0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Blogul: Strategie bună de marketing pentru magazine online / eCommerce

calendar2
Blog / Strategie de continut SEO eCommerce

Din ce în ce mai mult vorbește lumea despre conținut. Că e rege, mare domn, că ar trebui făcut și tot așa. Toată lumea îl pomenește dar nimeni nu îl cinstește cu adevărat.

La TargetWeb, vorbim despre conținut dar și încercăm, cu puținul timp rămas pentru noi, să îl facem. Așa ajungi tu să citești astfel de articole despre cum să îți îmbunătățești strategia de marketing cu ajutorul conținutului. Ne-am luat din timp și pentru a filma Atelierul de SEO, unde răspundem celor mai des întâlnite întrebări despre SEO și clarificăm unele neînțelegeri.

Ei bine, să știi că nu este degeaba toată pălăvrăgeala asta despre conținut. O strategie bună de content marketing poate ajuta un magazin online să crească pe mai multe planuri, atât ca trafic cât și ca imagine și încredere.

Dar cum poți dezvolta o strategie bună de conținut pentru magazinul tău online? În acest articol îți vom explica cum poți face acest lucru, așa că citește până la capăt!

De ce să faci un blog pentru eCommerce?

Probabil te gândești “Eu am un magazin online. Scriu deja sute de descrieri de produse! Despre ce altceva as putea să mai scriu?”

Se poate observa că pozițiile de top din motoarele de căutare sunt ocupate de publisheri (adică cei care publică). Google răsplătește conținutul original.

Dacă nu devii publisher, vei plăti mereu pentru alți publisheri, cum ar fi site-urile de știri, site-urile informaționale sau marketeri afiliați.

Dacă te apuci să scrii mai mult conținut de calitate pe magazinul tău online, vei observa următoarele:

1. Rankings & Traffic

Cu cât ai mai mult conținut, cu atât poți aduce mai mult trafic. Cu mai mult conținut, țintești mai multe cuvinte cheie. Adăugarea de conținut de calitate îi demonstrează, de asemenea, lui Google, faptul că website-ul tău contribuie la un internet mai bun.

În general, Google răsplătește generos astfel de practici. Utilizatorii folosesc motoarele de căutare pentru a găsi răspunsuri la întrebările lor. Dacă motoarele de căutare nu le oferă răspunsuri bune, utilizatorii nu se vor întoarce pe același motor de căutare. Este în interesul Google să arate conținut de calitate, iar dacă tu îl furnizezi, îl ajuți, iar Google te va răsplăti la rândul lui.

Desigur, asta înseamnă că va trebui să ai mai multe articole / pagini pentru fiecare set de cuvinte cheie pe care vrei să te poziționezi.

Poate că te gândești că nu ai buget pentru asta acum. Gândește-te totuși și la faptul că acum, plătești reclamă non-stop pentru a aduce trafic pe website, dar un articol poziționat în top pe un cuvânt cheie potrivit îți poate aduce trafic timp de ani de zile, fără costuri suplimentare.

2. Branding & Trust

Se spune că un potențial client cumpără de pe un website dacă îl vizitează, în medie, de minim 7 ori. Cu cât ai mai mult conținut și cu cât răspunzi la mai multe întrebări, cu atât sunt șanse mai mari să aduci utilizatorii din nou pe website-ul tău.

În timp, clienții vor ști că tu ești o autoritate în acel domeniu. Dacă aceștia nu găsesc răspunsul la întrebarea lor pe website-ul tău, îl vor căuta în altă parte.

Un exemplu bun este PC Garage. Aceștia au și blog dar au și conținut video de foarte bună calitate! Cei care vor să cumpere aparate electronice îl știu foarte bine și, de multe ori, întră direct pe acel magazin pentru a cumpăra, totul datorită strategiei lor de conținut. Le-a luat, totuși, ani de zile să își creeze această reputație.

3. Backlink-uri

Link-urile sunt încă foarte importante pentru SEO. Toți deținătorii de magazine online știu că e dificil să obții link-uri pentru website-uri eCommerce, cel puțin în mod natural.

Cu un blog poți obține link-uri în mod natural. Utilizatorii vor fi mai dispuși să distribuie postări interesante, top-uri, liste și sfaturi decât sunt dispuși să distribuie pagini de produs / categorii.

Poți apoi distribui acele link-uri către categoriile și produsele importante din website-ul tău prin linking intern. Așa poți optimiza și pentru variații de cuvinte cheie. Atenție la “first link rule”, care spune că doar primul text ancoră de pe pagină pentru același URL va fi luat în considerare. Poți crea un meniu principal cu JavaScript pentru a evita această problemă la categoriile din meniu.

Cum poți dezvolta o strategie bună de marketing pentru magazinul tău online?

Hai să vedem cum poți dezvolta, pas cu pas, o strategie de conținut pe termen lung.

Pasul 1: Creează un blog

Creează un blog pentru magazinul tău online. Multe platforme precum WordPress sau Magento oferă deja această posibilitate.

