Cum faci SEO pentru a ajunge primul în Google Maps?

calendar2
local seo google maps
local seo google maps

Pentru a ajunge primul în Google Maps, optimizează profilul Google Business: completează toate informațiile, folosește cuvinte cheie relevante, adaugă imagini de calitate, și obține recenzii pozitive. De asemenea, asigură-te că datele de contact și locația sunt corecte și promovează afacerea local.

O poziționare bună pe Google Maps este esențială pentru afacerile locale, deoarece cei mai mulți utilizatori apelează la căutările pe hartă pentru a găsi ceea ce caută în proximitatea lor. Fiecare dintre noi trebuie să recunoaștem că efectuăm căutări locale în mod regulat, precum „service auto sector 1”, „pizzerie Cluj Napoca”, „restaurant Timisoara”, sau altele similare, în funcție de circumstanțe. Așa că, dacă deții o afacere locală, probabil te interesează cum ai putea să o optimizezi SEO pentru a se clasa mai bine în Google Maps, mai ales dacă ai o concurență acerbă în zonă. Astfel, nu numai că îți vei construi prezența online, ci vei atrage și clienți noi.

Un profil de Google Business este un instrument puternic pentru companiile de toate dimensiunile, care permite gestionarea prezenței online în cadrul serviciilor Google, inclusiv motorul de căutare și Google Maps. În ciuda aparențelor, optimizarea SEO a profilului de Google Business nu este complicată, nu necesită mult timp și nici nu este costisitoare. În continuare, voi prezenta câțiva factori care influențează clasificarea în Google Maps și gestionarea eficientă a unui profil de Google Business.

Google pune din ce in ce mai mult accent pe proprietatile sale, iar Google Maps este una dintre aceste proprietati. Viitorul arata cam asa:

1726561498588

Ne putem da seama ca Google Maps va fi un instrument din ce in ce mai puternic, si cu cat ajungem mai repede pe prima pozitie, cu atat ne va fi mai usor sa ne mentinem acolo in timp.

Pentru început iată ce factori ia algoritmul Google Maps în considerare atunci când clasifică afaceri locale:

  • Distanța: cât de aproape ești de utilizatorul care a inițiat căutarea.
  • Relevanța: cât de mult se potrivește afacerea ta cu căutarea utilizatorului.
  • Notorietatea: cât de cunoscută este afacerea ta.

Când vei iniția o căutare locală, să zicem „service auto lângă mine”, Google Maps îți va afișa 3 sau 4 opțiuni, numite și „Local Pack”. Aceste locuri sunt cele pe care orice afacere dorește să ajungă.

image 2

Dacă nu ai deja afacerea adăugată pe Google Maps, o poți adăuga în câțiva pași simpli:

  1. Accesează aplicația Google Maps de pe smartphone.
  2. Tastează numele companiei tale în bara de căutare.
  3. Dacă nu ai adăugat acolo afacerea înainte, nu o să apară nimic. Fă click pe „Adaugă o locație lipsă în Google Maps”.
image 1
  1. Completează detaliile despre nume, categorie și adresă.
image 2
  1. Daca afacerea ta exista, si nu ai acces la aceasta, este necesar să îți revendici listarea în Google Maps, iar apoi sa adaugi mai multe detalii suplimentare despre afacerea ta.

Cu cât adaugi mai multe detalii, cu atât te vei situa mai sus în clasament. Condiția ca să îți revendici listarea pe Google Maps este să ai un cont de Google Business, care se mai numeste si profil de Google Business. Dacă deja ai unul, accesează opțiunea „Revendică această afacere” sau „Dețineți această afacere?”.

