Ghid SEO pentru un site Joomla

Daca ai ales sa folosesti Joomla pentru site-ul tau, ai facut o alegere desteapta. Joomla! este un CMS foarte bun, care prezinta destul de multe avantaje fata de WordPress sau Drupal. Fiecare dintre aceste platforme au diferite abordari atunci cand trebuiesc optimizate pentru motoarele de cautare, Joomla fiind diferit pentru ca nu intotdeauna necesita anumite extensii suplimentare. In ceea ce urmeaza voi prezenta cateva elemente foarte importante atunci cand se doreste optimizarea pentru motoarele de cautare a unui site Joomla.

1. Setari Globale

Pentru a avea acces la aceste setari, trebuie sa intrati la Configurari Generale ( System – Global Configuration in meniu)

Arata asa :

Aici activarea adreselor search engine friendly ( www.numesite.ro/adresa-prietenoasa-cu-motoarele-de-cautare/ ) se poate face activand primele 2 optiuni, ca in imaginea de mai sus. Add Suffix to Url inseamna ca veti adauga .html la sfarsitul adresei URL ( in acest caz adresa url va arata asa: www.numesite.ro/adresa-prietenoasa-cu-motoarele-de-cautare.html ).

Activarea acestor optiuni vor ajuta motoarele de cautare sa indexeze mult mai bine paginile site-ului tau, personal am testat si am observat ca o adresa url de forma www.numesite.ro/adresa-prietenoasa-cu-motoarele-de-cautare/ este pozitionata mult mai bine decat o adresa url de forma www.numesite.ro/index.php?option=com_content&Itemid=1 .

Ultima optiune aproape intotdeauna o activam, recomandam ca numele site-ului sa apara dupa titlul paginilor, astfel ca va rezulta ceva de genul :
<title>Aici apare titlul articolului – Nume Site</title>
2. Setari Metadata:

Se refera la metatag-urile description, keywords, robots, autor. In functie de versiunea de Joomla folosim optiunile SEO din administrator fara sa mai instalam altceva, dar sunt si cazuri in care este necesara instalarea diferitelor extensii cum ar fi Sh404SEF – se pot automatiza destul de mult setarile SEO, SEO Boss, SEF Advance sau ARTIO JoomSEF. Cele 4 sunt extensii comerciale, se plateste pentru a le putea folosi.

setari-seo-joomla

 

Recomandarea Target Web in cazul metadescription, este sa folositi descrieri cat mai atractive, pentru ca acestea vor aparea in motoarele de cautare si ii vor ajuta pe cei care realizeaza o cautare sa inteleaga mai bine ce contine site-ul. De asemenea trebuie sa stiti ca daca folositi
descrieri cat mai atractive o sa primiti mai multi vizitatori pe site, implicit sa aveti o rata de click mai mare in comparatie cu competitorii vostrii si aceasta poate sa duca la o pozitie mai buna in motoarele de cautare.

In cazul metakeywords se stie de multa vreme ca din cauza abuzurilor in folosirea acestui metatag el nu mai reprezinta un factor de pozitionare, dupa parerea mea doar stabileste topicul unei pagini. Depinde de fiecare webmaster daca vrea sa il foloseasca sau nu.

Aveti mare grija la metatag-ul robots. Primim multe intrebari din partea webmasterilor care au site-uri de mai multa vreme si acestea nu apar in Google sau alte motoare de cautare. La o verificare a site-urilor respective am observat ca din greseala robotii motoarelor de cautare sunt pur si simplu blocati sa intre pe site datorita metatag-ului : <meta name=”robots” content=”noindex, nofollow” /> din sursa. Verificati ca nu cumva sa fi lasat activata optiunea NoIndex, Nofollow, aceasta inseamna ca nu veti permite motoarelor de cautare sa va indexeze site-ul.

3. Continut duplicat.

Se refera la texte identice in acelasi site sau in unele cazuri in site-uri diferite care pot crea probleme in pozitionare. Din aceasta cauza Google, Bing sau alte motoare de cautare recomanda continut unic in fiecare pagina. In acest sens recomandarile noastre sunt:

– folosirea redirectionarii 301 ( aveti aceasta optiune in extensia Sh404SEF sau puteti edita manual fisierul .htaccess din root)
– folosirea functiei canonical ( deasemenea aceasta optiune este prezenta in extensia Sh404SEF sau ARTIO JoomSEF )

Neimplementarea acestor reguli poate avea o contributie negativa in pozitionarea site-ului in motoarele de cautare.

