0745.63.65.76
office@targetweb.ro

Este SEO imun la Coronavirus? Cum e afectată industria SEO de COVID-19

calendar2
Trafic SEO COVID-19

Hai să discutăm puțin despre SEO și cum este industria noastră afectată de această pandemie de Coronavirus (SARS COVID-19).

Ar fi bine să oprim campaniile? Ar fi bine să dublăm bugetele de SEO? Ei bine, lucrurile depind de la caz la caz și sperăm să îți răspundem la toate întrebările.

Vom împărți acest articol în două secțiuni: una cu sfaturi pentru clienți și una pentru agenții SEO.

Totuși, hai să vedem înainte cum a afectat pandemia traficul organic, în diverse domenii.

Cel mai afectat domeniu este, evident, HORECA. Sunt și domenii care beneficiază pozitiv, cum este cel de știri (Media).

De asemenea, domeniul medical și cel al industriei alimentare merg bine.

Și domeniul financiar pare să o ducă foarte bine. Lumea caută, probabil, surse de venit alternative.

Trafic SEO COVID-19 Sursa: neilpatel.com

Cu toate acestea, e important să ne uităm și la conversii. În timp ce în industria alimentară și cea medicală conversiile au crescut odată cu traficul, în cea a finanțelor, de exemplu, au scăzut.

Conversii Website Coronavirus Sursa: neilpatel.com

De ce? Poate din cauză că oamenii caută doar informație, dar nu sunt dispuși să investească. Dar mâncare și hârtie igienică sunt dispuși să cumpere (în avans, pe un an dacă se poate ?).

Dacă ești în industria alimentară, sanitară sau medicală, vei vedea probabil creșteri semnificative în vânzările online.

Website-urile de rețete văd, de asemenea, o creștere în trafic. Așadar, unele nișe pot profita de această ocazie.

Cum afectează toate aceste schimbări campaniile SEO? Ce ar trebui să facem?

Sfaturi pentru clienți SEO

Desigur, dacă ești într-una dintre industriile afectate pozitiv… nu poți decât să investești mai mult atât în PPC cât și în SEO.

Ba chiar mai mult, poate că ar fi fost bine să fi investit din timp în SEO ca să fii acum în top pe rezultatele organice.

Dacă faci parte din domeniile afectate, cum este cel al turismului, primul gând este să restrângi bugetele.

Ar fi o idee bună să oprești sau să limitezi campaniile PPC.

În orice caz, trebuie să le monitorizezi constant și să le acorzi o atenție mai granulară, de la o zi la alta.

Dacă înainte verificai campaniile săptămânal sau lunar, acum va trebui să arunci o privire zilnic.

Lumea caută în continuare pe internet. Ce sens are să plătești reclame pentru un zbor de avion care nu va avea loc?

În schimb, nu ar trebui neapărat să oprești campaniile SEO, chiar dacă pare că traficul a scăzut și că lucrurile nu mai funcționează.

Da, ai pierdut trafic, dar cel mai probabil nu din cauza pozițiilor mai joase ci din cauza numărului de impresii mai mici.

Iar asta se întâmplă acum peste tot. Dar se va termina și atunci va fi o explozie de trafic și cerere, iar tu vrei să fii în top.

Adevărul este că toată treaba asta face un mare bine industriei SEO.

De ce? Pentru că demonstrează că e bine să investești din timp în asta.

În articolul despre SEO pentru Black Friday și sărbători am vorbit despre cum strategia trebuie dezvoltată înainte de eveniment pentru a fi eficientă.

Ei bine, tot cu rezultate organice poți supraviețui și pe timp de criză sau atunci când lucrurile nu merg așa cum ți-ai plănuit.

Dacă bugetele tale sunt afectate și nu mai poți face reclamă plătită ca înainte… traficul organic din SEO ar fi fost bine-venit, nu crezi?

Și tot din acest motiv este bine să ai o strategie curată, fără riscuri de penalizare și cu țintă pe termen lung.

O strategie SEO bună cere timp

Poate că poți reduce bugetul pentru off-page SEO și link building, dar ocupă-te în continuare de partea on-page.

Încearcă să investești acest timp în crearea de conținut. Lumea nu mai poate călători dar asta nu înseamnă că nu caută informație despre călătorii.

Poate e momentul să lucrăm la imaginea online pe care am ignorat-o atâta timp. Impresiile clienților, strategia de Social Media, cea de conținut etc.

Investește în crearea sau consolidarea unei liste de e-mail. Încearcă să reorganizezi resursele din firmă pentru a le orienta spre online.

Dacă aveai înainte angajați care se ocupau de vânzări, îi poți îndrepta spre managementul reputației online sau creare de conținut.

Restaurantele care nu au investit în online și nu au vrut să facă livrări la domiciliu din diverse motive… au acum de suferit.

E un moment bun pentru ele să regândească strategia și să se asigure că intră și în mediul online. Au fost însă și unii vizionari care au avut încredere în agențiile SEO și au investit constant, iar acum culeg roadele. Un exemplu care imi vine acum în minte este BistroRawVegan, care domină toate căutarile din Google pe nișa raw vegan din București.

Așadar… dacă nu ești un ‘produs esențial’ atunci poate e mai bine să limitezi bugetele de promovare.

