0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Importanta strategiei de continut in eCommerce

calendar2

Când vine vorba de optimizarea magazinelor online, conținutul este mereu printre cele mai importante subiecte de discuție. Dacă ai un magazin online, cu siguranță ai auzit de aceste subiecte: descrieri foarte similare între produse sau conținut duplicat, lipsa unui blog sau postări de blog fără impact și, în cel mai rău caz, poate chiar penalizări Google.

Cele mai multe website-uri se rezumă doar la descrierile de produse, iar administratorii nu știu cum să gestioneze situația, sub pretextul că este greu să scrii articole în acea nișă.

În acest articol vom clarifica niște confuzii și vom vorbi despre cum ar trebui să fie implementată o strategie de conținut la magazinele online, pentru impact SEO maxim.

strategie continut magazin online

Ce presupune o strategie de conținut ?

Atunci când dezvolți strategia de conținut trebuie să ai mai multe aspecte în vedere. Pentru a fi cât mai eficientă, această strategie ar trebui dezvoltată înainte de lansarea website-ului, deoarece implică și niște elemente tehnice.

Desigur, trebuie revizuită și actualizată periodic, pe măsură ce subiectele se vor epuiza. Nu există o regulă strictă. O strategie de conținut poate fi dezvoltată în multe modalități. Păstrați o atitudine open-mind asupra acesteia și cu siguranță veți veni cu idei foarte bune ce vor duce la creșterea traficului pe site.

Țineți minte că scopul strategiei de conținut nu este neapărat de a vinde. Tehnica se numește inbound marketing și are scopul de a atrage potențiali clienți, de a crește imaginea website-ului și de a crea o relație de încredere cu consumatorii.

1. Structura website-ului:

Acest lucru este extrem de important, deoarece implică URL-uri. Acestea trebuie stabilite bine de la început, deoarece modificarea lor poate duce la multe probleme.

Pentru un website eCommerce structura este mult mai complexă, deoarece conține categorii și subcategorii, produse, pagini și poate articole.

Pentru o rată de conversie cât mai bună, se recomandă păstrarea unui număr cât mai restrâns de click-uri de la pagina pe care utilizatorul aterizează (landing page) până la pagina de produs.

Dacă website-ul nu este nou, conținutul existent trebuie evaluat și îmbunătățit. Nu are sens să creezi mereu ceva nou, dacă ai deja o bază pe care te poți lucra.

2. Stabilirea audienței

Fără definirea audienței țintă, crearea de conținut își pierde din eficiență. Multe echipe sar peste acest pas, având de multe ori de pierdut.

Pentru a putea scrie conținut cât mai eficient, set pot utiliza profilele de tip ‘buyer personas’. Un astfel de profil este o reprezentare imaginară a clientului ideal. Putem adăuga tot felul de detalii despre client, de la vârstă și locație până la hobby-uri și filme preferate. Conținutul trebuie apoi creat ca pentru acel client.

De exemplu, dacă am avea un website în care audiența are vârste cuprinse între 13 și 25 de ani, dacă ne vom adresa în articole cu ‘dumnevoastră’, s-ar putea să nu fim foarte eficienți.

3. Alegerea și planificarea subiectelor

Subiectele trebuie alese și din timp și planificate pentru a avea o idee cum va decurge strategia atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Printre cele mai populare tipuri de conținut din zona eCommerce se numără listele, ghidurile și recenziile. Aceste tipuri de articole sunt mult mai ușor de distribuit decât simplele produse. Poți obține mai multe backlink-uri creând conținut interesant. Dacă te rezumi la directoare și alte tehnici SEO vechi, impactul tău va fi unul mult mai mic și riști de asemenea să fii penalizat.

Pentru ca gestionarea acestora să fie mai ușoară, creează un calendar editorial. E bine ca întreaga echipă de creatori de conținut să aibă acces la calendar, pentru a putea ști exact ce se va publica și când.

calendar-editorial-strategie-continut

Am folosit termenul de creatori de conținut în loc de scriitori deoarece conținutul nu se rezumă doar la text. Poate fi și sub formă video, audio sau grafică.

Nu uita să faci o analiză a cuvintelor cheie atunci când îți alegi subiectele. Nu te rezuma doar la cuvintele cheie principale. Încearcă să îți lărgești orizonturile și să acoperi cât mai multe subiecte relevante. De exemplu, dacă ai un website despre grădinărit, ai putea scrie despre cum să îți îngrijești uneltele, sau chiar și despre cum să scapi de afidele de pe trandafiri fără pesticide.

