0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Tipuri de penalizari Google si metode de recuperare

calendar2

Citesti acest articol pentru ca site-ul tau nu este pozitionat foarte bine in motorul de cautare Google si crezi ca este penalizat ? Hai sa aflam daca este cazul de vreo penalizare. Iti voi impartasi cateva elemente care sa te ajute in identificarea unei probleme de care probabil nu ai cunostinta sau poate probabil nu sti cum sa o rezolvi. Iar daca chiar este vorba despre o penalizare, iti voi furniza cateva informatii concrete care te pot ajuta sa iti recuperezi site-ul.

In primul rand trebuie sa stii ca penalizarile sunt de 2 feluri:
1. Penalizari manuale
2. Penalizari algoritmice

Penalizari Manuale

Penalizarile manuale sunt acordate unei pagini, mai multor pagini sau intregului site dupa ce un angajat Google a verificat manual site-ul tau. Este foarte posibil ca in urma unei raportari SPAM, angajatul respectiv sa decida ca site-ul nu respecta politicile Google sau ca prin link-urile obtinute se incearca manipularea motorului de cautare Google. Sunt foarte multe cauze pentru care un site poate fi penalizat, acestea pot tine doar de site ( link-uri ascunse, blog cu foarte multe comentarii spam, text de aceeasi culoare cu fundalul, continut duplicat, etc) sau pot avea legatura cu link-urile obtinute.

Google este foarte transparent in privinta penalizarilor manuale, astfel incat proprietarul site-ului penalizat poate verifica in panoul Google Search Console justificarea penalizarii.

Google a inceput sa trimita notificari in panoul pentru utilizatori Google Search Console pentru linkuri artificiale descoperite incepand din 2012. Discutam aici de linkurile cumparate/vandute, schimburile de linkuri, linkurile obtinute cu ajutorul softurilor automate.

Recomand sa tratezi aceasta penalizare diferit fata de penalizarea Google Penguin, pentru ca aceasta este o actiune manuala, iar in acest caz trebuie sa realizezi o cerere de reconsiderare prin care sa specifici actiunile intreprinse pentru a remedia aceasta problema. Poti crea o lista cu webmasteri contactati pentru a sterge linkurile cu problema, data la care ai facut-o, rezultatul, sau orice alte actiuni intreprinse ce pot fi luate in calcul. Daca vei realiza mai mult de 2-3 cereri de reconsiderare fara sa remediezi cu adevarat problemele, atunci s-ar putea ca pentru o perioada de cateva saptamani sa nu ti se mai ia in considerare o noua cerere.

Penalizare Algoritmica

Penalizarile algoritmice sunt defapt niste “update-uri” ale algoritmului de pozitionare, prin care se incearca contracararea unor tehnici abuzive folosite de mai multi webmasteri, cu scopul de a pastra in rezultatele motoarelor de cautare cele mai relevante sau calitative site-uri. Astfel de update-uri au fost lansate incepand din anul 2000, daca doresti sa vezi o lista completa cu istoria update-urilor Google, o poti face pe site-ul Moz.com

Penalizarile algoritmice pot fi impartite in doua tipuri diferite:

  • Panda
  • Penguin

Voi enumera in cele ce urmeaza cateva tipuri si motivele majore de penalizare:

  1. Google Panda (penalizare algoritmica): este un update algoritmic care penalizeaza in principal site-urile cu continut foarte slab, continut copiat din diferite surse, site-urile cu continut duplicat sau cele cu reclame in exces. Prin continut duplicat a se intelege continut identic in diferite pagini din acelasi site, sau continut identic intre mai multe site-uri clona. In acest moment update-ul Panda a fost integrat in algoritmul de pozitionare ( declaratia lui Matt Cutts aici ).
  2. Google Penguin (penalizare algoritmica) . Acesta este cel mai sever update al motorului de cautare Google, din pricina consecintelor devastatoare pe care le-a adus asupra pozitionarilor unui numar foarte mare de site-uri. Primul update Penguin a fost lansat in 24 aprilie 2012, o zi in care multe site-uri de pe primele pozitii au ajuns sa nu mai fie gasite nicaieri, majoritatea site-urilor penalizate cel putin din online-ul romanesc au ramas in acelasi stadiu de site-uri penalizate pana in ziua de azi. Acest update major este influentat de calitatea linkurilor obtinute spre o pagina web si in special de ancorele comerciale folosite in exces la aceste linkuri. Rezolvarea vine prin stergerea linkurilor cu problema sau in cazul in care nu este posibil recomand folosirea Tool-ului Disavow, isi produce efectul la urmatorul update daca este folosit asa cum trebuie.

Google a lansat in ultimul an mai multe update-uri care au legatura cu SEO on-page si mai exact cu o experienta cat mai buna a utilizatorilor si cu siguranta acestora, lansand update-uril precum Mobilegeddon ( aprilie 2015 ), RankBrain ( octombrie 2015 )

Referitor la update-ul Mobilegeddon , Google a anuntat pe blogul oficial ca in luna mai 2016 va fi lansat un update care va afecta cautarile de pe varianta mobile. Asa ca daca site-ul tau nu are varianta pentru telefoanele mobile, urgent trebuie sa iei masuri.

Sfatul pe care va recomand sa il luati in calcul este sa evitati inscrierile in site-urile de slaba calitate, schemele de linkuri, cumpararea de linkuri in general dar si crearea de comentarii pe alte site-uri, sau alte tehnici care au ca scop manipularea rezultatelor din motoarele de cautare.

Articolul următor:

Ghid SEO pentru un site Joomla

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.