  1. Adaugă informații în Profilul de Google Business.
seo google business profile

Pentru a-ți optimiza poziția în clasamentul rezultatelor locale, trebuie să îți creezi un profil de business  puternic. Accesează secțiunea „Edit profile” și adaugă următoarele informații:

  • Nume și adresă completă
  • Număr de telefon (inclusiv prefixul) – poți adăuga chiar și nu număr de telefon secundar.
  • Orele de lucru actualizate, deoarece Google le va arăta utilizatorilor programul tău de lucru. Adaugă inclusiv modificări ale orarului în funcție de sărbători.
  • O mică descriere a afacerii, care să ofere o imagine de ansamblu și a convinge utilizatorii să te aleagă.
  • Categoria afacerii tale (alege serviciul pentru care ești cel mai bine recunoscut). Poți adăuga inclusiv categorii secundare.
  • Link-uri catre profilele de social media

Acum că ți-ai adăugat locația afacerii tale în Google Maps și ți-ai configurat și un profil de Google Business, pasul următor este să începi optimizarea SEO ca să obții un loc cât mai bun în clasament. Acest clasament este influențat de o serie de factori asupra cărora trebuie să lucrezi:

  • Profilul Google Business
  • Optimizarea On-Page a website-uli tău 
  • Recenziile pozitive și calitative
  • Backlink-uri relevante și calitative
  • Comportamentul utilizatorilor pe website-ul tău si pe GBP (Google Business Profile)
  • Mențiuni online ( website-uri de recomandări precum diferite directoare sau site-uri locale. )

Pasul cel mai important l-ai parcurs deja: cel de a adăuga informațiile fundamentale profilului Google Business. Mai departe, pentru a ajunge primul în Google Maps este nevoie sa acorzi atenție următoarelor aspecte:

Optimizează descrierea companiei și adaugă un titlu potrivit

Asigură-te că numele brandului tău apare în titlu și descrierea conține câteva cuvinte cheie populare în domeniul tău de activitate. Alegerea cuvintelor potrivite pentru aceste doua aspecte îți pot crește vizibilitatea companiei și transmit și primul mesaj către utilizator, deoarece reprezintă prima impresie pe care i-o vei face.

image

Sursa imaginii

Adaugă poze calitative profilulu tau

Acestea semnalează că afacerea ta este activă și îi încurajează pe utilizatori să dea click și să privească imaginile. Acest lucru îi poate convinge să te aleagă dacă sunt satisfăcuți sau mulțumiți de ceea ce văd. Adaugă cât mai multe fotografii sugestive care să te recomande că cel mai bun din domeniul tău, cum ar fi logo-ul companiei, interiorul și exteriorul locației în care îți desfășori afacerea, echipa de angajați, clienți mulțumiți în incinta locației tale și imagini cu produsele pe care le vinzi (dacă este cazul). Dacă tu nu vei adăuga imagini, Google va afișa o imagine generică a hărții, care nu are șanse să îți aducă multe conversii.

Atenție! Nu folosi imagini de tip Stock Photos

Nu se recomandă utilizarea de imagini de tip stock photos pe profilul Google Business deoarece acestea nu reflectă autenticitatea afacerii tale. Google favorizează conținutul autentic, iar utilizatorii se bazează pe imagini reale pentru a evalua serviciile sau produsele. Imaginile reale construiesc încredere și oferă o experiență mai credibilă.

Obține cât mai multe recenzii Google pozitive

Conform unui studiu realizat de BrightLocal, o platformă de marketing din Regatul Unit, 89% din consumatori declara că recenziile afacerilor locale au un impact semnificativ asupra deciziei de cumpărare. De obicei, Google apreciază ceea ce apreciază și utilizatorii. De aceea, un număr mare de recenzii Google e un factor important care îți va ridica poziția în clasamentul căutărilor locale. Este important să și răspunzi recenziilor, fie printr-o simplă mulțumire sau, dacă e cazul, să adresezi politicos problema care îți este semnalată. Dacă răspunzi în mod corespunzător, poți atenua o recenzie negativă sau chiar îl poți determina pe client să o retragă. Încurajează-ți activ clienții să lase o recenzie dacă sunt mulțumiți de produsele sau serviciile tale. Poți crea chiar și campanii pe social media, de tip concurs sau giveaway prin care să oferi prin tragere la sorți o reducere sau o gratuitate, în schimbul unei recenzii. Reține faptul că Google apreciază în mod special recenziile care conțin cuvinte cheie, așa că încurajează-i să le folosească.

