Transcript
Salut! Te-ai intrebat care este cea mai potrivita platforma de comert electronic din punct de vedere SEO?
Daca raspunsul este da, esti unde trebuie deoarece consider ca pot sa iti ofer informatii relevante in a-ti alege platforma potrivita pentru business-ul tau online.
O sa incep prin a-ti spune ca 45% dintre comenzi vin in urma unui search in motoarele de cautare. Acest procent insa poate sa fie mai mare, poate sa fie mai mic, in functie de gradul de optimizare al platformei pe care o vei folosi in business-ul tau. Am intalnit in ultimii 12 ani mai multe tipuri de platforme. Am intalnit platforme mai avansate sau mai putin avansate, insa cele mai folosite dintre toate sunt platformele de tip open source sau platformele de tip SaaS.
Platforme open source sunt cele precum: Magento, care este cea mai populara platforma de tip open source, Woocommerce, Opencart, PrestaShop, CS-Cart si asa mai departe. Mai sunt si alte platforme de tip SaaS, cum ar fi de exemplu: ShopMania, Blugento, care sunt populare in tara noastra, dar si Shopify sau Bigcommerce care sunt populare la nivel international.
Din punct de vedere SEO nu prea este important tipul de platforma de comert electronic, ceea ce conteaza cu adevarat este gradul de optimizare al platformei si am adunat 5 elemente importante de care trebuie sa tii cont.
1.Optimizarea metadatelor.
Practic, metadate sunt elemente precum metatitle, metadescription, metakeywords si asa mai departe. Metatitle este ceea ce vedem noi in browser in partea de sus si este ceea ce apare in Google ingrosat in dreptul adresei noastre. Un titlu pe care poti sa il editezi poate sa iti aduca mai multe sanse de a obtine pozitii in Google, mai ales daca acest titlu este optimizat in mod corect si contine mai multe cuvinte. De asemenea, o metadescriere poate sa te ajute sa primesti mai multi vizitatori atunci cand aceasta este una atractiva. Metakeywords, din punct de vedere SEO, nu mai prea conteaza de foarte multi ani, el are doar rol de a stabili topicul dintr-o pagina.
2. Posibilitatea de a efectua redirectionari.
Al doilea element de care trebuie sa tii cont este posibilitatea de a efectua unele redirectionari in platforma de ecommerce. Sunt multe cauze in care schimbam denumirea unor categorii sau a unor produse, iar atunci cand platforma nu face automat aceasta redirectionare, s-ar putea sa-ti creeze dificultati in pozitionarea in Google. Spre exemplu am intalnit platforme precum CS-Cart sau Magento, posibil sa mai fie si altele, care fac automat aceasta redirectionare.
3. Duplicate Content.
Un alt lucru de care trebui sa tii cont si o sa ii spunem numarul 3, este elementul care se leaga de duplicate content. Practic, este un plug-in care rezolva anumite probleme de duplicate content. In Magento si Shopify, de exemplu, aceasta optiune vine default, vine preinstalata, insa in platforme precum Open-Cart, este necesara achizitia unui plug-in care vine instalat in platforma si rezolva aceasta problema. Sunt pagini precum paginile de tip categorie, care au filtre, care au paginatii, care au ordonari sau sortari, in care s-ar putea sa fie elemente comune, pe care Google sa le vada ca si continut duplicat, iar existenta unui plug-in de tip canonical, poate sa va rezolve aceste probleme.
4. Viteza de incarcare.
Al 4 – lea cel mai important element de care trebuie sa tii cont este viteza de incarcare. Am intalnit platforme care necesita instalarea unor plug-inuri sau module suplimentare de cache boosting care sa ajute la cresterea vitezei de incarcare dar am intalnit si platforme care se incarca foarte rapid. Una dintre aceste platforme este Blugento, care datorita infrastructurii pe care sunt gazduite magazinele de pe aceasta platforma se incarca foarte rapid.
5. Arhitectura URL-urilor
Al 5-lea element de care trebui sa tii cont este arhitectura URL-urilor. Am intalnit platforme care permit optimizarea acestor adrese URL cat mai bine. Practic, prin inserarea numelor de categorii sau de produse in aceste adrese URL. Am intalnit insa platforme in care au fost necesare unele modificari precum scurtarea acestor adrese, tocmai pentru a evita anumite probleme de tip duplicate content sau, daca vrei, de canibalizare a cuvintelor dintr-o adresa URL. Rezvolvarea acestei probleme ne-a ajutat sa obtinem pozitii mai bune.
Te invit sa faci si tu acest lucru si inainte de a alege platforma, sa vezi clientii hostati pe aceste platforme, cum au adresele URL. Sa tii cont de aceste 5 aspecte importante in alegerea unei platforme de comert electronic, pentru ca acestea sunt cele care vor fi driver-ul business-ului tau online.
Daca ti-a placut acest episod, aboneaza-te la newsletter-ul nostru si la pagina noastra de Facebook. Daca ai o intrebare legata de SEO, transmite-mi un email la atelieruldeseo at targetweb.ro si o sa-ti raspund la una dintre urmatoarele emisiuni.
Sunt Iulian Ghisoiu si te salut!