0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Ce este SEO si ce trebuie sa faci pentru a fi primul in Google?

calendar2

Sa va spun ce chestie funny s-a intamplat. Guys, luni de zile am tot primit intrebari legate de SEO si am raspuns la ele, am vorbit despre link building, duplicate content, canonical tag, greseli SEO, mituri SEO, trenduri SEO, am vorbit chiar si despre rich snippets, review-uri, platforme ecommerce, etc etc. Pentru ca in momentul publicarii m-am obisnuit sa public si pe Facebook un mic teaser, luni de zile cineva a tot dat like-uri la aceste teasere pe pagina noastra de Facebook. Si ce credeti, la una din ultimele teasere, persoana respectiva a prins curaj si a intrebat: Ce este SEO ? Am nevoie de traducere 🙂 Ce este SEO ?

Si am zis f*ck,  ce situatie penibila. Intrand in detalii cu persoana respectiva, am zis ca poate am targetat gresit, dar surpriza. Era o antreprenoare care detinea un website si care nu auzise in viata ei de SEO . WOW

Si acest video de pe Atelierul de SEO este fix pentru cei care au un site dar habar nu au ce inseamna SEO si cum ii poate ajuta, dar si pentru cei care stiu ce inseamna SEO dar nu cred in putearea acestui serviciu. In orice caz, te felicit pentru faptul ca urmaresti acest video, asta arata ca iti pasa si ca incepi sa constientizezi importanta acestui serviciu atat de important de marketing online.

SEO este acronimul de la search engine optimization, care inseamna in traducere optimizare pentru motoarele de cautare. Obiectivul unui serviciu de optimizare este sa aduca o crestere a traficului provenit din motoarele de cautare precum Google, Bing, etc pe site-ul tau, pentru a obtine mai multi clienti targetati. Este ca si cand ai merge la pescuit la o balta plina de pesti. Secretul ca sa prinzi mai multi pesti este sa gasesti locul potrivit, sa ai undita potrivita, momelile potrivite, etc etc. Cam asa e si in online, daca ti-ai ales bine nisa, daca vei crea un site foarte bun de care utilizatorii se vor indragosti, si daca vei reusi sa obtii semnalele de branding potrivite, atunci sunt toate sansele ca site-ul tau sa urce mai sus in Google si sa primeasca astfel mai multi vizitatori si bineinteles mai multi clienti.

Ai toate motivele din lume sa faci asta, pentru ca  oamenii au inceput sa cumpere de pe Internet din ce in ce mai mult si iti ofer cateva cifre pe care le poti lua in considerare.

  1. Google este cea mai valida sursa de clienti targetati. Oamenii cauta pe Google serviciile sau produsele de care sunt interesati.
  2. Google este un motor de cautare din ce in ce mai folosit. Ca si informatie, numarul de cautari in Google de dubleaza la fiecare 3 ani.
  3. La nivel mondial, peste 66 % din traficul pe care il primesc magazinele online este trafic provenit din Google
  4. Google Search, este a 3-a cea mai folosita aplicatie pe telefoanele mobile dupa Facebook si Youtube
  5. Oamenii au incredere in rezultatele oferite de Google pentru ca ei cred ca primele rezultate sunt ale brand-urilor populare si relevante pentru ei.
  6. 28% dintre cei care realizeaza o cautare dau click pe primul rezultat , deci vezi cat de crucial este sa fii acolo sus intre primii.
  7. Odata cu pozitionarea in primele rezultate, asta va oferi si o incredere suplimentara pentru utilizatori, deci sanse mai mari de cumparare.

Daca nu reusesti sa ajungi cu site-ul tau intre primii pe Google, o va face concurentii tai care intr-un viitor nu prea indepartat vor domina piata. Cam acesta este adevarul.

Daca site-ul tau este pe pagina 2, e cam degeaba, pentru ca aproape nimeni nu da click pe pagina 2. O gluma de pe Internet zice ca cel mai bun loc in care sa ascunzi un cadavru este pagina 2 din Google. Pentru ca acolo nu cauta nimeni.

Ce e de facut ?

Pai in primul rand trebuie sa te asiguri ca site-ul tau va fi cel mai bun din industrie. Si aici trebuie sa te gandesti la un design modern, adaptat la toate dispozitivele, optimizat pentru utilizatori dar si pentru Google. Apoi ai nevoie ca acest site sa se incarce rapid, sa ai un certificat SSL instalat, si sa ai un proces de checkout intuitiv si simplu in acelasi timp.

Iti mai trebuie un site cu mult continut, pentru ca paginile goale nu vor performa in Google suficient de bine.

Dar asta nu este suficient, este nevoie sa te diferentiezi de concurentii tai, pentru ca daca nu o vei face, vei fi “doar un alt site care vinde ceva”. Ia gandeste-te cum poti sa faci aceasta diferentiere. Faptul ca tu ai cele mai bune produse si ca le vorbesti frumos clientilor in telefon asta este fix bull-shit. Toata lumea face asta. E vorba despre altceva.

Bun, si acum ca ai un site performant si care are ceva in plus fata de site-urile concurente, ce faci in continuare? E ca si cand ti-ai cumpara o masina nou-nouta si o tii in garaj sa nu o vada nimeni, asa e?

Pai ai nevoie de mentiuni pe alte site-uri, ca oamenii sa te cunoasca. Si este important sa obtii aceste link-uri intr-un mod corect, altfel Google te va penaliza daca o sa abuzezi. Daca nu te pricepi, lasa specialistii sa te ajute.

Dar toate cele enumerate mai sus nu ar avea nici o valoare daca oamenii nu ar aprecia brand-ul, produsele sau serviciile pe care le oferiti. Toate acestea influenteaza pozitiile in Google, si ma refer la review-uri, voturi sociale, rata de click, bounce rate, trafic direct, plus multe alte lucruri care tin de factorul uman.

Sper ca ti-ai facut o idee mult mai buna despre ce este SEO si despre cum te poate ajuta.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.