4. Platforma de distribuție

Având în vedere că cei mai mulți administratori de site-uri folosesc un CMS precum WordPress, PrestaShop sau Magento, distribuirea conținutului pe website nu ar trebui să fie o problemă.

Totuți, să nu crezi că strategia de conținut se limitează doar la website-ul tău. Poți crea conținut pentru Youtube, Facebook, Instagram și oricare altă rețea de social media. E chiar indicat să faci acest lucru. Dacă vrei să creezi conținut video, nu are sens să îți încarci inutil serverul, când poți utiliza YouTube.

Conținutul poate fi reutilizat și transformat din video în articol, sau invers. Poți astfel acoperi mai multe canale folosind același articol.

5. Design-ul

În ziua de astăzi, pentru a scoate conținutul tău în evidență vă trebui să depui mai mult efort. De multe ori, design-ul cu care este prezentat conținutul poate să câștige mult teren.

Chiar de curând m-a impresionat un articol din industria SEO. S-au mai scris multe articole despre istoria/evoluția SEO, dar niciunul nu a fost prezentat ca acesta. Atunci cand design-ul are un impact mare, conținutul e mult mai predispus la viralitate.

6. Promovarea

Multe persoane se opresc la creearea conținutului și uită complet de promovare. Dacă ai un blog și postezi articole pe el, nu înseamnă neapărat că cineva le va citi.

Distribuie conținutul pe rețelele de socializare și contactează alte website-uri care ar putea fi interesate de conținutul tău.

Promovarea poate fi făcută și înainte ca materialele să fie finalizate. De exemplu, ai putea contacta 5-10 personalități din domeniu pentru a le cere părerea. Poți folosi sfaturile pentru a îți îmbunătăți conținutul. Dacă iese bine, aceștia vor distribui cu siguranță materialul final audienței lor.

Poți chiar să îi lași pe alții să creeze conținut pentru tine. Ai putea trimite produsul tău la câteva personalități YouTube, pentru a fi testat. Mulți vor fi destul de bucuroși să testeze produsul dacă îl pot apoi păstra. Le poți de asemenea oferi link-uri afiliate. Vor fi astfel mai motivați să creeze conținut bun, ca să facă mai multe vânzări.

Ține minte că ar fi o idee bună ca audiența să fie conștientă de faptul că recenziile personalitățlor au fost sponsorizate. Așa e și legal. De asemenea, cel mai corect ar fi ca cel care analizează produsul să lase o opinie onestă despre produsul tău. Dacă îl ridică în slăvi iar acesta nu este de fapt bun, imaginea ta va avea de suferit pe termen lung, iar utilizatorii își vor pierde încrederea. Cu toții știm că o experiență proastă e mult mai ușor de împărtășit decât una bună.

În funcție de nișa în care acționezi, alege diferite platforme. Pentru haine și lenjerie sunt bune Pinterest și Instagram. Pentru gaming și electronice, Youtube. În zona de afaceri și digital, merg bine Facebook, Twitter și LinkedIn. Nu uita să profiți de evenimente precum Black Friday, Halloween, Crăciun, etc. deoarece acestea prind foarte bine pe social media.

7. Măsurarea rezultatelor

Fără a măsura rezultatele… nu putem ști ce funcționează și ce nu. Dacă unele tipuri de conținut funcționează mai bine deccât altele, este vital să știm acest lucru pentru a fi cât mai eficienți. Dacă un tip anume de conținut nu are deloc impact, e bine să știm cât se poate de repede, pentru a nu ne mai pierde timpul cu acesta.

Conținutul în eCommerce: Detalii tehnice

Conținutul de calitate ajută atât din punct de vedere on-page cât și la obținerea de backlink-uri. Pe deasupra, poți dezvolta și o relație bună cu clienții.

Deși multă lume crede acest lucru, adevărul este că nu există o penalizare Google pentru conținut duplicat. Google pur și simplu favorizează conținutul original.