E foarte important ca blogul să fie pe același domeniu web ca magazinul.

Așadar, daca magazinul tău online este https://www.magazin.ro, ideal ar fi ca blogul să fie pe https://www.magazin.ro/blog. Dacă nu pui blogul pe același domeniu, orice link spre acel blog nu va ajuta magazinul online să crească! Nu folosi un blog de genul .wordpress.com.

Articolele pot fi https://www.magazin.ro/blog/articol sau direct https://www.magazin.ro/articol. Atâta timp cât sunt pe același domeniu, totul este în regulă. Evită, totuși, subdomeniile, precum https://blog.magazin.ro. Părerile sunt împărțite, dar e mai sigur să fie direct pe domeniul principal.

Desigur, poți crea orice fel de conținut, fie el text, grafic, audio sau video. Totuși, costurile pentru crearea unui conținut video / audio sau chiar grafic de calitate sunt mult mai mari decât cele pentru scrierea de conținut text. Conținutul text este la îndemâna oricui, fie că este un website mic, abia la început, sau un gigant precum eMag.

Nu uita: content marketing e un maraton, nu un sprint. Cuvântul cheie aici este TERMEN LUNG.

Pasul 2: Analiza de cuvinte cheie

Că tot am vorbit despre cuvinte cheie, e foarte important să faci o analiză de cuvinte cheie pentru a ști ce cuvinte cheie se caută. Așa poți prioritiza crearea conținutului care va aduce cele mai bune rezultate.

Începe cu un brainstorming de idei și apoi află câte căutări lunare au cuvintele cheie respective.

Pasul 3: Cunoaște-ți audiența

Tot ai auzit tu de Persona și Buyer’s Persona. Ce sunt acestea? Ei bine, sunt niște modele ipotetice ale cumpărătorului tău ideal. Cu un persona poți să te gândești la maniera de scriere a conținutului tău. De exemplu, dacă audiența ta sunt tinerii de 16-18 ani, vei crea un anumit tip de conținut. Dacă audiența ta sunt părinții lor, vei crea un conținut complet diferit.

Aici vorbim atât de idee și topic în sine, cât și de exprimare.

Răspunde celor mai importante întrebări ale audienței tale țintă. Crede-ne, clienții au întrebări și caută răspunsuri înainte de a cumpăra.

Pasul 4: Scrie conținut de calitate

Acest lucru nu este foarte ușor de făcut. Scriitorii buni nu sunt ușor de găsit! În plus, în funcție de nișa în care acționezi, articolele tale s-ar putea să fie mai greu de scris. De exemplu, poate că este ușor să găsești pe cineva care știe să scrie despre telefoane și laptop-uri, dar dacă vinzi coloranți pentru beton, nu va fi la fel de ușor să găsești pe cineva.

Poate că te gândești “Nimeni nu caută informații despre beton” dar te înșeli. Există întrebări specializate pe care poate numai tu le știi despre nișa ta. Dar, chiar și într-o nișă de acest tip, există întrebări la care oamenii au nevoie de răspunsuri.

Un colorant de proastă calitate poate afecta integritatea structurală a betonului. Desigur, sunt mulți alți factori care pot duce la crăparea betonului, iar tu îi vei acoperi pe toți în conținutul tău. Dar, poți menționa și despre colorant și cum colorantul tău este de calitate superioară și întărește betonul în loc să îl slăbească. Nu uita să specifici și de ce!

NU SCRIE DOAR DE DRAGUL DE A SCRIE: Nu te frustrează atunci când cauți ceva pe internet și nu găsești răspunsuri sau, mai grav, găsești numai răspunsuri tâmpite? Răspunsuri care sunt evident scrise de dragul de a scrie. Nu fi acea persoană. Pune puțin suflet. Este afacerea ta.

Pasul 5: Fă un plan editorial

E bine să știi ce și când publici. E bine să știi din timp, ca să nu ajungi în ziua în care publicai de obicei și să nu știi nici măcar ce ai de scris. Propune-ți pentru început să publici lunar sau săptămânal în funcție de disponibilitatea / resursele tale și fă un plan pentru următoarele 3-6 luni.

Gândește-te din timp la subiectele de care ar fi interesată audiența ta țintă, fă o analiză de cuvinte pentru acele subiecte, creează titlurile și fă o mică schiță a conținutului. De asemenea, dacă îți vine o idee de conținut când ești la cumpărături, nu uita să o notezi.

Sfaturi extra:

Nu prea mult, dar laudă-te: Promovează-ți produsul și brandul. Ești la tine acasă. Utilizatorilor le place să le fie spus ce au de făcut. Spune-le să cumpere. Spune-le că produsul tău e bun. Desigur, totul în limita bunului simț. Noi de exemplu, la finalul fiecărui articol le spunem utilizatorilor că îi putem ajuta și îi trimitem pe pagina noastră de contact.

