0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Cum faci SEO Local pt. Hoteluri, Restaurante și Cafenele (HoReCa)

calendar2
SEO pentru Hotel sau Pensiune

A trecut si pandemia și încet încet hotelurile, restaurantele și cafenelele s-au redescris.

Nu putem ști chiar sigur cum reactioneaza oamenii post-pandemie, insa cel mai probabil, cafenelele, restaurantele, hotelurile si pensiunile vor avea în curând un flux mai mare de oameni.

Pe cei care nu au investit în online și SEO până acum, pandemia cu siguranță i-a lovit destul de tare.

Unitățile HORECA au nevoie acum mai mult ca niciodată de promovare online, iar SEO poate fi o investiție foarte bună.

Dar cum anume faci SEO pentru unitățile HORECA? Există strategii specifice?

Citește în continuare și îți vom arăta cum poți să domini prima pagină din Google cu mai multe rezultate pe același cuvânt cheie.

SEO Local pentru unități HoReCa

În general, SEO se face cam la fel peste tot. Presupune o analiză de cuvinte cheie, conținut relevant și promovare.

Cu toate acestea, când vine vorba de hoteluri și restaurante, ne referim mai mult la SEO Local, care diferă din mai multe puncte de vedere.

SEO Local pentru Horeca

În general, rezultatele locale sunt pline de hărți, recenzii și reclame, care împing rezultatele organice în jos.

Criteriile de bază în Local SEO sunt:

• Relevanță:

Aici ne referim, în mare parte, la cuvinte cheie, titluri, conținut și intenția utilizatorului. Este esențială o analiză de cuvinte cheie. Titlul trebuie să conțină aceste cuvinte cheie importante, iar conținutul trebuie să fie relevant.

Dacă e vorba de un hotel, de exemplu, oamenii se așteaptă să vadă poze cu camerele, păreri așe clienților, prețuri, date de contact sau formular de rezervare. Dacă nu ai aceste informații, nu te poți aștepta să apari în top.

Google leagă informațiile din website-ul tău și alte date de pe alte website-uri cu listarea din Google MyBusiness. De aceea sunt importante ‘citațiile’ și consistența informațiilor de-acolo.

• Distanță:

Nu prea sunt multe de explicat aici. Google ia în calcul distanța dintre utilizator / locația căutată și locația cunoscută a unui business. Așadar, cu cât hotelul este mai aproape de locația căutată, cu atât va apărea mai sus.

Dacă utilizatorul este pe mobil cu GPS și date mobile activate, această locație va fi chiar mai precisă.

• Vizibilitate & Popularitate:

Vizibilitatea se împarte în mai multe categorii, de la cea offline la cea online. Totul se transpune, în cele din urmă, în online.

Vorbim în mare de link-uri și mențiuni ale business-ului, dar și de recenzii și nivel de activitate al brand=ului

Pentru ca strategia să fie eficientă, îți dorești link-uri și mențiuni în presă local sau de la website-uri locale.

Ce înseamnă un website local? Un website care discută, în general, subiecte locale / regionale, legate de un oraș.

Un website local menționează multe alte business-uri locale, de asemenea în strânsă legătură cu orașul respectiv, fie prin conținutul și cuvintele cheie de pe site-uri, fie prin propriile conturi Google MyBusiness.

Rămân valabile și bunile practici de SEO On Page, precum un website rapid și prietenos cu utilizatorii, pe toate tipurile de dispozitive.

Hai să vedem câteva idei și noțiuni mai specifice care se aplică în funcție de tipul de business.

SEO pentru Hoteluri și Pensiuni

Hotelurile și pensiunile vor avea cel mai mult de lucru pentru a se menține relevante în mediul online în 2020, cel puțin pe Google.

Pentru căutările legate de hoteluri, Google Maps a fost complet înlocuit de Google Hotels.

Google Hotels este un agregator de prețuri ce listează și compară prețurile și părerile de pe mai multe serviciil de rezervări online.

SEO pentru Hotel sau Pensiune

Din ce am observat până acum, pare că listările sunt în continuare organice, preluate din Google MyBusiness (Google Maps).

