie care lansează un produs cu un site nou, sau oricine dorește să aibă un website, trebuie să aibă în vedere anumite aspecte care țin de SEO, pentru o bună performanță a site-ului pe viitor.

 

De ce este important numele de domeniu pentru SEO?

Poate că te întrebi de ce este atât de important să alegem un nume de domeniu potrivit din punct de vedere al optimizării pentru motoarele de căutare.

Pentru a înțelege mai bine mecanismul, ar trebui să ne gândim la o situația următoare: dorești să informezi online pe un anumite subiect sau poate să cumperi anumite produse, cum ar fi, de exemplu, pantofi dama pe Google.

În momentul în care tu cauți pe internet, o serie de rezultate îți vor fi afișate pentru căutarea ta.

Fiecare rezultat dispune de aceleași elemente: titlu, domeniu, descriere și poate sitelink-uri.

Dacă un rezultat conțin cuvintele cheie pe care tu le cauți în toate aceste elemente, atunci pagina respectivă va avea o șansă destul de mare să fie avantajată în pozițiile Google.

Ține de fiecare cum profită de aceste elementele SEO pentru a îmbunătăți optimizarea paginilor, a site-ului în totalitate pentru rezultate mai bune, ținând cont de user-ul final și accesibilitate.

Mergând mai departe cu exemplu de mai sus, atunci când am căutat pe Google “pantofi damă eleganți”, unul dintre rezultate este site-ul epantofi.ro.

rezultate cautari pentru pantofi dama eleganti

Este un exemplu pentru un nume de domeniu SEO-friendly, o variantă simplificată ce valorifică un cuvânt cheie și pentru a include și specificul afacerii: vânzări e-lectronice (online) de pantofi (încălțăminte). De-a lungul timpului site-ul a crescut, portofoliul s-a extins, și denumirea s-a păstrat.

SEO se construiește în timp, ceea ce presupune că un site cu vechime va avea mai multe autoritare și greutate în motoarele de căutare, întrucât de-a lungul timpului a oferit informații relevante și de folos pentru utilizatori, care au revenit pe site în tot acest timp.

De aceea nu prea este recomandată schimbarea numelui, decât în situații particulare.

Cum ar fi un rebranding, o fuziune dintre mai multe branduri sub aceeași pălărie, un brand achiziționat de altă firmă și multe alte cazuri majore asemănătoare.

 

Ce trebuie să avem în vedere atunci când alegem un nume de domeniu SEO-friendly?

1. Un domeniu cu nume de brand

Brandul reprezintă unicitate, are o poveste în spate și identitate. Oameni vor ține mine cu ușurință un nume de brand care se remarcă, este diferit precum brandul Doamne Ferește, față de un nume de brand comun care este simplu de uitat.

nume brand Doamne fereste

Un brand poate seta un standard și poate plasa un produs în categoria de lux sau îl va încadra într-o categorie care se adresează unui public mai larg. Și acest lucru se poate transfera către numele domeniului.

Cu timpul, brandul și site-ul poate crește, iar un nume puternic va aduce cu sine multe foloase. În comparație cu un nume generic care poate deveni chiar un impediment.

Cea mai recomandată și folosită metodă este un nume de domeniu care utilizează numele de brand.

O altă opțiune, care vizează optimizarea SEO, poate fi o combinație între un nume propriu și un anumit cuvânt cheie. Astfel poți crea un nume de brand unic și optimizat.

Asigură-te că numele pe care l-ai ales este unic, nu mai există un nume asemănător în mediul online, și eviți să copiezi o marcă comercială deja înregistrată. Poți accesa EUIPO (Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală) unde ai mai multe baze de date pentru a căuta mărci înregistrate.

 

2. Un nume de domeniu scurt și ușor de ținut minte

Dacă numele de domeniu este scurt va fi simplu de memorat. Cele mai mari companii și site-uri au nume scurte și ușor de ținute minte.

Unele studii au arătat că lungimea numelui de domeniu cel mai uzual este de aproximativ 12 caractere. Recomandat ar fi să păstrezi lungimea domeniului între 6-14 caractere.