Dar dacă vrei ca atunci când criza se va termina să intri în forță, poate că e bine să investești de pe acum în SEO. Căci mulți vor cadea și puțini vor ramane. Intrebarea este: tu vei fi acolo?

Recapitulez principalele recomandări:

  • • nu inchide robinetul de tot, căci SEO este un serviciu de marketing online extrem de eficient
  • • daca ești client al unei agenții SEO și nu ești în domeniile foarte afectate, încearcă să obții un discount macar pe o perioada de 3-6 luni.
  • • implică-te în crearea de continut pentru site-ul tău, acum că poate ai mai mult timp la dispozitie.
  • • reorganizează-ți site-ul, îmbunătățește imaginea online, uzabilitatea, etc.
  • • investește mai mult în online, căci acum este perioada în care obiceiul de consum se schimbă. Ghici ce? Noul coronavirus COVID-19 nu va trece de pe o zi pe alta, dar oamenii vor ramane cu obiceiul de achiziție din online.

Sfaturi pentru cei care au ignorat SEO pana acum:

  • • vestea bună este că nu este prea târziu să intri în online
  • • o altă veste bună este că bugetele de marketing online sunt mai mici acum. Ca și tine, și agențiile de marketing online trebuie să supraviețuiască în această perioadă deci bugetele lor vor fi mai low cel mai probabil.
  • • este foarte posibil că vor ramane mai putini playeri pe fiecare nișă după ce criza va fi gata, deci competiția se restartează acum, o altă veste bună pentru tine căci poți concura de la egal la egal cu oricine. Dacă ești un antreprenor cu viziune asta poate fi o oportunitate pe care chiar nu ai voie să o ratezi.
  • • alege cu atenție partenerii potriviți ( agenție SEO, agenție de marketing online, platforma de ecommerce, etc). Verifică rezultate, cere păreri, etc
  • • oamenii se mută chiar acum în online iar tu trebuie sa fi acolo unde sunt ei.

Sfaturi pentru agențiile SEO și experți

Inițial, pare că lucrurile nu stau așa de rău. Desigur, pentru noi, cei din domeniul digital, e simplu să lucrăm de-acasă.

Dar dacă unii clienți renunță la serviciile noastre din cauza acestei crize, este posibil să ne afecteze și pe noi. Probabil ca vor avea de pierdut agențiile SEO care au multi angajati si care au clienți din nișele afectate cel mai mult, cum estespre exemplu travel ( vezi statistica completa mai sus )

Nu vei putea convinge foarte ușor clienții să nu renunțe la servicii sau să nu le suspende, cel puțin temporar, căci tendința de conservare este evidentă peste tot.

Cu toate acestea, există mulți clienți sezonieri care achită, în general, serviciile SEO chiar și atunci când nu este sezon.

De ce nu ar face-o și acum?

Iată cum îți poți convinge clienții să nu abandoneze serviciile de optimizare. Folosește următoarele argumente:

– Nu vrei să fii în top atunci când lucrurile vor reveni la normal? Cei care sunt în top atunci când vânzările vor izbucni vor fi cei care câștigă

– Dacă tu acum nu mai investești în asta, competitorii ți-o pot lua înainte pentru că au mai mult timp la dispoziție

– Investițiile cele mai bune se fac pe timp de criză. Dar, dacă ești grav afectat, înțelegem situația, desigur. Rezolvă lucrurile esențiale înainte

Dacă ești dispus, oferă un discount pentru a ajuta clientul. Multe dintre costuri sunt advertorialele, iar poate că acum poți investi mai mult în conținut pe website.

Clienti SEO

Încearcă să lucrezi mai strâns cu cei din echipa clienților care acum nu mai au cum lucra, dar poate au timp liber acasă.

Îi poți îndruma în crearea de conținut și resurse sau îi poți pune să caute întrebări des întâlnite la care să răspundă pe website.

Amânarea și cumularea plăților nu este cea mai bună soluție. Datoriile adunate sunt un coșmar, atât pentru tine cât și pentru client.

Așadar, mai bine suspendă colaborarea, dacă nu poți oferi un discount sau clientul chiar nu are posibilitatea de a achita.

Mulți dintre noi avem timp liber acum, acasă. Putem investi în educație, atât a noastră cât și a clienților noștri.

Multe ghid-uri și cursuri de SEO au fost făcute gratuite:

LinkResearchTools

Moz Academy (fă un cod și utilizează codul wegotthis la cumpărarea cursului pentru 100% discount)

Cei de la Moz au niște cursuri despre cum să vinzi mai bine SEO, pot fi foarte utile.

Lucrurile nu stau bine, dar nu sunt nici chiar atât de rele. Trebuie să fim optimiști. Cum spunea și Steven Kang în grupul SEO Signals Lab “SEO este în carantină, dar nu este mort nici pe departe.”

Photo of author
Adrian Cojocariu
Adrian Cojocariu este pasionat de optimizarea pentru motoarele de cautare de aproape 5 ani. In prezent este un mandru membru al echipei cognitiveSEO si scrie articole pe blogurile TargetWeb si SEOproject. Este pasionat de gaming și arte marțiale și este de asemenea un foarte bun pianist.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.