Lista platforme marketplace în Romania. Ajută la SEO listarea pe marketplace-uri?

Cumpărăturile online au crescut în ultima perioadă, fiind accelerate și de pandemie.

Comerțul online a fost adoptat de tot mai mulți români, în favoarea comerțului tradițional. Din ce în ce mai mulți antreprenori au fost nevoiți să găsească soluții pentru a-și salva afacerea.

Prezența în online a devenit foarte competitivă, iar platformele marketplace reprezintă o oportunitate.

Ce este o platformă marketplace?

Platformele marketplace sunt site-uri online unde selerii își listează produsele pentru a primi mai multe vânzări, folosindu-se de notorietatea platformei, de un public generos și consacrat, de instrumentele și de serviciile de prelucrare a comenzii și livrare, după caz.

Funcționează ca un ecosistem deschis.

ce este platforma ecommerce

 

În mod normal când ai un business și te decizi să-ți creezi un site pentru a vinde produse online trebuie să investești în marketing online, promovare și optimizarea platformei ecommerce.

Toate aceste instrumente și servicii necesită un buget generos pe termen lung.

Marketplace-urile reprezintă o soluție inteligentă și mai puțin costisitoare.

Folosesc deja o platformă solidă, un public loial, vizibilitate pe motoarele de căutare și dețin toate mecanismele necesare.

Un alt avantaj al platformelor marketplace este autoritatea lor în motoarele de căutare și notorietatea pe care o au pentru audiență. Ceea ce reprezintă un punct forte din punct de vedere SEO.

Atunci când un consumator caută anumite produse pe Internet, sunt foarte mari șansele ca el să ajungă direct pe o platformă marketplace.

Consumatorul intră, astfel, pe această platformă, iar ulterior poate să ajungă pe site-ul tău, daca este destul de smart astfel încât să te caute pe Google.

Acest lucru este relevant pentru SEO deoarece algoritmul Google vede aceste cautări ca și semnale pozitive în privința autorității.

Pe lângă aspectul important de SEO, marketplace-ul te ajută să ieși în evidență cu o gamă variată de produse, promoții și strategii comerciale proprii.

De ce să folosești marketplace-ul ca un canal de vânzare?

Un business are nevoie de multe resurse pentru a construi o prezență online.

În contextul actual, marketplace-urile și comerțul online sunt favorizate.

Numărul comenzilor online s-a dublat în contextul pandemic, iar comerțul online a fost una dintre cele mai favorizate industrii.

Acest lucru i-a determinat pe mulți antreprenori să-și diversifice prezența online pentru a câștiga cât mai mulți clienți și cât mai multă vizibilitate în online.

Marketplace-urile vin în ajutorul antreprenorilor, oferind un spațiu unde pot să-și promoveze afacerea și vândă produsele online. În plus, acoperă un target de audiență online mai variat și extins.

platforma marketplace

Un alt motiv să folosești marketplace-urile este timpul redus al livrărilor. În calitate de seller în marketplace ai multe opțiune de livrare și termene în funcție de platformă.

Clientul poate plăti numerar, online cu card, cu OP, fără să mai fie nevoie să implementezi noi metode de plată.

Livrarea rapidă este un factor esențial în luarea deciziei de cumpărare.

În funcție de platformă, ai costuri reduse, înscriere și listare gratuită a produselor, support gratuit și training.

Lista platforme marketplace:

În funcție de nevoile fiecărui antreprenor, de produsele pe care le oferă, el poate folosi una sau mai multe dintre următoarele platforme marketplace.

eMAG

eMAG este cel mai popular marketplace, cu cei mai mulți vizitatori și cea mai performantă platformă pentru majoritatea sellerilor. Oferă produse dintr-o gama variată, de la IT, fashion, pană la produse de băcănie, supermarket și bricolaj.

eMAG marketplace adună peste 10 milioane de produse și 40.000 de selleri.

Are o capacitate de acoperire mare, oferind livrare pe întreg teritoriul României, cu numeroase puncte de livrare.

Pe lângă tradiționalele modalități de livrare, prin curier, sau ridicare din showroom, la mare căutare de către clienți sunt lockerele easybox, care se regăsesc în numeroase puncte din țară, dar și oficiile poștale.

eMAG oferă suport și consiliere sellerilor înregistrați pe site, plus o serie de tutoriale și materiale care să vină în ajutorul lor. Există o echipă de specialiști care oferă ajutor în gestionarea eventualelor probleme.

eMAG Academy este secțiunea de blog unde selerii pot găsi o secțiune cu tutoriale, articole, statistici. Găsești materiale ce conțin informații despre cum să folosești fiecare opțiune din marketplace.

eMAG Academy

Ai acces la rapoarte cu indicatori de performanță și statistici. Vei ști în ce perioadă ai avut cele mai multe comenzi, care sunt produsele cele mai vândute plus multe alte date.

Unul dintre dezavantajele acestui marketplace este că oricine se poate înscrie și asta înseamnă că nu toți sellerii oferă servicii de calitate.