 

3. Un nume care sa reprezinte activitatea

Poți alege un nume de domeniu relevant pentru activitatea desfasurata, specificul business-ului.

În acest caz, vei avea în vedere și includerea unui cuvânt cheie. O astfel de metodă îi va spune utilizatorului exact despre ce este site-ul și ar putea ajuta la creșterea traficului.

Dacă urmăm exemplul de mai sus cu epantofi.com sau scauneonline.ro, acestea se încadrează în această categorie.

Scaune online

Un reprezentativ pentru activitatea desfășurată este în direcția opusă cu cel care urmează un nume propriu, de brand, care să fie inovativ și intrigant.

În funcție de nevoile și ideea de business, numele de domeniu trebuie ales în consecință cu simț de răspundere.

 

4. Evită cifrele si cratimele

Dacă urmăm exemplul marilor companii precum Facebook, Google, Samsung, Dove, toate au un domeniu simplu doar cu numele de brand, fără cratimă sau numere.

Orice simbol sau număr îngreunează pronunția și va fi mai greu de ținut minte.

Utilizatorul nu va ști dacă numărul se scrie cu litere sau cifre, dacă de exemplu va fi “trei” sau “3”.

Astfel de simboluri pot îngreuna și mai mult scrierea lui. Pe lângă acest aspect, nu va aduce niciun beneficiu SEO, ba dimpotrivă.

Ar trebui să eviți și greșelile gramaticale intenționate cum ar fi cele prin dublarea sau repetarea anumitor litere dintr-un nume de domeniu.

Poate crea confuzie și utilizatorul posibil să nu îți dea seama dacă este o greșeală sau este scris intenționat numele de brand.

5. Nu cumpăra domenii fără să analizezi istoricul acestora cu un specialist/agentie SEO

Intenționat am lasat acest punct pe ultimul loc. Știm că mulți antreprenori sau viitori antreprenori doresc să ajungă mai repede la obiectivele dorite, și pentru a simplifica procesul se apucă de achiziționat domenii, așa… că numele e cool. Sfatul nostru este să analizezi împreună cu un expert/agenție SEO dacă domeniul respectiv are istoric SEO bun, pentru că ar fi păcat să achizitionezi un domeniu penalizat de către Google. Preturile sunt atat de mici la domeniile noi, încât nu merită să te complici. Spre exemplu, pe găzduire.ro,  prețul unui domeniu .ro este de 6 euro in primul an, după care costul este de 12 euro/anual. O ofertă bună au și cei de la namebox.ro, care au pentru primul an un pret pentru domeniu .ro de 8.99 euro, iar pentru prelungire 9.99 euro/an.

PS. Pentru că acest lucru se poate întâmpla și la achiziția unui domeniu nou, ce ai de făcut este în prima fază să cauti pe Google „domeniulmeu.ro” (între ghilimele), ca să vezi dacă există un istoric.  Dacă da, îți recomandăm o discuție scurtă un expert SEO cu experiență.

Concluzie

Cel mai potrivit nume de brand care să fie și SEO friendly, trebuie să fie precis, relevant și clar.

Înainte de a alege un nume, este important să testezi acel nume, să ceri pareri, să ai mai multe variante pentru a fi sigur că în final rămâi cu varianta cea mai potrivită.

Pentru un ajutor specializat, există și agenții de naming pentru brand, expert SEO, care îți pot oferi variante și soluții pentru afacerea ta.

Acest lucru te poate ajuta în alegerea unui nume de brand, dacă dorești să apelezi un specialiști în domeniu.

Alegerea numelor de domenii nu este dificilă. Cu puțină cercetare și documentare poți găsi un nume potrivit pentru orice afacere.

Analizează cu un expert SEO sau o agenție domeniul pe care vrei să îl achiziționezi, pentru a evita unele neplăceri ulterioare.

Andreea Sauciuc are experienta in content writing si SEO de peste 5 ani. In prezent isi pune condeiul la treaba pentru idei si strategii noi in cadrul unei agentii de marketing, implinindu-si un vis de mult inradacinat. In timpul liber o gasesti plimbandu-se cu rolele, citind o noua carte sau explorand drumuri si locuri noi.

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.