Așadar, chiar dacă acum avem opțiuni de sortare și prețuri (care probabil sunt și acestea criterii), vechiul set de criterii pentru Local SEO rămâne valabil.

Unul dintre criteriile importante care a fost recent importat și pe desktop este cel de ‘scor de locație’.

Aceste note sunt bazate pe:

  • • Proximitate față de puncte de interes turistic
  • • Proximitate față de mijloace de transport
  • • Acces la aeroport

Scor Locatie Hotel Google SEO

O strategie eficientă de promovare este întotdeauna blogul. Poți acoperi o gamă variată de cuvinte cheie pentru a crește notorietatea brandului tău.

Prin blog îți poți de asemenea consolida structura site-ului, prin legături interne către paginile importante.

Poți face parteneriate cu business-uri non-competitori, din nișe adiacente. De exemplu, dacă ai un hotel de lux, de ce să nu faci parteneriat cu un magazin de lux din zonă (fashion, auto etc.).

Desigur, atunci când vine vorba de promovare locală pentru hoteluri, este indicat să obții mențiuni și la nivel național, pe cât posibil, nu doar de la ziare online locale.

Un hotel este un loc unde vin și stau străini, nu localnici. Cu toate acestea, fă pe cât posibil să fie într-un context în care locația este cât mai evidentă.

Parteneriate cu influenceri, fie pe Instagram, YouTube, Facebook sau bloguri îți pot fi de folos.

SEO pentru Restaurante și Cafenele

Pentru restaurante și cafelene, cel mai relevant rămâne listarea de pe Google Maps prin Google MyBusiness.

Aceasta va apărea mereu cel mai sus (fac referire la rezultate organice, nu și Adwords).

Lucrurile sunt relativ similare ca la hoteluri. Persoanele sunt interesate în general de locație, de recenzii, de poze și de meniu.

SEO pentru Restaurant sau Cafenea

Și aici poți avea un blog în care să promovezi evenimente locale sau organizate chiar de tine. Nu te limita doar la Social Media.

Asigură-te că ai toate informațiile cât mai complete, atât pe website cât și pe Google MyBusiness, Facebook sau orice altă platformă.

Meniul este ceva ce multe persoane cauta des online, dar găsesc foarte rar. Fapt observabil atât cu clienții cât și din experiență personală.

Răspunde la toate recenziile, chiar și la cele negative. E normal ca un business să aibă și recenzii negative. Din ele poți învăța cel mai mult.

Păstrează-ți calmul chiar și atunci când te simți nedreptățit. Alți clienți vor observa și aprecia interesul tău.

Comenzi online, Livrari la domiciliu  & Acoperire Națională

Dacă ai doar o locație, cel mai probabil vei optimiza pagina principală pentru cuvântul cheie principal (‘restaurant + oraș’, ‘hotel + oraș’).

Dar ce faci atunci când ești extins la nivel național?

Ei bine, Google nu recomandă Doorway Pages, dar nici nu oferă o alternativă. Adevărul este că paginile tip Doorway sunt cea mai bună soluție.

Aceste pagini reprezintă pagini foarte similare care nu aduc valoare și au ca scop țintirea a mai multor cuvinte cheie doar prin înlocuirea unor fraze cheie.

SEO Local National Doorway

Cu toate acestea, deși există cazuri mai abstracte (cum ar fi o companie web sau un serviciu), de cele mai multe ori paginile de locație sunt relevante.

Nu poți avea o pagină pentru toate orașele și să spui că este relevantă pentru un cuvânt cheie anume.

Dacă ai un brand extins la nivel național, este întotdeauna mai bine să consolidezi autoritatea într-un singur domeniu.

Așadar, în loc să ai restaurant-brasov.ro, restaurant-bucuresti.ro, restaurant-botosani.ro, mai bine să ai restaurant.ro/brasov, restaurant.ro/bucuresti, restaurant.ro/botosani.

Recomandăm să ai o locație Google MyBusiness pentru fiecare oraș. Chiar și Glovo ar putea profita de asta având un sediu virtual în unele orașe importante.

Acest lucru este valabil în general pentru orice tip de business care acționează la nivel național, în mai multe locații fizice.