Prețul este un factor de decizie important, iar unii selleri oferă prețuri scăzute, dar costuri de livrare mari.

În plus, dacă un seller se atașează de produsul tău cu o ofertă mai bună și servicii proaste, iar clientul dă un review negativ produsului, tu vei fi afectat ca proprietar al documentației.

Cel.ro

Cel.ro face parte dintr-un grup mai mare, care a preluat Domo, Azerty, Marketonline, și Mediadot.

Conform surselor din online, marketplace-ul Cel.ro oferă servicii de suport mai calitative, în schimb are un număr mai redus de selleri, și nu este atât de popular în rândul consumatorilor.

Asemeni eMAG, poate fi folosit de orice industrie sau nișă specializată.

Cel.ro a ajuns să listeze peste 1 milion de produse listate și a ajuns la peste 100.000 de clienți zilnic.

Cel.ro oferă o serie de avantaje gratuite sellerilor, ce includ integrare prin API, SMS notificare clienți, sistem de generare facturi, integrare automată cu firme de curierat, afișarea unui număr nelimitat de promoții.

Esteto.ro

Esteto.ro marketplace se adresează atât afacerilor care au un magazin cât și celor care nu au.

Dacă la început, shop-ul includea doar produse cosmetice pentru femei, acum s-a dezvoltat și oferă și produse din domenii mai diverse precum fashion, jucării, bebe & copii, cărți, papetărie, produse medicale ș.a.m.d.

Conform datelor furnizate de managerul Esteto.ro, Octavian Jomir, site-ul a avut o creștere de peste 200% în perioada stării de urgență, continuând să crească vânzările acestui an de peste 60%.

Marketplace oferă posibilitatea să actualizezi ofertele și să procesezi comenzile direct în platfomă.

Asemeni și celorlalte platforme, Esteto oferă support dedicat fiecărui seller.

Înregistrarea și listarea produselor este gratuită, plătindu-se doar pentru comenzile finalizate. Iar fiecare seller își alege singur politică de livrare și costurile aferente.

Negociat.ro

Negociat.ro este un marketplace lansat in 2019, care are o crestere fabuloasă. Dacă la sfârșitul anului 2019 avea mai putin de 100 de selleri, în acest moment peste 600 de selleri și-au listat produsele pe marketplace-ul Negociat.ro . Particularitatea acestui marketplace vine din faptul că, așa cum îi spune și numele, utilizatorii pot negocia prețul produselor cu sellerii. Spre exemplu, pentru achiziția unui numar de 10 bucăti ale unui produs, sellerul poate accepta o reducere substanțială față de prețul afișat pe site.

Evomag.ro

Evomag.ro ofera produse în special pe segmentul electroIT, lângă jucători precum eMAG și Cel.ro, dar oferă și produse din categoria auto, de îngrijire personală, sport & fitness ș.a.m.d.

Evomag este vizitat zilnic de peste 60.000 de persoane și comercializează peste 170.000 de produse.

Maniamall.ro

Maniamall a fost lansat în 2016, fiind un marketplace axat pe o diversitate mare de produse. De la produse de îngrijire personală, produse pentru casă și grădină, unelte, fashion, IT, auto și până la articole de sport si petshop.

Elefant.ro

Elefant.ro a lansat la începutul anului propriul marketplace, inițial în faza beta.

Sellerii se pot înscrie pe platforma elefant.ro indiferent dacă au un site online sau sunt la început de drum.

Toți participanții se vor avantaja de logistica Elefant, precup și de  servicii de e-fullfilment: preluarea comenzilor, facturarea și ambalarea produselor, livrarea coletelor, dar și procesarea retururilor.

Elefant marketplace

Sunt peste 15 marketplace-uri în piață la momentul actual.

Fiecare seller își poate alege cea mai bună opțiune pentru el în funcție de nevoile și de clienții pe care îi are.

Clientul ar trebui să fie în centrul acestor alegeri.

Cu toții știm că un consumator dorește să găsească un raport preț/calitate bun, servicii de livrare și de asistență profesionale. Iar alegerea unui marketplace ar trebui să țină cont de acești factori.

Din punct de vedere SEO, datorită autorității pe care o au toate aceste marketplace-uri, există însă și unele riscuri. Acestea pot fi legate de poziționarea mai bună în motoarele de căutare a marketplace-urilor în defavoarea site-urilor sellerilor, atunci când sunt căutate produsele sellerilor. O rezolvare la această posibilă problemă o puteți primi de la agențiile SEO foarte bune, care știu cum să facă diferența. Dacă ai nevoie de consultanță în această privință, nu ezita să ne contactezi.

 

Andreea Sauciuc are experienta in content writing si SEO de peste 5 ani. In prezent isi pune condeiul la treaba pentru idei si strategii noi in cadrul unei agentii de marketing, implinindu-si un vis de mult inradacinat. In timpul liber o gasesti plimbandu-se cu rolele, citind o noua carte sau explorand drumuri si locuri noi.

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.