Multa lume din industrie vorbeste despre GDPR in aceste zile, este o intreaga nebunie. Voi v-ati pregatit ?
GDPR, sau General Data Protection Regulation este un set de reguli legate de protectia datelor cu caracter personal valabile la nivel european. Daca ai un magazin online, sau in general procesezi date cu caracter personal, s-ar putea ca acest video sa fie pentru tine si te sfatuiesc sa iei in calcul informatiile urmatoare pentru ca te pot ajuta.
Am observat pe un forum SEO o discutie cu privire la faptul ca GDPR, acest monstru care vine peste noi va afecta pozitiile in Google, ca va fi un dezastru din multe puncte de vedere, si m-am gandit sa fac acest video pentru a aduce putina lumina in aceasta privinta.
Este inevitabil ca GDPR va avea impact asupra unui numar mare de lucruri legate de SEO. Hai sa vedem impreuna cum stau lucrurile din punct de vedere al factorilor de pozitionare si de ce ar trebui sa tinem cont.
1. Legat de rata de conversie.
Un aspect important din punct de vedere SEO si pe care multi dintre noi il monitorizeaza este numarul de conversii. Dupa cum stii, conform regulamentului GDPR este nevoie ca in checkout utilizatorii sa fie constienti despre scopul clar pentru care le solicitam date cu caracter personal. Foarte mare atentie aici, pentru ca optiunile privind acceptarea termenilor si conditiilor, a protectiei datelor cu caracter personal sau a inscrierii la newsletter nu trebuie sa fie prebifate.
2. Legat de consimtamant
Pana acum, multe site-uri afisau un fel de mesaj de genul: Prin accesarea site-ului nostru esti de acord cu politica cookie. Sunteti familiari cu asta ? Ei bine, pentru GDPR acest tip de mesaj nu mai este valabil. Va fi nevoie de o acceptare clara din partea utilizatorilor in acest sens. Pentru SEO, aceasta schimbare poate insemna o crestere a vitezei de incarcare a site-ului, deci implicit o influentare a pozitiilor in Google. Nu stiu de ce dar sunt aproape ferm convins ca in unele cazuri acel mesaj nu va fi configurat corect si multi vizitatori se vor intoarce in Google. Deci mare atentie si aici.
3. Uzabilitate
Dupa cum stii probabil, pentru Google sau alte motoare de cautare este din ce in ce mai important in calculul pozitionarii ceea ce numim noi user experience. Si daca ne gandim ca va fi nevoie de un pop-up prin care utilizatorul sa isi dea consimtamantul privind politica cookie, atunci experienta utilizatorilor s-ar putea sa fie afectata. Este deci nevoie ca si in acest caz, web designerii sa lucreze cot la cot cu expertii SEO pentru a gasi cea mai buna solutie pentru ca designul sa contina elementele necesare pentur GDPR dar si ca site-ul sa ramana cat mai SEO-friendly
4. GDPR Compliance ca si factor de pozitionare
Google inca nu a facut nici un anunt in aceasta privinta, de altfel nici un alt motor de cautare, dar asta nu inseamna ca nu se poate intampla. Pentru ca Google este foarte atent la experienta utilizatorilor pe site-uri, s-ar putea ca GDPR sa fie un motiv pentru care sa introduca un nou factor de pozitionare alaturi de cei peste 200 de factori pe care ii foloseste deja. Noi ne-am obisnuit ca unele concepte, care initial pareau optionale au devenit pana la urma factori importanti de pozitionare, cum ar fi spre exemplu certificatul SSL. La inceput cei de la Google au anuntat ca verifica doar daca exista https, iar acum dupa cum stiti au anuntat ca site-urile fara versiune https vor fi marcate ca si nesigure incepand cu luna Iulie 2018 ( update – intre timp Google a anuntat ca in septembrie va fi lansat browserul Crome 69 ) .
Noi la TargetWeb ne-am sfatuit clientii detaliat despre toate aceste aspecte.
Acum ca ai toate aceste informatii, depinde doar de tine cum le vei folosi.
Succes !