Google Ads – Cum crești performanțele campaniilor

calendar2
image 1

Fie că ești un specialist de marketing sau un antreprenor care se ocupă singur de promovarea afacerii sale, știi bine că marketingul online este crucial pentru orice afacere care dorește să aibă succes. Unul dintre cele mai eficiente moduri de a-ți promova afacerea online este prin Google Ads, care îți permite să ajungi la un public larg și implicit la clienți potențiali care caută în mod activ produse sau servicii precum cele oferite de tine.

Climatul economic și mediul competitiv de astăzi ne împinge să acordăm o atenție sporită bugetului de marketing și dorim să facem fiecare bănuț să conteze. WordStream, o companie de marketing digital din SUA, susținea într-un studiu din 2021 că întreprinderile mici irosesc în medie 25% din cheltuielile totale pentru anunțuri plătite. De aceea un lucru esențial pe care trebuie să îl faci este optimizarea campaniilor de Google Ads. Este nevoie de timp și efort pentru a crea și a rafina campanii de succes, dar nu trebuie să fii un profesionist experimentat pentru a obține rezultate bune.

Probabil te-ai întrebat “dacă voi aloca un buget mai mare pentru campaniile mele de Google Ads, vor performa mai bine?”. Ei bine, înainte să îți atingi portofelul, află că răspunsul este NU NEAPĂRAT. Unele situații necesită bugete mai mari, dar eu îți voi prezenta în continuare 10 sfaturi esențiale pentru a îmbunătăți performanța campaniilor publicitare și pentru a-ți creste rentabilitatea investiției – fără să îți risipești sau maximizezi bugetul publicitar.

Începe prin a realiza o cercetare a cuvintelor cheie pentru a identifica expresiile pe care clienții potențiali le folosesc pentru a găsi produse sau servicii precum cele oferite de tine. Folosește aceste cuvinte cheie pentru a crea grupuri de anunțuri (ad groups). Este recomandată o strategie cât mai granulară, cu cât mai multe mai multe grupuri de anunțuri într-o campanie. Iar fiecare ad-group trebuie să conțină cuvintele cheie descoperite de tine cu intent-uri diferite.

Acest pas suplimentar te poate ajuta prin a direcționa către tine persoanele potrivite și interesate de ceea ce ai tu de oferit. Mai mult de atât, poți creste performanța publicitară și să reduci costul per click

2. Adaugă cuvinte cheie negative

Cuvintele pe care dorești să le excluzi din campania ta sunt esențiale pentru a ajusta performanța campaniilor. Excluderea termenilor de căutare irelevanți protejează brandul de căutări nepotrivite și previne irosirea cheltuielilor publicitare pentru afișarea anunțurilor pentru audiențe cu intenție scăzută.

Să luăm în considerare situația în care ai o afacere care vinde biciclete de drumeție. Ai selectat deja cuvântul-cheie principal “biciclete de vânzare”. Din lista de termeni de căutare asociați cu acest cuvânt cheie, este posibil să găsești și căutări care nu sunt relevante, precum “biciclete ieftine” sau “biciclete pentru copii”. Selectează toți acești termeni irelevanți și creează o listă de cuvinte cheie negative. 

image 3

Pași: TOOLS -> Shared Library -> Exclusion lists -> add negative keywords.

Creează o listă nouă de cuvinte cheie negative urmând pașii de mai sus, în care să adaugi termenii pe care îți dorești să îi excluzi, precum: “olx”, ”public24”, “ieftine”, “copii”, “vechi”, “colecție”. Această listă o poți aplica la toate campaniile din cont, nu doar la o campanie unică.

Mai poți adăuga negative keywords și la nivel de cont urmând pașii: ADMIN -> account settings -> negative keywords.

Prin asta te asiguri că anunțurile tale nu vor fi afișate pentru căutări care includ acești termeni, economisind bugetul pe căutări irelevante.

image

3. Concentrează-te pe long-tail keywords

Focusează-ți atenția și pe cuvinte cheie de tip long-tail (formate din 3-5 cuvinte). Acestea au semnificații mai specifice deoarece includ mai multe cuvinte cheie și pot atrage astfel un public mai bine definit cu o intenție mai specifică. Alegând cuvinte cheie long-tail, asiguri o concurență mai scăzută deoarece sunt termeni pe care mai puține persoane le caută, deci implicit mai puțini concurenți le vizează.

De exemplu, dacă vinzi biciclete, poți folosi termeni precum “biciclete de vânzare pentru drumeții” sau “biciclete de vânzare Cluj-Napoca”. Aceste cuvinte cheie sunt mai precise și te vor ajuta să te adresezi direct persoanelor cu o intenție clară de cumpărare, sporindu-ți șansele la o rată de conversie mai mare.

image 2

4. Dezactivează sugestiile aplicate automat

Google Ads a implementat în ultimii ani recomandările de optimizare automată a campaniilor. Deși sună convenabil ca inteligența artificială să lucreze în locul tău, trebuie să fii prudent. Aceste opțiuni folosesc „cele mai bune practici”, însă acestea nu pot fi mereu generalizate și potrivite nișei și particularităților afacerii tale. Unele ajustări nu se aliniază cu obiectivele și strategia preferată de tine, și din păcate prin această opțiune tu poți pierde controlul asupra detaliilor campaniilor tale. Mai mult de atât, aceste recomandări pot duce la cheltuieli suplimentare îndreptate spre obiective ineficiente.