Fă-i să vină înapoi: Încearcă pe tot posibilul să faci vizitatorul să revină la tine pe website. Oferă-i ceva gratuit (discount) în schimbul adresei de e-mail. Folosește un pixel pentru a îl retargeta. Dacă a intrat pe un articol despre “papuci roșii”, trimite-i reclame cu papuci roșii pe canalele de social media.

Concluzie

Cu un blog poți dezvolta ușor o strategie de content marketing pentru website-uri eCommerce, pe termen lung. Aceasta te va ajuta să aduci mai mult trafic și potențiali clienți pe website, să îți cunoști mai bine audiența și chiar să obții mai multe link-uri. Dacă ai nevoie de o echipă de profesioniști care să te ghideze în crearea strategiei tale de content marketing pentru magazinul tău online, nu ezita să ne contactezi.

Photo of author
Adrian Cojocariu
Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.
Cornelia Nastase
Cornelia Nastase
2024-04-23
Recomand cu incredere atat Agentia Target Web cat si cursurile sustinute de Iulian! Sunt foarte multumita de serviciile oferite. Iulian este un profesionist si un model demn de urmat! Multumesc!
Matei Fuioaga
Matei Fuioaga
2024-04-22
Felicitări pentru munca depusă 🙏
Olteanu Carmen
Olteanu Carmen
2024-03-14
A fost o onoare sa particip la cursul SEO Mastery, un program care promite initierea in SEO de la zero. Cursul este exceptional, bine structurat in module logice, procesul de invatare fluid si inteles chiar si pentru cineva fara experienta anterioara in SEO. Ce mi-a placut in mod special, este faptul ca orice intrebare si-a gasit răspunsul; Iulian este o veritabila enciclopedie de SEO, cu o mare disponibilitate de a clarifica orice nelamurire iar modulele sunt concepute intr-un stil dinamic, interactiv, astfel incat sa te tina angajat si interesat. In concluzie, daca esti in cautarea unui program care sa te ia de la zero la expert,cu un trainer care este cu adevarat pasionat de SEO si dedicat succesului tau, atunci “SEO Mastery” este pentru tine. Recomand cu caldura!
Igor Mocanu
Igor Mocanu
2024-03-13
Am parcurs și însușit cu o enormă placere cursul Nr. 1 În Google Maps și SEO Mastery prezentate de Iulian Ghisoiu, fondator Target Web. O mare de informații utile și bine structurate. Nici-o întrebare nu a rămas fără răspuns. Până la cursul SEO Mastery, practic nu-mi era cunoscută noțiunea de SEO si nu aveam idee ce este interiorul unui site. La finalul cursului SEO Mastery m-am ales cu strategii, tehnici bine fundamentate și testate. Am înțeles ca Optimizarea SEO al site-ului de fapt este dezvoltarea businessului prin prisma creării unui conținut valoros ce reflectă în mod natural produsul. Multumesc Target Web! Mulțumesc Iulian Ghisoiu!
Emanuel Modoran
Emanuel Modoran
2024-03-12
Recomand cu caldura SEO Mastery cu Iulian Ghisoiu. Am invatat SEO de la 0 in doar cateva luni de curs. SEO Mastery este un curs practic, nu doar teorie.
Laurentia Grigore
Laurentia Grigore
2024-01-30
Am inceput cursul Seo Mastery organizat de Target Web - Agentie SEO, este cel mai util curs la care am participat pana acum, structura cursului este extraordinara, am primit o multime de informatii valoroase si ajutor pentru a le pune in practica. La inceputul cursului site-ul meu era pe pozitia 74 in Google, acum la mijlocul cursului, desi nu am avut timp sa pun in practica toate informatiile primite, site-ul meu a ajuns pe pozitia 43. Recomand cu drag tuturor celor care doresc sa invete cum sa isi optimizeze singuri site-ul sau sa inceapa o cariera in SEO, cu siguranta aceste informatii le vor fi mai mult decat suficiente. Multumesc Target Web si Iulian Ghisoiu!
Victor Pandele
Victor Pandele
2023-12-31
Am invatat foarte multe despre SEO de la Iulian Ghisoiu fondatorul companiei Target Web. pentru mine a fost o experienta excelenta. Recomand!
Tasso 7
Tasso 7
2023-12-26
Among best of general merchandise shops.
Marius Filipescu
Marius Filipescu
2023-12-20
Experiență excelentă cu Target Web ! Colaborarea cu echipa lor a fost pur și simplu remarcabilă. Au reușit să îmbunătățească semnificativ vizibilitatea site-ului meu în motoarele de căutare și să aducă traficul la cote impresionante. Echipa lor de specialiști SEO demonstrează un nivel înalt de expertiză și dedicare. Comunicarea eficientă și rapoartele transparente m-au ținut mereu la curent cu progresul campaniei. Sunt recunoscător pentru rezultatele lor remarcabile și pentru profesionalismul de care au dat dovadă. Recomand cu încredere Target Web tuturor celor care caută o agenție SEO de încredere și performantă. Este cu adevărat o alegere inspirată!

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.