Încorporează-ți harta Google pe website-ul tău

Poți face asta ușor din meniul Google Maps, din secțiunea locației afacerii tale, accesând optinuea „Share” (partajează), apo „Embed a map”. Vei obține un link pe care poți să îl atașezi paginii de contact a website-ului tău. Acest lucru va transmite către Google mesajul că afacerea ta se află la locația menționată în Google Maps. Totodată va face mai ușor și pentru clienții tăi să te găsească.

harta maps

Optimizează-ți website-ul

Și de această dată, un site bine optimizat va contribui la o pozitionare mai bună a profilului afacerii tale în Google Maps. Creează conținut relevant și informativ, în care să încorporezi cuvinte cheie specifice locației tale. Conținutul de pe website-ul tău trebuie să fie relevant pentru publicul tău. De exemplu, dacă deții un restaurant în Cluj-Napoca, poți scrie un scurt articol despre felurile preferate de mâncare ale clujenilor sau evenimente locale unde vei fi prezent și vei servi mâncare.

Afișează pe pagina de contact a website-ului adresa completă a locației unde îți desfășori activitatea, alături de informațiile de contact și conturile de social media.

Mai mult de atât, verifică dacă website-ul tău este ușor de navigat și în varianta mobile. Asigură-te că pagina în care ai încorporat harta locației este bine integrată în website-ul tău prin legături interne eficiente.

Totodată, website-ul trebuie să aibă și un aspect plăcut și să respecte cele mai bune practici SEO.

Postează în mod regulat în Google Maps

Google Maps oferă opțiunea de a publica postări, similar cu Facebook. Aceste postări regulate, vor transmite către Google semnalul că ești activ, lucru care te poate face să avansezi în clasament. Poți publica oferte sau informații utile pentru potențiali clienți. Poți atașa imagini și chiar și link-uri. Și nu uita să incluzi cuvinte cheie relevante locației tale.

image

Sursă imagine

În final, poate unele locații se bucura de o faimă mare în mediul off-line (muzee, hoteluri și restaurante renumite) și vor avea o vizibilitate mult mai bună în „Local Pack”, însă dacă deții o afacere mică sau mijlocie locală și ai concurenți de același nivel, poți concura cu ei cu șanse sigure de câștig.

Așadar, implementarea tuturor acestor sugestii având în vedere cele 3 aspecte principale urmărite de Google: relevanța, distanța și notorietatea, îți pot crește șansele de a te poziționa mai bine în clasamentul afacerilor din căutările locale. Pentru a te putea evalua cât mai bine, algoritmul Google trebuie să înțeleagă cât mai bine caracteristicile afacerii tale, de aceea asigură-te că îi oferi toate informațiile de care are nevoie.

Curs Nr. 1 pe Google Maps

Cursul care te ghidează pas cu pas pentru a ajunge Nr. 1 pe Google Maps. Obține supremația pe Google Maps în domeniul tău, lasă-ți concurența în urmă și fă din locația ta destinația de top pentru clienți, fără să depui eforturi zilnice de optimizare!

google maps creativedentline

Profită cât de mult poți de profilul de Google Business și de o clasificare mai bună în Google Maps, deoarece oamenii din ziua de azi tind să caute cea mai ușoară și mai apropiată opțiune pentru ei pentru a-și rezolva problemele, a-și satisface nevoile sau a se destinde. Iar cea mai eficientă metodă, este să caute pe Google Maps folosind opțiunea „lângă mine”.  Lăsând la o parte sutele de lei cheltuiți pe panouri publicitare, reclame în televiziunile sau ziarele locale, anunțuri plătite sau alte cheltuieli de marketing, configurarea unui cont de Google Business este gratuită și durează 30 de minute.Pentru cei care doresc să aprofundeze aceste tehnici sau să își îmbunătățească vizibilitatea pe Google Maps, recomandăm cursurile noastre specializate, SEO Mastery, care oferă ghidare pas cu pas pentru optimizarea SEO a website-ului tău, curs dedicat inclusiv celor care vor să ajungă printre primele poziții în căutările locale.

Photo of author
Iulian Ghisoiu
Iulian Ghișoiu are o experiență de peste 18 ani în servicii SEO, fiind unul dintre pionierii acestui serviciu de marketing online in Romania. Este managerul Target Web. Iulian este formator, speaker, expert SEO si trainer al cursului SEO Mastery.

Abonare la newsletter

Poți fi primul care află informații SEO utile și de actualitate. Abonează-te la newsletter-ul nostru folosind formularul de mai jos.