Cum să domini rezultatele pe SEO Local

Avantajul pe Local SEO este că poți domina cu totul o pagină locală. Cum poți face acest lucru? Utilizând o combinație de metode și platforme.

Google MyBusiness

Google MyBusiness (Compania Mea) este o unealtă gratuită extrem de puternică. De cele mai multe ori, un business nou va trebui să creeze o pagină.

Se poate întâmpla totuși ca locația ta să fie deja existentă și să o poți prelua. Ca să deții controlul, va trebui să verific identitatea.

Urmează pașii. Uneori poți verifica prin telefon, dar de cele mai multe ori este necesar ca Google să îți livreze codul prin poșta (fizic), la locație.

Cum te listează Google fără să creezi tu un cont? Prin parteneri, de genul Pagini Aurii sau ListaFirme.

Google MyBusiness Compania Mea SEO Local

Odată ce ai contul creat, asigură-te că treci corect toate datele și fii cât mai detaliat. Adaugă poze și nu uita să răspunzi la întrebări, recenzii și comentarii.

Pagina Facebook

Pagina de Facebook poate fi foarte utilă din mai multe puncte de vedere:

  • • Nu este pe același domeniu ca website-ul tău, deci nu poți fi acuzat că deții multiple poziții cheie cu același website.
  • • Are autoritate mare din start, e un website popular, cunoscut și de încredere
  • • Oamenii caută de multe ori chiar pagina de Facebook. E un brand recunoscut și știu la ce să se aștepte. Poate vor să te contacteze direct prin Messenger.

Asigură-te că ai cuvintele cheie (brand, tip business, locație) în titlu și că toate datele, de la descriere și locație până la program și meniu sunt completate corespunzător, complet și detaliat.

Facebook SEO Local

La fel ca la Google MyBusiness, e o idee mai bună să creezi pagini separate pentru fiecare locație.

Rezultate Organice

Aici intra SEO tradițional. Ne referim strict la website-ul tău.

Ideal este ca utilizatorii să ajungă pe website-ul tău. Aici poți oferi cel mai bun preț și face cel mai mare profit.

Cu toate acestea, nu este întotdeauna ușor. Concurezi cu multe companii mari, precum booking.com.

Dar te poți folosi de analiza de cuvinte cheie pentru a identifica oportunități de cuvinte cheie mai puțin competitive.

Nu uita, ține cont de cuvinte cheie și de experiența utilizatorului. Ce vrea acesta să găsească pe website-ul tău?

Nu în cele din urmă, promovează eficient website-ul într-o manieră cât mai transparentă. Dacă faci link-urile doar ca să le faci… le faci degeaba sau Google te va taxa la un moment dat.

Google Adwords

Chiar dacă vrei să te bazezi pe SEO, nu exclude Google Adwords. Te poate ajută să obții încă o poziție valoroasă în top.

De asemenea, consideră Hotel Ads, reclamele de pe platforma Google Hotels. Nu este un proces ușor, dar cu siguranță va fi unul de impact.

Google Adwords

Din ce în ce mai multă lume va folosi Google Hotels ca platformă principală pentru a compara prețurile și pentru a găsi hotelul cel mai bun.

Ca să poți face acest lucru vei avea nevoie să integrezi website-ul tău cu platforma Google, fie de unul singur (complicat) fie printr-un partener Google.

Și uite așa poți obține mai multe poziții în top și domina complet prima pagină din Google.

Concluzie

SEO pentru restaurante, cafenele, pensiuni și hoteluri este tot SEO. În mare parte, ține de SEO local. Lucrurile pot fi nuanțate de la caz la caz, dar respectând aceste bune practici, cu siguranță vei vedea o îmbunătățire în vizibilitatea online.

Dacă ai nevoie de o echipă de profesioniști care să se ocupe de promovarea online a hotelului, pensiunii, a cafenelei sau a restaurantului tău, nu ezita să contactezi echipa TargetWeb.