5. Optimizează textul anunțurilor

Scrie un text publicitar cât mai clar, mai relevant și mai calitativ. Abordează o structură concisă care se adresează direct căutărilor potențialilor clienți. Folosește un call-to-action pentru a îndruma utilizatorii spre acțiunea dorită (exemplu: „Aflați mai multe!”) și un limbaj simplu și descriptiv prin care să îți evidențiezi punctele de vânzare unice (USPs). Încorporează cuvinte cheie în textul publicitar pentru a fi cât mai relevant pentru utilizatori și pentru Google. Testează diferite versiuni de ad copy și rafinează textele, facandu-le mai convingătoare și mai persuasive. Iată câteva sfaturi suplimentare pentru a îmbunătăți textul și a-l face mai relevant:

  • Adaugă oferte promoționale
  • Include beneficiile pe care le oferă afacerea ta
  • Menționează caracteristicile pe care le are produsul oferit de tine
  • Testează variantele titlurilor și compară performanța fiecăruia
  • Fii unic și creativ! Transmite un mesaj care să iasă în evidență

6. Utilizează extensii

Extensiile îți permit să adaugi informații suplimentare în anunțuri, precum numere de telefon, link-uri, adrese și altele. Ele pot îmbunătăți vizibilitatea anunțurilor, crescandu-le probabilitatea de a fi văzute de persoane interesate de ceea ce ai tu de oferit. De asemenea, pot contribui și la creșterea scorului de calitate al anunțului. Iată câteva extensii utile:

  • Extensii de apel – adaugă numărul de telefon la anunțuri și fă mai ușor pentru clienți să te apeleze direct din anunț.
  • Extensii de locație – adaugă informații despre locația fizică, facilitând clienților posibilitatea să te găsească mai ușor.
  • Extensii de link-uri – adaugă link-uri către pagini de produs pe care vrei să le promovezi sau spre pagini care oferă mai multe informații despre afacerea ta.
  • Extensii de recenzii – adaugă evaluările primite de la foști clienți pentru a-ți crește credibilitatea și pentru a încuraja potențialii clienți să te aleagă.
  • Extensii pentru înștiințări – adaugă un text suplimentar în care să evidențiezi caracteristici ale produsului sau beneficii ale serviciului pe care îl oferi.
image 4

7. Testează strategiile de licitare automată

Google te poate ajuta prin licitarea automată să obții cel mai bun profit prin stabilirea de sume licitate care sunt adaptate fiecărei licitații. Cele mai eficiente strategii sunt:

  • Maximizarea valoarii conversiei (Maximize conversion value) – te ajută să obții cel mai bun venit posibil în cadrul bugetului stabilit.
  • Rentabilitatea cheltuielilor publicitare (Target ROAS) – ajustează sumele licitate pentru a maximiza veniturile, asigurând cea mai bună rentabilitate a cheltuielilor publicitare.
  • Maximizarea conversiilor (Maximize conversions) – te ajută să obții cele mai multe conversii în limita bugetului.
  • Cost pe achiziție (Target CPA) – ajustează sumele licitate pentru a obține cât mai multe conversii posibile la un anumit cost pe achiziție stabilit.
image 1

8. Optimizează Click-Through-Rate

Adaugă extensii de sitelink prin care să evidențiezi oferte și reduceri pe care le oferi pe website-ul tău (produse populare, colecție nouă sau oferte speciale), stârnindu-le interesul potențialilor clienți și determinându-i să dea click pe anunț.

Adaugă extensii de call-out pentru a evidenția beneficiile suplimentare pe care le oferi (de exemplu: „retur gratuit” sau „asistență 24/7”).

Adaugă extensii de preț. Dacă vinzi produse sau servicii, afișează direct prețurile, permitandu-le utilizatorilor să observe rapid ofertele competitive.

Testează diferite combinații și optimizează-ți continuu strategia pentru a maximiza performanța anunțului și ajustează-l pentru a obține rezultatele dorite.

9.Utilizează locația și direcționarea către o audiență specifică

Afișează anunțurile către segmentele de public potrivite afacerii tale. Alege locația, datele demografice și interesele care consideri că îți vor aduce mulți potențiali clienți. Gândește-te la locațiile în care publicul tău este cel mai probabil prezent și analizează comportamentele consumatorilor de pe piață, ca să direcționezi anunțurile către grupuri de vârstă și gen cel mai probabil interesați de produsul/serviciul tău. Segmentează-ți audiența și în funcție de interese pentru a targeta persoane cu un interes activ pentru ceea ce vinzi tu. În final poți apela chiar la retargeting și la audiențe similare. Introdu o testare A/B pentru a compara diverse strategii și monitorizează-le continuu.

10.  Cerceatază strategiile concurenților

Când vine vorba de anunțuri plătite, este foarte greu să reinventam noi roata. Așa că atunci când ai nevoie de puțină inspirație sau câteva inițiative noi ca să îți îmbunătățești campaniile, poți încerca să cercetezi strategiile concurenților tăi. Google Ads Tranparency Center este o resursă valoroasă care te ajuta să vezi ce anunțuri targeteaza concurenții tăi, ce cuvinte cheie targeteaza și cum își structurează campaniile.

image 5

Reține că optimizarea campaniilor de Google Ads nu se face peste noapte, ci este un proces continuu care necesită o perfecționare constantă și o abordare metodică. Cercetarea cuvintelor cheie, optimizarea textului publicitar, utilizarea extensiilor, folosirea unei strategii eficiente de licitație și toate celelalte sfaturi de mai sus sunt toate aspectele importante ale creării de campanii Google Ads de succes. Nu uita să testezi aceste strategii în mod regulat, până găsești rețeta perfectă care dă rezultate. Mai mult de atât, pentru a-ți asigura succesul continuu, Google oferă oportunități de formare sau perfecționare, prin platforme precum Skillshop sau Google Career Certificates unde poți învăța mai multe despre Google Ads și orice alta formă de publicitate, pe care mai apoi să le aplici la jobul tău sau în eforturile de a-ți promova propria afacere.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.