Salut,
Azi am primit o intrebare foarte buna de la Anca, intrebare care suna asa: Care sunt cele mai grave greseli SEO la un magazin online? Ce ar trebui sa evit pentru ca site-ul meu sa performeze mai bine si totodata sa nu fie penalizat ?
Ei bine, m-am gandit sa fac un top 5 al acestor greseli si sa ti le prezint. Iti vorbesc din experienta de peste 12 ani in SEO si de peste 3 ani ca si proprietar al unui business in ecommerce. Am creat un business in ecommerce doar din dorinta de a intelege mai bine cum functioneaza comertul electronic, si crede-ma ca stiu cu ce probleme te confrunti. Sunt o persoana care iti vorbeste din practica, este practica pe care am intalnit-o la peste 150 de magazine online pe care le-am optimizat pana in prezent, dar si la magazinul online al carui co-fondator sunt.
Haide sa incepem cu top 5 greseli SEO in comertul electronic pe care eu le consider cele mai grave:
1. Lipsa unui design modern.
Majoritatea dintre noi vizitam multe site-uri zilnic, si sunt uneori cazuri in care accesam site-uri invechite, fara un design modern, site-uri care nu sunt in ton cu cerintele actuale ale utilizatorilor. Unele site-uri au template de acum 10 ani si inca intalnim site-uri neoptimizate pentru mobile. Suntem in 2018 iar perceptia utilizatorilor s-a schimbat in ultima perioada, deoarece sunt tot mai multi utilizatori de internet. Asa cum vizitatorii vor renunta sa viziteze un site invechit, tot asa si Google va renunta sa pozitioneze acel site in primele rezultate. Ce trebuie facut este sa oferi utilizatorilor o experienta foarte buna, pentru ca daca utilizatorii se vor indragosti de brand-ul tau, si Google o va face.
Trenduri pe care noi le observam din ce in ce mai proeminente in 2018 si pe care merita sa le iei in calcul sunt folosirea butoanelor mai mari, folosirea de imagini sau slidere hero, folosirea unor cuvinte mari si ingrosate.
2. Viteza de incarcare:
Sunt atat de multe date care ne arata ca viteza de incarcare are un impact foarte mare in bounce rate, rata de conversie, etc. Spre exemplu, Google a dat publicitatii un studiu din care reiese faptul ca 53 % dintre utilizatori abandoneaza un site care se incarca in mai mult de 3 secunde.
Pentru a-ti creste viteza de incarcare pe mobile, pagina ta ar trebui sa aiba o marime de maxim 500 de kb, timpul de incarcare pana la primul byte sa fie de pana la 1,3 secunde, iar numarul de elemente care se incarca in site sa nu fie mai mare de 50.
3. Lipsa unui certificat SSL
In acest moment, aproximativ 70 % din site-urile prezente pe prima pagina din Google au instalat un certificat SSL activ. Merita sa iei in calcul instalarea unui certificat de securitate si in site-ul tau, deoarece utilizatorii vor avea mai multa incredere sa navigheze prin site-ul tau pentru ca le oferi mai multa securitate si confidentialitate, iar in plus s-a demonstrat ca datele din Google Analytics sunt mult mai corecte in prezenta unui certificat SSL.
Un al motiv pentru care merita sa o faci, este pentru ca Crome, browser detinut de catre Google, a dat un ultimatim site-urilor care nu detin un certificat SSL. Ultimatumul consta in faptul ca site-urile fara https vor fi marcate cu “Not secure” de catre Crome, incapand din luna iulie a acestui an.
4. Cumpararea de link-uri.
Eu fac SEO de vreo 13-14 ani, si crede-ma ca le-am vazut pe toate in acesti ani. Am inteles dupa atatia ani, ca daca nu joci corect, atunci Google te va penaliza. Exista in Ghidul pentru Webmasteri al Google o prevedere care interzice webmasterilor sa cumpere link-uri, si te invit sa tii cont de aceasta prevedere. Altfel, ar fi pacat sa fii penalizat, deoarece tot din experienta iti spun ca recuperarea va fi foarte costisitoare si de lunga durata. De aceea, fa SEO doar cu oamenii care stiu ce fac. Iar daca nu ai buget pentru aceasta, te sfatuiesc sa creezi un business atat de bun, incat sa scrie altii despre tine in mod natural.
5. Continut duplicat.
Daca ai produse, pe care si altii le au, contrar perceptiei populare, site-ul tau nu va fi penalizat. Exista insa o clasificare a site-urilor in functie de mai multe criterii cum ar fi de exemplu autoritatea domeniului si calitatea paginii.
Insa un alt aspect foarte important pe care multe magazine nu il respecta este faptul ca au in site-uri elemente care pot fi considerate continut duplicat. Cum ar fi de exemplu: descrieri identice ale mai multor pagini, categorii care au filtre si care nu au instalata o optiune de tip canonical, sau site-uri care au aceeasi versiune www versus non-www, sau http versus https, care creeaza premizele unui continut duplicat.
Iti recomand sa ai in vedere toate aceste aspecte pe care le-am enumerat, si sunt convins ca business-ul tau va prospera.