De ce este important sa faci SEO pentru cautari vocale ?

Daca vrei sa stii cum sa faci SEO pentru cautari vocale, afla care sunt cele mai bune tactici, secrete si sfaturi astfel incat sa urci mai sus in Google in cautarile realizate prin cautare vocala.

Salut, sunt Iulian Ghisoiu de la TargetWeb, si esti la o noua editie Atelierul de SEO by Target Web.

Intrebarea despre voice search a venit de la Cristina de la Iya.ro

Hai sa vedem, de ce este important sa faci SEO pentru cautari vocale ?

Pai principalul motiv este ca in perioada urmatoare numarul de cautari vocale pe mobile il va depasi pe cel realizat prin tastare, si dupa cum stii cei mai multi utilizatori care ajung pe site-urile noastre sunt utilizatori de mobile.

In plus, sunt din ce in ce mai multi oameni care fac o cautare vocala direct din masina sau de acasa de pe boxe inteligente. Imi aduc aminte ca in urma cu multi ani le spuneam oamenilor ca traficul de pe mobile va fi cel mai important in viitor, si am avut dreptate. Acum a venit vremea sa va spun ca daca veti pierde acest trend, veti pierde trafic valoros si implicit conversii.

Optimizarea pentru cautari vocale functioneaza foarte bine pentru afaceri locale, cum ar fi spre exemplu hoteluri, restaurante, cafenele, agentii imobiliare locale, agentii de turism locale, site-uri de anunturi, etc , dar este utila si pentru site-uri care ofera servicii, pentru bloguri, site-uri de stiri sau magazine online.

Pozitia in Google pentru cautarile vocale depinde foarte mult de felul in care cauta oamenii, iar la nivel mondial cele mai multe astfel de cautari contin termeni cum ar fi: cel mai bun.., cum sa, ce, unde, cand.. si lista poate continua. Astfel, trebuie sa ne asiguram ca raspundem la intrebarile posibile pe care le-ar realiza utilizatorii site-urilor noastre.

In primul rand, atunci cand discutam de afaceri locale, primul pas este de a-ti optimiza pagina de Google My Business. Trebuie sa te asiguri ca ai ales corect categoria din care face parte afacerea ta. Apoi, trebuie sa te asiguri ca pe toate paginile site-ului, nu doar la pagina de contact ai publicat adresa completa a locatiei, asa cum apare si in pagina Google My Business. Descrierea companiei din Google my Business trebuie sa contina cat mai multe cuvinte specifice activitatii tale. Un sfat foarte important este acela de a specifica programul de lucru complet.

In al doilea rand, cand discutam de cautari vocale, un factor foarte important de clasificare este reprezentat de viteza de incarcare a site-urlui. Multi se feresc de site-urile care se incarca incet, chiar si Google a dat publicitatii un studiu din care a reiesit ca 53% dintre utilizatori abandoneaza un site care se incarca in mai mult de 3 secunde. Interesant, nu-i asa?

Cand discutam despre cautari vocale, trebuie sa ghicim intrebarile posibile pe care oamenii le-ar cauta astfel incat sa gaseasca raspunsurile in site-urile noastre. Pentru a afla care sunt aceste intrebari, poti folosi tool-uri precum Google Keywords Planner, Ubersuggest, sau poti sa vezi sugestiile din campul de cautare Google. In functie de aceste intrebari, adaptezi site-ul astfel incat acesta sa raspunda la intrebarile respective.

Spre exemplu la un magazin online care comercializeaza pantofi de dama, posibile intrebari pot fi:

  • Cu ce asortez pantofii animal print, maro, rosii, whatever ?
  • Unde gasesc pantofi de mireasa in Bucuresti ?
  • De unde cumpar pantofi online ?

Iei aceste intrebari, le introduci in pagina ta si raspunzi la ele, totul intr-un ton conversational.

Daca site-ul tau nu este un magazin online, tehnica este similara. Notezi intrebarile importante legate de subiectul tau, le introduci in pagina si raspunzi ct mai detaliat la acele intrebari.

Nu uita de snippetul imbunatatit, Google prefera sa afiseze in primele rezultate site-urile care tin cont si de acest aspect.

Un alt factor foarte important este legat de backlink-uri. Un site cu autoritate de cele mai multe ori este un site care are backlink-uri relevante asa ca nu uita sa obtii link-uri catre site sau sa apelezi la o agentie SEO profesionala care sa faca asta pentru tine.

Multumesc ca m-ai urmarit. Daca vrei sa fii primul care afla noi tehnici, sfaturi si secrete SEO, aboneaza-te la newsletter-ul de pe TargetWeb.ro, la pagina noastra de Facebook dar si la canalul nostru de Youtube.

Ne vedem in top !

Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 13 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online. Este un expert SEO care cu pasiune și responsabilitate se focusează pe creșterea gradului de satisfacție al utilizatorilor, optimizarea conținutului, implementarea din punct de vedere tehnic a celor mai noi trenduri în SEO dar și câștigarea de link-uri naturale spre site-urile clienților pentru a-i ajuta să obțină cele mai bune poziții în motoarele de căutare. Este managerul agenției SEO Target Web, o agenție SEO care și-a consolidat poziția în piată datorită inovării, a respectării standardelor SEO dar și a angajamentelor fată de clienți. Iulian este speaker la evenimente premium precum Business Days sau Meet Magento

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.