Photo of author
Adrian Cojocariu
Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.
Cornelia Nastase
Cornelia Nastase
2024-04-23
Recomand cu incredere atat Agentia Target Web cat si cursurile sustinute de Iulian! Sunt foarte multumita de serviciile oferite. Iulian este un profesionist si un model demn de urmat! Multumesc!
Matei Fuioaga
Matei Fuioaga
2024-04-22
Felicitări pentru munca depusă 🙏
Olteanu Carmen
Olteanu Carmen
2024-03-14
A fost o onoare sa particip la cursul SEO Mastery, un program care promite initierea in SEO de la zero. Cursul este exceptional, bine structurat in module logice, procesul de invatare fluid si inteles chiar si pentru cineva fara experienta anterioara in SEO. Ce mi-a placut in mod special, este faptul ca orice intrebare si-a gasit răspunsul; Iulian este o veritabila enciclopedie de SEO, cu o mare disponibilitate de a clarifica orice nelamurire iar modulele sunt concepute intr-un stil dinamic, interactiv, astfel incat sa te tina angajat si interesat. In concluzie, daca esti in cautarea unui program care sa te ia de la zero la expert,cu un trainer care este cu adevarat pasionat de SEO si dedicat succesului tau, atunci “SEO Mastery” este pentru tine. Recomand cu caldura!
Igor Mocanu
Igor Mocanu
2024-03-13
Am parcurs și însușit cu o enormă placere cursul Nr. 1 În Google Maps și SEO Mastery prezentate de Iulian Ghisoiu, fondator Target Web. O mare de informații utile și bine structurate. Nici-o întrebare nu a rămas fără răspuns. Până la cursul SEO Mastery, practic nu-mi era cunoscută noțiunea de SEO si nu aveam idee ce este interiorul unui site. La finalul cursului SEO Mastery m-am ales cu strategii, tehnici bine fundamentate și testate. Am înțeles ca Optimizarea SEO al site-ului de fapt este dezvoltarea businessului prin prisma creării unui conținut valoros ce reflectă în mod natural produsul. Multumesc Target Web! Mulțumesc Iulian Ghisoiu!
Emanuel Modoran
Emanuel Modoran
2024-03-12
Recomand cu caldura SEO Mastery cu Iulian Ghisoiu. Am invatat SEO de la 0 in doar cateva luni de curs. SEO Mastery este un curs practic, nu doar teorie.
Laurentia Grigore
Laurentia Grigore
2024-01-30
Am inceput cursul Seo Mastery organizat de Target Web - Agentie SEO, este cel mai util curs la care am participat pana acum, structura cursului este extraordinara, am primit o multime de informatii valoroase si ajutor pentru a le pune in practica. La inceputul cursului site-ul meu era pe pozitia 74 in Google, acum la mijlocul cursului, desi nu am avut timp sa pun in practica toate informatiile primite, site-ul meu a ajuns pe pozitia 43. Recomand cu drag tuturor celor care doresc sa invete cum sa isi optimizeze singuri site-ul sau sa inceapa o cariera in SEO, cu siguranta aceste informatii le vor fi mai mult decat suficiente. Multumesc Target Web si Iulian Ghisoiu!
Victor Pandele
Victor Pandele
2023-12-31
Am invatat foarte multe despre SEO de la Iulian Ghisoiu fondatorul companiei Target Web. pentru mine a fost o experienta excelenta. Recomand!
Tasso 7
Tasso 7
2023-12-26
Among best of general merchandise shops.
Marius Filipescu
Marius Filipescu
2023-12-20
Experiență excelentă cu Target Web ! Colaborarea cu echipa lor a fost pur și simplu remarcabilă. Au reușit să îmbunătățească semnificativ vizibilitatea site-ului meu în motoarele de căutare și să aducă traficul la cote impresionante. Echipa lor de specialiști SEO demonstrează un nivel înalt de expertiză și dedicare. Comunicarea eficientă și rapoartele transparente m-au ținut mereu la curent cu progresul campaniei. Sunt recunoscător pentru rezultatele lor remarcabile și pentru profesionalismul de care au dat dovadă. Recomand cu încredere Target Web tuturor celor care caută o agenție SEO de încredere și performantă. Este cu adevărat o alegere inspirată!

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.