Motoarele de căutare aplică penalizări doar atunci când un website abuzează de anumite aspecte, prin copiere abuzivă sau crearea așa-numitelor doorway pages ( /papuci-iasi, /papuci-brasov, /papuci-bucurești, etc.). Aceste pagini nu aduc valoare unui website, ci doar încearcă să obțină forțat poziții pe cât mai multe cuvinte cheie.

Problema conținutului duplicat la website-urile eCommerce apare cel mai des atunci când este vorba despre variațiile produselor. Cei mai mulți administratori creează produse diferite pentru fiecare culoare a acestuia de exemplu. Acesta este conținut duplicat: e foarte similar, cel probabil diferența fiind un singur cuvânt de pe pagină (roșu/albastru).

Problema cu conținutul duplicat este că vei avea mai multe pagini care concurează pentru aceleași cuvinte cheie, iar lui Google nu prea îi convine acest lucru.

Pentru a rezolva problema, cel mai bine ar fi să folosești o singură pagină dinamică și tagul rel=”canonical”. Multe persoane susțin că website-urile mari precum eMag sau Amazon nu fac așa. Aceste persoane uită în schimb că aceste site-uri au sute de milioane de pagini, iar astfel de mișcări pot fi periculoase.

Iată totuși și o firmă mare care procedeaza așa. Converse. Deschide orice produs disponibil în mai multe culori și vei observa că deși imaginile au un link dinamic, URL-ul rămâne neschimbat. Dacă vei deschide unul din link-urile dinamice pentru culori, poți observa în codul sursă ca tagul rel=”canonical” duce spre URL-ul principal.

Strategia ta de marketing ar trebui să aibă ca scop nu doar atragerea de link-uri, ci și atragerea de recenzii din partea clienților. Utilizarea datelor structurate poate avea un impact pozitiv în motoarele de căutare asupra paginilor de produs.

Exemple bune de conținut pentru eCommerce

Cel mai bun exemplu care îmi vine în minte este Gary Vaynerchuk, cu WineLibrary. În anul 2006, toată lumea râdea de el când acesta a lansat WineLibraryTV pe YouTube, pentru a promova afacerea cu vinuri a tatălui său.

Râsetele lui Gary au fost mai mari totuși, deoarece după doar 3 ani, acesta a crescut firma tatălui său de la 4 milioane de dolari la peste 50.

Gary a intuit puterea internetului și a mizat pe aceasta. Canalul constă în informații utile despre vinuri, degustări, ghiduri de cumpărare, comparații și multe altele. Asta ne demonstrează că se poate crea conținut în aproape orice nișă.

De fapt, întreaga strategie de marketing a lui Vaynerchuk este complet bazată pe conținut. Acesta pur și simplu toarnă conținut cu găleata.

Pe piața din România, un campion la capitolul strategie de conținut este PC Garage.

Pe canalul lor de YouTube aceștia oferă informații foarte utile pentru publicul țintă. Iată un exemplu care nu prezintă niciun produs, dar are un impact foarte puternic.

Echipa PC Garage nu se oprește aici. Aceasta gestionează pe lângă canalul de YouTube un blog și un forum. Forumul este extrem de util, deoarece se pot identifica teme de discuţii noi pentru articolele / videourile viitoare. De asemenea, profită în mod constant de evenimentele de sezon, precum Halloween-ul de exemplu. Nu degeaba sunt lideri de piață!

strategie de continut pe termen scurt

Prin campania de e-mail marketing PC Garage se asigură că după fiecare comandă, clienții vor lăsa o recenzie produselor achiziționate.

Concluzie

Pentru a te diferenția de competitori trebuie să fii mereu cu un pas înainte. Asta înseamnă de fapt să faci smart marketing. Ar fi bine să dezvolți de pe acum o strategie de conținut. Având în vedere că atât de puțini o fac, dacă vei fi printre primii, vei avea un mare avantaj în viitor.

Stabilește și execută planul cu încredere. Strategia nu trebuie să implice neapărat o investiție majoră. Poți începe treptat, după care să te extinzi. Scrisul articolelor nu e chiar atât de dificil, iar în ziua de azi orice smartphone poate filma la o calitate destul de bună.

Totuși, în cele din urmă, vei avea nevoie de o echipă proprie. Cineva din echipa ta va trebui să scrie articolele și să filmeze video-urile. Poti desigur delega munca, dar dacă lucrezi în industria geamurilor termopane, echipa angajată cel mai probabil nu va ști nimic despre detaliile tehnice, iar procesul de comunicare și creare de conținut va fi încetinit.

