Top 6 greșeli SEO în copywriting. Cum să scrii articole ca un expert

Cu toții facem greșeli și uneori este bine pentru că așa putem câștiga (în mod indirect) experiență. Dar unele greșeli sunt mai costisitoare. Precum greșelile SEO în copywriting.

Copywriting-ul nu este pentru toată lumea, cu atât mai puțin SEO… Cei care cred că dacă se documentează și scriu câteva rânduri într-un articol, cunosc tainele copywriting-ului, se înșală.

SEO copywriting înseamnă să găsești cuvintele potrivite și să oferi valoare prin articolul scris.

Pentru ca articolul tău să aibă un scop și să servească nevoilor cititorilor, uite câteva greșeli SEO pe care este posibil să le faci și ar trebui să le eviți.

  1. Nu te documentezi înainte să scrii
  2. Nu corectezi articolul de greșeli gramaticale
  3. Folosești în exces cuvintele cheie
  4. Folosești cuvinte complicate
  5. Nu folosești linkuri interne
  6. Confunzi opiniile cu faptele

Este bine de menționat faptul că ordinea nu reprezintă o ierarhie și că fiecare greșeală poate fi foarte costisitoare, iar combinațiile dintre ele sunt cu atât mai dăunătoare.

1. Nu te documentezi înainte să scrii

Tot procesul de documentare și de a aduna informații, date, exemple, fapte concrete îți aduce o serie de beneficii și este obligatoriu să nu eviți acest pas. Te va ajuta să scrii un articol relevant. Fiecare copywriter ar trebui să se documenteze atunci când scrie un articol nou, o pagină de produs, o pagină de prezentare sau de campanie, etc.

Din dorința de a scrie și de a îndeplini un termen limită, se întâmplă uneori să se sară peste acest pas, care dă tonul articolului și poate oferi niște direcții solide.

Pe lângă faptul că te ajută să afli informații noi, poți face un bilanț cu ceea ce există deja și ceea ce poți tu aduce nou. Nu are rost să scrii ceva despre care a mai fost scris în nenumărate rânduri. Adu un plus de informație.

 

2. Nu verifici articolul de greșeli gramaticale

greseli frecvente de scriere

O altă greșeală este să nu verifici articolul de greșelile gramaticale. Uneori se întâmplă și este neplăcut. Mai ales atunci când ne grăbim să finalizăm înainte de deadline și ne scapă o literă, alegem topica greșit sau nu punem virgula unde trebuie.

Nu este o greșeală de SEO în adevăratul sens al cuvântului, dar este o greșeală în copywriting care poate fi foarte costisitoare. Să știi că uneori e posibil ca rușinea pe care o resimți atunci când cineva îți atrage atenția asupra unei astfel de greșeli să fie mai mare decât greșeala în sine.

În alte cazuri, este posibil să se amplifice și să se propage greșeala ta în online și să atragă mai mult atenția decât articolul și informațiile prezentate acolo. Nu ar fi păcat să pierzi interesul audienței în detrimentul unei greșeli?

 

3. Folosești cuvintele cheie în exces

keyword stuffing

Fie că vrei sau nu să folosești cuvinte cheie în mod repetitiv, este o problemă de SEO.

Pe lângă faptul că nu sună bine și pot să enerveze cititorul, cuvintele cheie folosite în exces sunt considerate tehnici black hat, cunoscută sub denumirea de keyword stuffing. Aceasta tehnică a fost folosită de foarte multe site-uri, până când algoritmii Google au început să le penalizeze.

Atunci când folosim cuvinte cheie ne dorim să optimizăm conținutul, dar este important să le folosim doar atât cât este nevoie pentru a explica informația.

Folosirea cuvintelor cheie în exces poate fi uneori o greșeală nevinovată, dar costisitoare. În cazul în care Google penalizează site-ul (atunci când folosești această tehnică des) și nu mai apare în rezultatele căutărilor este un proces dificil să corectezi și să reușești să scapi de penalizare.

Aici nu se aplică zicala „repetiția este mama învățăturii“. Pentru a evita această greșeală citește cu voce tare sau roagă nu prieten să citească articolul/copy-ul înainte de a avea varianta finală.

 

4. Nu urmărești o structură

Unii mai fac și greșeala aceasta în copywriting, uită să structureze informațiile și să urmărească un fir roșu. O introducere care să stârnească interesul. Poate fi o întrebare, o poveste personală sau o ipoteză de la un studiu recent.

Apoi continuă cu o reprezentare scurtă a subiectelor discutate sau prezintă fiecare subtitlu cu explicațiile aferente.

Imaginile ajuta să despartă fragmentele de text și să ofere o imagine mai simplă de reținut despre subiectul ales.

Structurarea informațiilor ajută atât cititorul cât și roboții motoarelor de căutare pentru a crawla corect conținutul. Poate fi reprezentată prin intertitluri (h1, h2), bullets points, imagini (alt description), citate. În acest mod și Google înțelege structura paginii și o poate indexa corect.

Atunci când folosești întrebări sau intertitluri puternice (care să cuprindă cuvinte cheie sau să răspundă unui pain point) să oferi răspunsul pornind repetând întrebarea în body text. În multe astfel de cazuri, Google oferea answerbox-uri pornind de la întrebările marcate cu heading-uri (h2, h3) și răspunsul imediat după intertitlu.

Mai jos este un exemplu simplu cu ceea ce ar trebui să cuprindă un articol și o pagină de site în general:

structura SEO pentru un articol

5. Nu folosești linkuri interne

O greșeală SEO pe care deseori o întâlnesc este lipsa linkurilor interne. Linkurile interne au valoare precum backlink-urile.

Mulți copywriteri fac o treabă excelentă, se documentează și scriu, adăugând surse externe, dar uită să adauge și linkuri interne. Aceste conexiuni create cu alte articole din site vor menține atenția cititorilor, oferindu-le alte informații relevante.

Asta înseamnă mai mult timp petrecut pe site ceea ce indirect trimite semnale pozitive către Google și marchează site-ul tău ca fiind o sursă relevantă, îmbunătățindu-i rankurile.

6. Confunzi opiniile cu faptele

Indiferent de câtă experiență ai acumulat în domeniu, nu poți să îți oferi părerea și opiniile tale sub formă de fapte.

Dacă vrei să îți susții anumite puncte de vedere și să te aștepți ca ceilalți să le considere demne de urmat ar trebui să oferi rezultate concrete din studii sau cercetări individuale și analize realizate.

Cu siguranță poți oferi sfaturi și păreri ca sugestii, dar nu le prezenta sub formă de fapte concrete, forțându-ți cititorii să le ia de bune.

În cazul în care cineva verifică acuratețea informațiilor poate să-ți distrugă credibilitatea și să îți pierzi cititorii.

Dacă îți dorești să fii un copywriter bun, încearcă să nu faci greșelile menționate și dacă ești ai întrebări, informează-te întotdeauna. Pentru că greșelile SEO în copywriting, ca orice greșeli, se plătesc… Și din păcate sunt foarte costisitoare.

Andreea Sauciuc are experienta in content writing si SEO de peste 5 ani. In prezent isi pune condeiul la treaba pentru idei si strategii noi in cadrul unei agentii de marketing, implinindu-si un vis de mult inradacinat. In timpul liber o gasesti plimbandu-se cu rolele, citind o noua carte sau explorand drumuri si locuri noi.

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.