Nu trebuie sa uitati nici de versiunea www vs non www, daca aveti aceasta problema o puteti rezolva folosind oricare din extensiile de mai sus sau manual prin adaugarea in fisierul .htaccess a urmatoarelor linii:

RewriteEngine On

RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.
RewriteRule ^(.*)$ http://www.%{HTTP_HOST}/$1 [R=301,L]
4. Indexarea imaginilor :

Prima recomandare este de a sterge din fisierul robots.txt din directorul radacina urmatoarea linie:

Disallow: /images/

Pentru o indexare mai eficienta puteti folosi in cadrul editorului eticheta alt ( Alternate Text ) cat mai des atunci cand incarcati o imagine. Scrieti in cateva cuvinte ce reprezinta imaginea incarcata.

5. Viteza de incarcare a paginilor

Este extrem de important ca site-ul sa se incarce cat mai rapid. Din punct de vedere SEO veti avea de suferit daca pagina voastra se incarca foarte foarte greu. S-a demonstrat ca la fiecare secunda in plus pierdeti in jur de 7 % din conversii. Asteptarile si obiceiurile
utilizatorilor s-au schimbat, astfel incat 57 % din numarul total de utilizatori vor abandona un site in cazul in care viteza de incarcare a paginii este mai mare de 3 secunde. Datele se bazeaza pe un studiu al Strangeloop. Daca va intrebati ce se poate face, va sfatuiesc sa folositi urmatoarele functionalitati prin care puteti rezolva aceasta problema:

– In configurarile globale, activati compresia Gzip . Puteti regasi aceasta functionalitate la tab-ul Server

compresie-gzip-joomla-cms

 

– Folositi PageSpeed pentru Firebug pentru a analiza performanta site-ului, si imbunatatiti viteza de incarcare cat mai bine folosind aceasta extensie gratuita pentru Firefox si Chrome.

6. Varianta pentru telefoane mobile

Oferiti o experienta cat mai placuta utilizatorilor care navigheaza pe site-ul vostru folosind dispozitive mobile (smartphone-uri, tablete, etc ), prin oferirea unor variante optimizate pentru dispozitivele lor. Joomla 3.0 vine cu aceasta varianta optimizata default, celalte versiuni mai vechi necesita template-uri responsive design sau extensii cum ar fi Joomla Mobile. Daca va intrebati de ce sa optimizati un site pentru dispozitivele mobile mobile, trebuie sa stiti ca numarul utilizatorilor care folosesc smartphone-uri si tablete este in continua crestere. Suntem in punctul in care numarul de utilizatori care folosesc dispozitive mobile pe Internet este extrem de aproape de numarul celor care folosesc dispozitive desktop, rata de crestere a celor care folosesc dispozitive mobile fiind extrem de mare. Recomand atunci cand creati un site sa aveti in vedere template-urile responsive design, din ce am observat Google prefera mai mult responsive design decat varianta separata pentru telefoane mobile ( m.site.ro ) probabil din motive ce tin de continut duplicat. Pentru variantele de Joomla mai vechi ( 1.5.x sau 2.5.x ) aveti la indemana extensia Mobile Joomla! ( http://extensions.joomla.org/extensions/mobile/mobile-display/11722 )

Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 13 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online. Este un expert SEO care cu pasiune și responsabilitate se focusează pe creșterea gradului de satisfacție al utilizatorilor, optimizarea conținutului, implementarea din punct de vedere tehnic a celor mai noi trenduri în SEO dar și câștigarea de link-uri naturale spre site-urile clienților pentru a-i ajuta să obțină cele mai bune poziții în motoarele de căutare. Este managerul agenției SEO Target Web, o agenție SEO care și-a consolidat poziția în piată datorită inovării, a respectării standardelor SEO dar și a angajamentelor fată de clienți. Iulian este speaker la evenimente premium precum Business Days sau Meet Magento

Vrei sa fi la curent cu stirile noastre si pe Facebook? Like

Despre noi si despre acest blog

TargetWeb este o agentie SEO care din 2006 genereaza rezultate exceptionale clientilor. Atuurile agentiei sunt cunostintele avansate in SEO pe majoritatea platformelor de tip CMS si eCommerce, relatiile cu sute de influenceri, bloggeri si jurnalisti, adaptarea strategiilor de promovare la ultimele trenduri in SEO dar si oferirea de rapoarte usor de inteles de catre antreprenori.

Cere o oferta

Target Web este o agentie SEO full service care ajuta la cresterea pozitiilor in motoarele de cautare, obtinerea unui trafic mai targetat, cresterea vanzarilor online si a popularitatii in blogosfera, presa online, social media si la managementul/corectarea reputatiei online.

Mai multe de pe blog

Vezi toate postarile