 

Photo of author
Adrian Cojocariu
Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.
Cornelia Nastase
Cornelia Nastase
2024-04-23
Recomand cu incredere atat Agentia Target Web cat si cursurile sustinute de Iulian! Sunt foarte multumita de serviciile oferite. Iulian este un profesionist si un model demn de urmat! Multumesc!
Matei Fuioaga
Matei Fuioaga
2024-04-22
Felicitări pentru munca depusă 🙏
Olteanu Carmen
Olteanu Carmen
2024-03-14
A fost o onoare sa particip la cursul SEO Mastery, un program care promite initierea in SEO de la zero. Cursul este exceptional, bine structurat in module logice, procesul de invatare fluid si inteles chiar si pentru cineva fara experienta anterioara in SEO. Ce mi-a placut in mod special, este faptul ca orice intrebare si-a gasit răspunsul; Iulian este o veritabila enciclopedie de SEO, cu o mare disponibilitate de a clarifica orice nelamurire iar modulele sunt concepute intr-un stil dinamic, interactiv, astfel incat sa te tina angajat si interesat. In concluzie, daca esti in cautarea unui program care sa te ia de la zero la expert,cu un trainer care este cu adevarat pasionat de SEO si dedicat succesului tau, atunci “SEO Mastery” este pentru tine. Recomand cu caldura!
Igor Mocanu
Igor Mocanu
2024-03-13
Am parcurs și însușit cu o enormă placere cursul Nr. 1 În Google Maps și SEO Mastery prezentate de Iulian Ghisoiu, fondator Target Web. O mare de informații utile și bine structurate. Nici-o întrebare nu a rămas fără răspuns. Până la cursul SEO Mastery, practic nu-mi era cunoscută noțiunea de SEO si nu aveam idee ce este interiorul unui site. La finalul cursului SEO Mastery m-am ales cu strategii, tehnici bine fundamentate și testate. Am înțeles ca Optimizarea SEO al site-ului de fapt este dezvoltarea businessului prin prisma creării unui conținut valoros ce reflectă în mod natural produsul. Multumesc Target Web! Mulțumesc Iulian Ghisoiu!
Emanuel Modoran
Emanuel Modoran
2024-03-12
Recomand cu caldura SEO Mastery cu Iulian Ghisoiu. Am invatat SEO de la 0 in doar cateva luni de curs. SEO Mastery este un curs practic, nu doar teorie.
Laurentia Grigore
Laurentia Grigore
2024-01-30
Am inceput cursul Seo Mastery organizat de Target Web - Agentie SEO, este cel mai util curs la care am participat pana acum, structura cursului este extraordinara, am primit o multime de informatii valoroase si ajutor pentru a le pune in practica. La inceputul cursului site-ul meu era pe pozitia 74 in Google, acum la mijlocul cursului, desi nu am avut timp sa pun in practica toate informatiile primite, site-ul meu a ajuns pe pozitia 43. Recomand cu drag tuturor celor care doresc sa invete cum sa isi optimizeze singuri site-ul sau sa inceapa o cariera in SEO, cu siguranta aceste informatii le vor fi mai mult decat suficiente. Multumesc Target Web si Iulian Ghisoiu!
Victor Pandele
Victor Pandele
2023-12-31
Am invatat foarte multe despre SEO de la Iulian Ghisoiu fondatorul companiei Target Web. pentru mine a fost o experienta excelenta. Recomand!
Tasso 7
Tasso 7
2023-12-26
Among best of general merchandise shops.
Marius Filipescu
Marius Filipescu
2023-12-20
Experiență excelentă cu Target Web ! Colaborarea cu echipa lor a fost pur și simplu remarcabilă. Au reușit să îmbunătățească semnificativ vizibilitatea site-ului meu în motoarele de căutare și să aducă traficul la cote impresionante. Echipa lor de specialiști SEO demonstrează un nivel înalt de expertiză și dedicare. Comunicarea eficientă și rapoartele transparente m-au ținut mereu la curent cu progresul campaniei. Sunt recunoscător pentru rezultatele lor remarcabile și pentru profesionalismul de care au dat dovadă. Recomand cu încredere Target Web tuturor celor care caută o agenție SEO de încredere și performantă. Este cu adevărat o alegere inspirată!

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.