SEO este complicat. De multe ori auzim ba una ba alta. Sau, mai exact, cum este în cazul acesta, ba că Social Media influențează SEO, ba că nu.
Ei bine, de unde vin aceste păreri?
În mare parte, cam toate părerile din SEO vin din două mari locuri:
- Toți ceilalți
Sunt mai multe lucruri de luat în considerare aici:
În primul rând trebui să luăm în considerare că Google trebuie să își protejeze secretele, altfel toți am ști cum să manipulăm algoritmul perfect.
În al doilea rând, nu trebuie să ascultăm pe toată lumea de pe Internet. Așadar, ia în considerare acest articol ca o opinie. Una cu dovezi și argumente, dar tot ca o opinie.
Ca să înțelegem mai bine dacă Social Media influențează sau nu căutările în Google, trebuie să înțelegem înainte cum funcționează Social Media și Algoritmul de la Google.
Voi asuma că știi deja câte ceva despre SEO. În caz contrar, acest articol s-ar putea să fie puțin cam avansat, dar poți citi mai multe în blogul TargetWeb sau din sursele menționate cu link-uri.
Cei care știm SEO știm că link-urile afectează pozițiile. Așadar, în linii mari și foarte pe scurt, atunci când un alt website pune un link spre website-ul tău, îi dă un vot, iar Google de obicei vede acel vot ca pe ceva pozitiv.
Cum justifică Google link-urile?
Chiar dacă am spus mai sus că Google vede un vot ca pe ceva pozitiv… Google nu prea apreciază link-urile. Sunt un criteriu de calitate testat, dar sunt și greu de gestionat.
Google și-ar dori ca link-urile să vină în mod natural, atunci când cineva consideră un articol valoros și vrea să îl împărtășească și cu alte persoane.
Multe persoane încearcă, în schimb, să trișeze și să facă link-uri false, fie manual fie cu roboți și soft-uri. Acestea sunt greu de detectat și ocupă multe dintre resursele companiei Google.
Iar Google încearcă în mod constant să își îmbunătățească metodele de a detecta aceste link-uri false și de a le distinge de cele reale.
Social Media ar putea fi una dintre metodele prin care Google justifică link-urile reale. Dacă acestea au Share-uri și like-uri, atunci cresc șansele ca cineva să îl fi pus și pe website-ul lor.
Desigur, și like-urile și share-urile pot fi falsificate, iar Facebook la rândul lor se luptă cu această problemă.
De reținut că lucrurile menționate în continuare vor face referire exclusiv la Facebook pentru ca totul să fie mai ușor de înțeles, dar acestea ar putea fi valabile (sau nu) și pentru alte platforme de social media, după caz.
Pagini Publice vs. Profiluri Private
Un lucru care este foarte important de reținut este că Facebook este o platformă în sine.
Deși o poți găsi pe Google (are pagini indexate), de cele mai multe ori îți trebuie un cont că să vezi paginile și profilurile private.
Asta înseamnă că nu poți accesa paginile dacă nu ai un cont. Iar regulile Facebook sunt destul de clare. Doar oameni, doar un singur cont per persoană. Fără conturi false.
Desigur, Google ar putea să aibă roboți care creează cont-uri și spionează în platformă, dar nu cred că asta se întâmplă.
Deși nu știm dacă Google are acces sau nu în Facebook, știm sigur că unele pagini sunt publice și informațiile de acolo ar putea fi accesate oricând… de oricine.
Like-uri și Share-uri
Așadar, Google s-ar putea uita la diverse metrici din paginile publice Facebook în încercarea de a justifica apariția unor link-uri.
Like-urile publice ar putea avea un cuvânt de spus. La fel și vizualizările unei postări social media.
Totuși, poate cele mai importante sunt Share-urile. Un like e mai puțin valoros decât un comentariu, iar un comentariu este mai puțin valoros decât un Share.
Atunci când dai Share, creezi încă un link, efectiv. Iar dacă profilul sau pagina ta sunt populare, ar putea avea și ele la rândul lor link-uri sau share-uri care le menționează, crescându-le autoritatea.
Citații și mențiuni
Chiar dacă link-urile sunt mult mai valoroase, știm, cel puțin din partea de SEO la nivel local, că și mențiunile contează pentru SEO.
Prin mențiuni, mă refer la articole care vorbesc despre tine sau despre brand-ul / produsul tău, dar fără să dea neapărat un link spre website-ul tău.
Desigur, prin postările de Social Media se numără, deseori și mențiuni ale unui brand, ale unei companii, website etc.
Aceste mențiuni pot fi un alt factor prin care Social Media influențează pozițiile în SEO, atâta timp cât Google le acordă atenție.
Trafic și SEO
Nu în cele din urmă… Traficul poate și el afecta SEO. Iar Social Media este, de multe ori, o sursă mare de trafic pentru website-uri.
Google ar putea monitoriza traficul venit prin diverse metode, fie Analytics fie direct prin Chrome (repet, ar putea… nu există dovezi). Dar mai multe teste au legat traficul de poziții ridicate, deci poate fi în sine doar traficul (venit din Social Media) cel care te urcă.
Fie din cauză că acest trafic vine organic sau plătit, dacă aduci ceva trafic din social media, te-ar putea ajută să obții poziții mai bune și în Google.
În mod indirect, din nou, acesta este legat de numărul de link-uri pe care îl primește un website. Fără trafic, cum ar fi putut cineva afla despre acest website pentru a îl împărtăși cu alții?
Faci Social doar pentru SEO?
S-ar putea să îți vină în cap tot felul de trăsnăi. Adevărul este că Social Media este foarte puternic. Dar scopul lui este să creeze o legătură între brand-ul tău și audiență / potențialii clienți.
Dacă faci Social Media doar pentru SEO, pierzi mai mult pe termen lung.
Așadar, apucă-te de Social Media, da, te va ajuta și la SEO, dar încearcă să profiți de adevărata valoare a acestor platforme.
Scopul este să te conectezi cu audiența ta, prin postări interesante și creative. Nu trimite doar oferte comerciale și promoții. Trimite sfaturi utile, postări amuzante, întrebări, răspunsuri, creează controversă (fără să ții vreo parte, lasă-i pe ei să comenteze) și abia apoi, aruncă și câte o ofertă.
Odată ce au fost atrași de valoarea profilului sau a paginii tale, vor considera cu mai multă atenție ce ai de oferit.
Concluzie
Deci… Afectează Social Media SEO și pozițiile în motoarele de căutare?
Concluzia este că da, Social Media poate influența pozițiile în motoarele de căutare, dar în manieră indirectă.
În primul rând o poate face prin a aduce posibile persoane care ar putea da link-uri către acel site. Creează de asemenea și link-uri în sine, atunci când
În al doilea rând, creează mențiuni ale brand-ului, pe care Google le urmărește.
Nu în cele din urmă, aduce trafic direct pe paginile respective, trafic care poate ajuta la ridicarea acestor pagini.
Chiar dacă Social Media nu influențează direct SEO, este bine să utilizezi aceste platforme pentru a îți promova afacerea și produsele.
Dacă vrei să ai o strategie de Social Media care să te ajute atunci când vine vorba de SEO pentru magazinul tău online, nu ezita să iei legătura cu echipa TargetWeb.